2007-12-20, 14:37
Medlem
Att diskutera hur man friterar pommes bäst är enligt min åsikt en stark indikation på att man är white trash.
Annars måste de ju vara en kombination av olika saker, inte bara en. Dvs. bara för att man har käkat en hamburgare behöver man inte vara white trash.
Citera
2007-12-20, 15:43
Medlem
tetZIXs avatar
Önskas en högre nivå på detta forum kan jag bara föreslå att man postar standardhöjande trådar själv.

OT: Den importerade socioekonomiska etiketten "white trash" är f.ö. lika missriktad som ilskan från båda läger i denna tråd. Den fattigaste kan laga ambitiösa rätter med enkla råvaror, samtidigt som den rikaste kan hänfalla åt de mest bekväma smaklösheter. När sedan fattigdom, dålig bildning och brist på ambition sammanfaller kan man kanske börja veva runt denna trubbiga term.
Citera
2007-12-20, 15:50
Medlem
eldebatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Att diskutera hur man friterar pommes bäst är enligt min åsikt en stark indikation på att man är white trash.

Njae. Pommes frites i sig har ju inget med white trash att göra, och ska den ätas alls ska den ätas friterad.

Att diskutera vilken snabbpommes från ÖB som är bäst, eller hur dito tillagas bäst i hemmaugnen är närmare WT.
Citera
2007-12-20, 16:10
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Du blir uppenbarligen provocerad av att det finns människor som har mer avancerade smaklökar än du, går igen i varje inlägg på MoD.
Apropå copy/paste så väntar jag med spänning på provningsnoterna från din fina vinkväll. Du kan för övrigt ha rätt i att fyra liter Pepsi Max om dagen inte påverkar vikten, men förståndet verkar få sig en törn.
Dra åt helvete.

Sannerligen inte, om vi ska börja jämföra förstånd så skulle det sluta med att du sitter rodnandes med en snigel på ögat. Svordomar är för övrigt White trash, du kanske vill dölja detta epitet som du trots allt besitter eftersom du puttrar runt i en rostig gammal Saab årsmodell ~80.

Jag förstår inte din oerhöra agression gentemot denna kebabdebatt. Om människor vill diskutera billigaste matpris på diverse olika varor så är jag iallfall evigt tacksam då en students ekonomi inte är outgrundlig. Starta du trådar om gourmetmat om det faller din plånbok och smaklökar mer i favör än kebabpizzan. Jag lovar att aldrig mer ironisera över detta då det uppenbarligen påverkar dig starkt negatvit vilket dina kraftuttryck är ett bra bevis på, förlåt om jag har sårat dig.

Självklart ska "skräpmat" ha samma givna plats som gourmetmat, om det nu är så att folk vill diskutera det. Finns det en tråd angående gurkans vara eller icke vara på cheeseburgaren är det ju onekligen ett tecken på att folk är intresserade av denna diskussion, om detta äcklar någon självutnämnd proffsglufsare så är det beklagligt, men var ligger felet, hos kebabätarna eller snigelätarna i så fall?
Citera
2007-12-20, 16:22
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giffox
Är inte det hela grejen med ett överklassliv? Att man har tid och frihet att göra vad man vill och hur man vill, inklusive långsammare, godare och finare matlagning. Du sa ju själv att du sliter som ett djur för brödfödan och har således ont om tid och vill ha maten snabbt när du väl kommer hem.

Samtidigt blir det för dyrt att äta god mat ute varje dag, i vilket fall kan du inte heller traska ut från jobbet hursomhelst och in på en restaurang eftersom jag förmodar att du inte jobbar i kostym utan något "svettigare".

Visst, det är ju förträffligt kul att "sparka neråt" men white trash behöver det ju inte vara, däremot arbetarklass med allt vad det innebär. Studenter, även på handels, har lite andra förutsättningar så det är inte samma sak.

anatar att du skrev till mej. det stämmer att jag inte använder kostym på arbetet och jag finner heller ingen anledning att gå ut på restaurant varje dag fast man har råd med det. känns som om man har tappat respekten för pengar om man går ut och betalar 200-300 spänn för att bli mätt på en gormé restaurant bara för att. arbetarklass är ett kapitel för sig, föritiden så var det väll så att folk gjorde ett arbete som var tungnt och gav inte så hejdlösa summor pengar om man gemför mot idag.

fridens
Citera
2007-12-20, 16:26
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
då en students ekonomi inte är outgrundlig.

Klassiskt fall av en apa med en ordbok. Vad studerar du? Läsa-lätt?

SAABen är inte rostig.

Du tråkar ut mig med dina eviga inlägg som alla går ut på hur genuin och äkta du är i motsats till oss som har lite högre krav på kosten. Håll dig borta från alla trådar som inte handlar om kebab och påmm fritt så löser vi det till det bästa.

Nej, du sårar mig inte. Som sagt, du tråkar ut mig.
Citera
2007-12-20, 17:12
Medlem
Pancevs avatar
Egentligen är det såhär:

Det har framförts synpunkter på en bättre struktur av Mat och Dryck sedan tidigare men Modsen anser detta vara helt onödigt. En indelning i exempelvis snabbmat/vardagsmat och dryck, frågor och övrigt (likt var i "stan" finns den bästa kebaben) samt recept/"avancerade rätter" och dryck vore lämpligt. Det finns alldeles säkert bättre indelningar om man tänker till.

