2007-12-18, 21:29
Medlem
Ackbarias avatar
Har ställt frågan i Hårdvara också men prövar lyckan här också för ökad chans att få hjälp som leder till en lösning.

Det är så att nu är det längesen, men jag körde datorn helt vanligt en dag och dagen efter kommer den till en jobbig skärm.

Jag citerar:

"Windows kunde inte startas. Detta kanske beror på en ändring i program- eller masskinvara.

Om detta beror på att datorn inte svarade, startade om oväntat eller stängdes av automatisk för att skydda dina filer och mappar kan du välja Senast fungerande konfiguration för att återställa de inställningar som användes förra gången som datorn kunde startas.

Om ett tidigare startförsök avbröts på grund av ett strömavbrott eller att strömknappen trycktes in eller om du är osäker på varför datorn inte kan startas kan du välja Starta Windows normalt.

Felsäkert läge
Felsäkert läge med nätverk
Felsäkert läge med kommandotolk

Senast fungerande konfiguration <de senaste inställningarna som fungerade>

Starta Windows normalt

Använd upp- och nedpilarna om du vill flytta markeringen."

Har varit utan datorn och fått använda farsans jobblaptop (begränsade användningsområden) sen.. *räknar* juli månad. Har inte orkat att ta den till lagning och kommer inte göra det heller, men vill ha den fungerande under jullovet då jag bara måste ladda ner lite filmer och få ha obegränsade tillgångar till inställningar, teman osv.

Ännu mer desperat blev jag häromdagen då iPoden slutade fungera, så nu har jag ingen musik heller.
Citera
2007-12-18, 21:32
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Reparera windows genom att använda cd-skivan. Sen får man inte korsposta :P läs reglerna..
Citera
2007-12-18, 21:34
Medlem
Ackbarias avatar
Woops, var ju inte bra att jag bröt mot en regel =(

Datorn läser inte XP skivan så den lösningen fungerar inte.
Citera
2007-12-18, 22:37
Medlem
Doffwards avatar
Säker på att du valt rätt bootordning då när du startar med skivan?

/doffward
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in