2007-12-18, 21:28
Medlem
Laments avatar
Hej!

De senaste filmerna jag laddat ner (t.ex. Stardust och Simpsons the movie) har laggat till då och då. Jag har testat olika releaser av filmer, olika program för uppspelning (Cyberlink PowerDVD, VLC, WMP etc.) ändå laggar de till på specifika punkter i filmerna. I övrigt flyter de felfritt. Jag har ominstallerat Daemon tools, har nyaste DirectX etc. Datorn är en 3500-proc, 1024mb ram och jag har inga övriga processer igång. Vad i helsike är problemet? Det är olidligt att kolla på filmerna nu. Dock verkar äldre filmer fungera?

Tack på förhand!
Citera
2007-12-18, 21:30
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Testa köra utan att mounta i DeamonTools, annars så kanske det ska lagga just där.. Scenen är ju inte perfekt
Citera
2007-12-18, 21:54
Medlem
Laments avatar
Kopierade filerna från dvdn och körde alltså utan daemon-tools med samma resultat. Nej alltså detta är rejäla "frys-scener", på en polares dator med samma release flyter den utan problem genom hela filmen.
Citera
2007-12-18, 22:33
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lament
Kopierade filerna från dvdn och körde alltså utan daemon-tools med samma resultat. Nej alltså detta är rejäla "frys-scener", på en polares dator med samma release flyter den utan problem genom hela filmen.

Är det ALLTID på samma ställe? Hur länge fryser det till? Kolla i aktivitetshanterarern medans det fryser om det är något som slukar..
Citera
2007-12-19, 03:27
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lament

Provat i mer än en mediaspelare?
Citera
2007-12-19, 18:33
Medlem
Laments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Provat i mer än en mediaspelare?
Ja, som jag skrev först så har jag testat tre olika!
Tilläggas bör kanske att jag också har kopplat till tv:n med hdmi.
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxUxxxx
Är det ALLTID på samma ställe? Hur länge fryser det till? Kolla i aktivitetshanterarern medans det fryser om det är något som slukar..
Alltid på exakt samma ställe ja, ska kolla det där med aktivitetshanteraren...
Citera
2007-12-19, 22:33
Medlem
Laments avatar
Får ingen reaktion alls i aktivitetshanteraren vid lagget. CPU-användningen är ganska låg. Gah detta är så frustrerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in