• 1
  • 2
2007-12-19, 00:43
Medlem
ziphens avatar
Hejsan.
Nu är det såhär pass illa, att jag har inte en aning om vad jag har för portar på mitt moderkort, frågan är, kan man på något mjukvarubaserat vis se om man har AGP eller PCI-E?

Jag vet att jag kan se på moderkortet hur porten ser ut m.m, men jag har fixat och grejat lite med mitt chassi, så jag kommer inte in i det, hehe! ..

Vore tacksam om någon vet något sätt där man kan kontrollera detta, med hjälp av någon mjukvara? Har SISoftSandra, men jag har inte hittat någonstanns där denna information finns!

Tack på förhand!
Citera
2007-12-19, 00:49
varför ska du veta? om du nu ska ha nytt grafikkort - du kommer ju inte in i chassit?

Ta reda på vad du har för moderkort, löser sig nog då.
Citera
2007-12-19, 00:53
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
varför ska du veta? om du nu ska ha nytt grafikkort - du kommer ju inte in i chassit?

Ta reda på vad du har för moderkort, löser sig nog då.

Jag hade tänkt att byta Chassi och grafikkort, men jag vill gärna få hem det samtidigt så att jag slipper vänta på det ena.

Har googlat serienummer, produktnummer, namn och allting på moderkortet, ingenting som gör mig vettigare, tyvärr...
Citera
2007-12-19, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Hejsan.
Nu är det såhär pass illa, att jag har inte en aning om vad jag har för portar på mitt moderkort, frågan är, kan man på något mjukvarubaserat vis se om man har AGP eller PCI-E?

Jag vet att jag kan se på moderkortet hur porten ser ut m.m, men jag har fixat och grejat lite med mitt chassi, så jag kommer inte in i det, hehe! ..

Vore tacksam om någon vet något sätt där man kan kontrollera detta, med hjälp av någon mjukvara? Har SISoftSandra, men jag har inte hittat någonstanns där denna information finns!

Tack på förhand!

Tanka nyaste Hardware Info... kör det och det programmet kommer visa dig vilket moderkort som sitter i... nu går du till tillverkarens hemsida och kolla speccarna för det moderkortet och läser vad tillverkaren skriver...
Citera
2007-12-19, 01:45
Medlem
ziphens avatar
som sagt.. har redan googlat runt en massa för att hitta spec's för moderkortet, dock utan resultat! tillverkarens skitsida hjälper mig inte ett dugg tyvärr!
Citera
2007-12-19, 02:54
Medlem
Provat högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> instsällningar -> avancerat ?
Citera
2007-12-19, 02:57
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Provat högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> instsällningar -> avancerat ?

Herregud..
Har ni ingenting vettigt att komma med, så skriv inte!

Om någon känner till någon bra mjukvara som kan hjälpa mig att ta reda på ifall jag har AGP eller PCI-E, så får ni gärna länka här / skicka pm.
Citera
2007-12-19, 03:14
Medlem
Vad har du för grafikkort nu, och vilka drivare?
Citera
2007-12-19, 03:19
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abutor
Vad har du för grafikkort nu, och vilka drivare?

NVIDIA GeForce 7500LE
Drivrutinsversion: 6.14.11.6375

Jag börjar mer och mer tro att det är ett PCI-E kort, vart jag än kollar så får jag den informationen.
Dock så har jag för mig att porten ser ut som en vanlig VGA port, hur stor är skillnaden mellan portarna ifråga?
Och att det endast är ett PCI kort utesluter jag helt, dom tillverkas väl inte ens längre?
Citera
2007-12-19, 03:29
Medlem
Ett vanligt PCI-kort är det inte. Gå in i nvidias kontrollpanel och välj system information under hjälp-menyn. Där ska du kunna se vilen sorts buss (AGP/PCI-E) kortet använder.

Testa annars http://www.techpowerup.com/gpuz/
Citera
2007-12-19, 03:32
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abutor
Ett vanligt PCI-kort är det inte. Gå in i nvidias kontrollpanel och välj system information under hjälp-menyn. Där ska du kunna se vilen sorts buss (AGP/PCI-E) kortet använder.

Tack så mycket för hjälpen!
Det där har jag inte lyckats hitta själv!
Det var ett PCI-E kort, så nu blir det att köpa nåt lite hetare, något bra tips i prisklassen 2000:- ?
Återigen, tack så mycket!
Citera
2007-12-19, 03:38
Medlem
Varsågod. Jag skulle satsa på ett Nvidia 8800GT. Mycket kraft för stålarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in