• 1
  • 2
2007-12-20, 03:27
Medlem
Nu är det så att antivir säger till mig att jag har ett virus/trojan i datonr som heter TR/Dldr.ConHook.Gen, och det ligger i C:\WINDOWS\system32 och
filen heter mljjj.dll alltså C:\WINDOWS\system32\mljjj.dll
Jag vet att det är den pga att när man håller pekaren på dom filer runt om om ockås e dll filer så står det att Microsoft e skaparen och det e verison si och så, lite allmän info
Men när pekare kommer över mljjj.dll står det bara när den e skapad. Så jag tänkte ta bort den manuellt, "ta bort" = papperskorgen och Ctrl+Alt+Delete men det funkar inte, då börjar datorn gråta och säger att det inte går och att programmet används av en annan person eller program.

Så hur gör jag för att få bort det? varken Spybot, Antivir eller Ad-aware klarar det..

Hjälp!!

Mvh // Virre
Citera
2007-12-20, 06:29
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten_86
Nu är det så att antivir säger till mig att jag har ett virus/trojan i datonr som heter TR/Dldr.ConHook.Gen, och det ligger i C:\WINDOWS\system32 och
filen heter mljjj.dll alltså C:\WINDOWS\system32\mljjj.dll
Jag vet att det är den pga att när man håller pekaren på dom filer runt om om ockås e dll filer så står det att Microsoft e skaparen och det e verison si och så, lite allmän info
Men när pekare kommer över mljjj.dll står det bara när den e skapad. Så jag tänkte ta bort den manuellt, "ta bort" = papperskorgen och Ctrl+Alt+Delete men det funkar inte, då börjar datorn gråta och säger att det inte går och att programmet används av en annan person eller program.

Så hur gör jag för att få bort det? varken Spybot, Antivir eller Ad-aware klarar det..

Hjälp!!

Mvh // Virre

har du testat ta bort det i felsäkertläge om det fungerar?
Citera
2007-12-20, 08:16
Medlem
Prova Unlocker.
http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Citera
2007-12-20, 09:34
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homan85
Prova Unlocker.
http://ccollomb.free.fr/unlocker/

det kan också fungera
Citera
2007-12-20, 10:41
Medlem
Pussylovers avatar
Virus som vanligt var trådens ämne... hmm ja har du inte bättre skyddat än så så får du hålla på så här. Ta du och installera NOD32 så slipper du sådant här elände.

God Jul

Edit :
En test har gjorts där du ser att NOD32 var den bättre
http://www.idg.se/2.1085/1.137649
Citera
2007-12-20, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussylover
Virus som vanligt var trådens ämne... hmm ja har du inte bättre skyddat än så så får du hålla på så här. Ta du och installera NOD32 så slipper du sådant här elände.

God Jul

Edit :
En test har gjorts där du ser att NOD32 var den bättre
http://www.idg.se/2.1085/1.137649

Sluta lura på honom massa onödiga program. Man klarar sig mycket bättre utan antivirus och brandvägg. Det man oftast råkar ut för är trojaner. Dom kan du ta bort med SpyBot när du vill istället för att ett program ska rulla i bakgrunden och ta minne. Och du kan ju börja tänka på vad du tankar ner. Är du osäker kan du alltid ladda upp filen på www.virustotal.com och låta deras gratistjänst söka igenom filen för att se om den innehåller trojaner/virus/maskar o sånt skit.
Citera
2007-12-20, 13:54
Medlem
927s avatar
först:
hämta detta program, spara det på skrivbordet.
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=4
starta programmet >klicka på scan for vundo >klicka på remove vundo.
välj ta bort filerna, vid fråga.
starta om, ev kan det bli aktuellt med flera omstarter.
posta loggen som finns här C:\vundofix.txt

sen:
spara HJTInstall.exe på skrivbordet,klicka på filen >välj install och klicka på: "do a system scan and save logfile". posta den loggen från txt filen som visas då.
http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe
Citera
2007-12-20, 14:13
Bannlyst
Som vanligt kommer ju 927.
Citera
2007-12-20, 19:29
Medlem
Pussylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homan85
Sluta lura på honom massa onödiga program. Man klarar sig mycket bättre utan antivirus och brandvägg. Det man oftast råkar ut för är trojaner.

Läser du bara Flashback och Aftonbladet

Klart som fan att du får virus på ett eller annat sätt
även om du gör allt för att skydda dig.
Har du garanti på att dina polare inte har skit i sin burk som
följer med till din när dom sänder dig något.

Låt nu han få använda NOD32 så blir allt bra och följ sedan
våran virus-gurus, alltså 927 ovan, råd så blir allt bra till slut.
Citera
2007-12-20, 19:50
Medlem
Varför inte bara göra det enkelt istället för att gå igenom allt detta, inaktivera systemåterställning och sen gå in i felsäkert läga och ta bort filen?
Citera
2007-12-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussylover
Läser du bara Flashback och Aftonbladet

Klart som fan att du får virus på ett eller annat sätt
även om du gör allt för att skydda dig.
Har du garanti på att dina polare inte har skit i sin burk som
följer med till din när dom sänder dig något.

Låt nu han få använda NOD32 så blir allt bra och följ sedan
våran virus-gurus, alltså 927 ovan, råd så blir allt bra till slut.

Men vafan. Kan man inte datorer ska man inte sitta och trycka på allt man set. Inte går jag som inte kan laga mat in i köket och börjar laga mat med massa okända kryddor som jag inte ens vet namnet på! Kan man inte någonting får man låta bli att använda det eller lära sig det! Så är det bara!
Citera
2007-12-20, 20:36
Medlem
Pussylovers avatar
För att fortsätta lite OT här då.

Ja du kan inte laga mat men låt säga att du kan det då.
Inte fan äter du det som polaren tillagat som inte ens kan koka
vatten utan att bränna vid.

Lite dit jag ville komma och visst låter man bli sådant man inte behöver pilla på men det hjälper ju som sagt inte om nästa i ledet inte begriper det.

Ja jag har kokbok hemma. Den heter sambo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in