2007-12-20, 21:22
Medlem
Finns det några chattar där "vuxna" chattar numera? Aftonbladets nedlagda chatt hade ju en hel del besökare, men var hänger de nu?

Finns det några populära chattar alls, föresten, eller är det bara PA och Lunarstorm och sånt som gäller nu?
Citera
2007-12-20, 21:23
Medlem
ayanamiis avatar
Testa att fråga efter MSN/IM-adresser på diverse kontaktsidor kanske. Känns som allmänheten gått över till det mer och mer. Sen finns ju förstås vi coola som håller på med IRC fast där finns inga tjejer
Citera
2007-12-20, 21:27
Medlem
Några tips på bra kontaktsajter då?
Citera
2007-12-20, 22:28
Medlem
sparlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Testa att fråga efter MSN/IM-adresser på diverse kontaktsidor kanske. Känns som allmänheten gått över till det mer och mer. Sen finns ju förstås vi coola som håller på med IRC fast där finns inga tjejer
Dom finns där, men om dom är vackra är en annan femma.
Citera
2007-12-21, 00:37
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
Dom finns där, men om dom är vackra är en annan femma.

Kvittar väl om man skall chatta...
Citera
2007-12-21, 06:11
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Sen finns ju förstås vi coola som håller på med IRC fast där finns inga tjejer

Ja för det är riktigt koolt att hålla till på ställen det inte finns tjejer
Citera
2007-12-21, 08:31
Medlem
Känns lite som forumvärlden och communitys tagit över chatten
Citera
2007-12-21, 08:32
Bannlyst
Får jag föreslå en kväll på krogen med en väldigt fet plånbok?
Citera
2007-12-21, 11:46
Medlem
DennisOlofs avatar
Jag vågar påstå att det inte finns några bra "chattar" längre. Och det går inte att veta vem man pratar med.

Själv chattade jag en del för ett bra tag sedan, har slutat med det. Istället använder jag forum som flashback. Där är majoriteten av användarna äldre och forum styrs av regler och annat.

Det innebär att det inte flippar ur eller blir massa trams som på en "chatt".

För övrigt är flashback bäst anser jag, grymt stort och många användare. Toppen.
Citera
2007-12-21, 12:05
Medlem
jag chattar en del, och jag måste säga att det gått ner sig. För det mesta är folket mellan 14 - 20 år gamla och dessutom ofantligt otrevliga.
I mean, what's the deal?

Varför i helvete chatta om man bara tänker vara en dryg fitta ändå? >.<
Citera
2007-12-21, 22:48
Medlem
DennisOlofs avatar
LivingLimb, precis. Så upplever jag det också.

Att chatta gick bra förut, numera är det bara ett träsk.

Då är forum mycket bättre som flashback, förut var det dåligt på den fronten, nu finns det massor av forum. Perfekt och bättre än chatt tycker jag.
Citera
2007-12-21, 22:59
Medlem
Ibland kan jag sakna Yahoochattens Sverigerum.

Där chattade jag i flera år runt millennieskiftet och jag har fortfarande kontakt med några kompisar därifrån. Vi var ett stort gäng som chattade och t.o.m. ordnade några chatträffar. Sen kom "botsen" för några år sen och sabbade alla rummen med sin förbaskade porrreklam och så gav vi alla upp efter en utdragen kamp. Jättesynd.

Har inte tänkt på det förut, men diskussionsforumen har faktiskt i många fall ersatt chattarna. Här kan det i alla fall inte komma in några bots (även om vi inte helt är befriade från rötägg, men de är åtminstone riktiga människor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in