2007-12-18, 21:29
Medlem
Ackbarias avatar
Har stllt frgan i Hrdvara ocks men prvar lyckan hr ocks fr kad chans att f hjlp som leder till en lsning.

Det r s att nu r det lngesen, men jag krde datorn helt vanligt en dag och dagen efter kommer den till en jobbig skrm.

Jag citerar:

"Windows kunde inte startas. Detta kanske beror p en ndring i program- eller masskinvara.

Om detta beror p att datorn inte svarade, startade om ovntat eller stngdes av automatisk fr att skydda dina filer och mappar kan du vlja Senast fungerande konfiguration fr att terstlla de instllningar som anvndes frra gngen som datorn kunde startas.

Om ett tidigare startfrsk avbrts p grund av ett strmavbrott eller att strmknappen trycktes in eller om du r osker p varfr datorn inte kan startas kan du vlja Starta Windows normalt.

Felskert lge
Felskert lge med ntverk
Felskert lge med kommandotolk

Senast fungerande konfiguration <de senaste instllningarna som fungerade>

Starta Windows normalt

Anvnd upp- och nedpilarna om du vill flytta markeringen."

Har varit utan datorn och ftt anvnda farsans jobblaptop (begrnsade anvndningsomrden) sen.. *rknar* juli mnad. Har inte orkat att ta den till lagning och kommer inte gra det heller, men vill ha den fungerande under jullovet d jag bara mste ladda ner lite filmer och f ha obegrnsade tillgngar till instllningar, teman osv.

nnu mer desperat blev jag hromdagen d iPoden slutade fungera, s nu har jag ingen musik heller.
Citera
2007-12-18, 21:32
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Reparera windows genom att anvnda cd-skivan. Sen fr man inte korsposta :P ls reglerna..
Citera
2007-12-18, 21:34
Medlem
Ackbarias avatar
Woops, var ju inte bra att jag brt mot en regel =(

Datorn lser inte XP skivan s den lsningen fungerar inte.
Citera
2007-12-18, 22:37
Medlem
Doffwards avatar
Sker p att du valt rtt bootordning d nr du startar med skivan?

/doffward
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in