Alla skulle tjäna på det:
- Studenter som vill ha budgetalternativ
- Snabbmatsintresserade som vill diskutera pizzastorlekar etc
- Genuina hemmakockar och vinälskare
- Enklare hemmakockar som vill ha tips på husmanskost etc

Alla skulle ha lättare att finna det man är intresserad av (större koncentration av relevanta trådtyper), diskussionen skulle bli bättre då likasinnade håller sig till sina trådar utan att störa de andra (ex. "pulvermos är WT" eller "ni ska fan köra med felix pulvermos till er hemmalagade och egenfärserade wallenbergare") samt att forumdelen skulle locka tillbaka gamla och nya kunniga skribenter inom respektive område till följd av en förbättrad översikt.

Dessutom tror jag att samtliga kan växa sig in i respektive forumdel då en superb hemmagrillad hamburgare alltid kan locka en übergourmet och Pelle "WT" Pulvermos en dag känner sig skitnödig inför en stundande finmiddag med sin nyfunna kärlek och måste komma på en lättlagad 3-rätters med passande vin.

I övrigt ser jag det bara som positivt om kebebfolket skriker högt att de vill ha en indelning också så de slipper gåsleverfolket, desto fler som är av samma åsikt desto bättre.
Citera
2007-12-20, 17:52
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Jag har aldrig gillat dig! Det du skriver är alltid krystat och bevisar gång på gång att du saknar en djupare insikt inom kokkonsten. Nu sitter du till råga på allt och käftar med personer du är totalt underlägsen mot. Det är pinsamt!

Jag struntar fullständigt i om du gillar mig eller inte, dem man inte respekterar har man svårt att ta kritik av. Jag kan inte ta kritik av personer som du. Att du skriver att jag saknar en djupar insikt inom kokkonsten känns som ett löjligt angrepp av en löjlig person som tillför lika mycket på flashback som en stövel hos en rullstolsbunden.

Att du sedan säger att jag sitter och säger i mot förvånar mig, är vi inte inne på ett diskussionsforum?
Jag kanske har fel med tanke på att patetiska personer som du hänger här, frågan man ställer sig: Är vi på ett samlingställe för White trashen Sverige eller är du en udda varelse i ett för övrigt trevligt forum?
Citera
2007-12-20, 19:55
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Jag struntar fullständigt i om du gillar mig eller inte, dem man inte respekterar har man svårt att ta kritik av. Jag kan inte ta kritik av personer som du. Att du skriver att jag saknar en djupar insikt inom kokkonsten känns som ett löjligt angrepp av en löjlig person som tillför lika mycket på flashback som en stövel hos en rullstolsbunden.

Att du sedan säger att jag sitter och säger i mot förvånar mig, är vi inte inne på ett diskussionsforum?
Jag kanske har fel med tanke på att patetiska personer som du hänger här, frågan man ställer sig: Är vi på ett samlingställe för White trashen Sverige eller är du en udda varelse i ett för övrigt trevligt forum?
Lämna forumet. ta och kolla gamla trådar och inlägg av Riddaren, han är en av de som har hållit Mat och Dryck på en anständig nivå, hans egna trådar har varit de roligaste och mest inspirerande. Till exempel "Storslagna recept" och, framför allt, snigeltråden. Under min tid här var det den absoluta höjdpunkten. Läs genom den tråden och se om du lär dig nåt.

Jag tror att det är mycket tack vare töntar som du som vi ser så få inlägg av Myson och Riddaren, och inga alls längre av Golonka. Man orkar inte mer er som stör längst bak i klassrummet hur länge som helst. (det finns fler som varit läsvärda förstås, FNG, Pontare... ingen nämnd och ingen glömd).
Så. Göm dig.
Citera
2007-12-20, 20:00
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Lämna forumet. ta och kolla gamla trådar och inlägg av Riddaren, han är en av de som har hållit Mat och Dryck på en anständig nivå, hans egna trådar har varit de roligaste och mest inspirerande. Till exempel "Storslagna recept" och, framför allt, snigeltråden. Under min tid här var det den absoluta höjdpunkten. Läs genom den tråden och se om du lär dig nåt.

Jag tror att det är mycket tack vare töntar som du som vi ser så få inlägg av Myson och Riddaren, och inga alls längre av Golonka. Man orkar inte mer er som stör längst bak i klassrummet hur länge som helst. (det finns fler som varit läsvärda förstås, FNG, Pontare... ingen nämnd och ingen glömd).
Så. Göm dig.
Hejpåhre!
Citera
2007-12-21, 00:08
Medlem
mytns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaGustav
... Att du särskriver beror sannolik på lathet. Du lyckades ju skriva ihop "whitetrash" i rubriken.

Hördududu,

jag har svårt att tro på att särskrivning beror på llättja. Jag har testat
whitetrash
mot
white trash

och varje gång har det krävts ett extra mellanslag för att särskriva.

Jag hävdar att din slutsats är felaktig. Särskrivning härrörs sannolikt från någon annan personlighetsdefekt än lättja.
Citera
2007-12-27, 20:28
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytn
Hördududu,

jag har svårt att tro på att särskrivning beror på llättja. Jag har testat
whitetrash
mot
white trash

och varje gång har det krävts ett extra mellanslag för att särskriva.

Jag hävdar att din slutsats är felaktig. Särskrivning härrörs sannolikt från någon annan personlighetsdefekt än lättja.

Okejdå, vi säger att det handlar om bristande begåvning. Är du du nöjd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in