Resultat: Ska TS själv få moderera sin tråd?
17,36%
50 röster
82,64%
238 röster
2013-12-20, 23:52
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe
Varför kan inte Flashback skapa en funktion, som den som finns på Facebook, som gör att man kan ta bort inlägg i ens egenstartade tråd som man inte håller med om?

Det skulle underlätta väldigt mycket för att plocka bort off-topic figuranter i ens trådstart och öka läsbarheten enormt. Och skulle avlasta moderatorer också.

Det positiva för Flashback är att du stannar på ansiktsboken för där kan du censurera andras kladdkakor* som är vettigare än dina någonsin kommer bli, lycka till..
mvh
Citera
2013-12-21, 00:36
Medlem
Kickexs avatar
Det räcker inte att ignorera?
Citera
2013-12-21, 00:57
Moderator
Allaballawallas avatar
Antagligen finns inte just den funktionen eftersom det här inte är Facebook...

På Facebook kan man även ta bort sina "vänner" vilket på Flashback skulle fungera ungefär som att vanliga medlemmar kunde stänga av andra medlemmar. Jag kan gissa att det inte heller skulle fungera så bra med en sådan funktion heller...

Ta bort inlägg som man inte håller med om...
Citera
2025-10-13, 15:35
Till en viss nivå skulle vara bra,
resten rapporteras som vanligt.

Citera
2025-10-13, 18:01
Medlem
Mr.RedHats avatar
Njae.

Däremot så kanske jag skulle kunna tänka mig att TS kan markera *värdefulla svar* som sedan godkänns av moderator. Samt att om funktionen missbrukas så förlorar man tillgång till den.

Tänker mig att den fungerar bra i trådar där det inte är någon debatt i egentlig mening, utan snarare att man svarar på TS fråga, eller utifrån en viss händelse.

Fungerar bra i delforum som ABoK, Relationer och samlevnad, mat/dryck/tobak samt en del vetenskapliga forum.

Mindre bra i politik, konspirationsteorier, dataspel, droger osv
Citera
2025-10-22, 12:00
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Vanlig syn på Flashback:

"Tjena Flashback!
I den tråden diskuterar vi varför alla tjejer är horor, och vad vi vita män med liten kuk kan göra åt det.
Ni som felaktigt menar att tjejer inte är horor, kan lämna tråden direkt för det är OT, och jag kommer RP:a er direkt. Sandnegrer och judar får heller inte kommentera, för ni är del av problemet.
Självklart vill jag inte veta av några tjejer i tråden, eftersom ju alla vet att tjejer är horor.
"

Det blir ju jättebra när den sortens personer får moderera sin egen tråd.
Citera
2025-10-23, 13:44
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vanlig syn på Flashback:

"Tjena Flashback!
I den tråden diskuterar vi varför alla tjejer är horor, och vad vi vita män med liten kuk kan göra åt det.
Ni som felaktigt menar att tjejer inte är horor, kan lämna tråden direkt för det är OT, och jag kommer RP:a er direkt. Sandnegrer och judar får heller inte kommentera, för ni är del av problemet.
Självklart vill jag inte veta av några tjejer i tråden, eftersom ju alla vet att tjejer är horor.
"

Det blir ju jättebra när den sortens personer får moderera sin egen tråd.
Vilket alla som stannar upp en millisekund och tänker efter inser.
Jag säger verkligen inte att vi mods är perfekta men de absolut allra flesta av oss försöker verkligen att hålla forumet rent utan att påverka mer än nödvändigt.

Vi lyckas inte alltid och alla moddar inte på samma sätt heller, men överlag så är det iaf med en intention av att göra gott som de flesta moddar det här forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in