Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 16:34
  #5557
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Den där "italienaren" de pratar om som de tycker ska kunna vara med i Sveriges landslag, pratar han svenska, har han bott i Sverige?
Snacka om att urholka landslagen när Frankrikes ser ut som ett afrikanskt landslag, Ghoddos väljer Iran utan att ens kunna prata det flytande.

De flesta av afrikansk börd i Frankrikes landslag är dock födda och uppväxta i Frankrike.
Citera
2018-10-09, 16:43
  #5558
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Den där "italienaren" de pratar om som de tycker ska kunna vara med i Sveriges landslag, pratar han svenska, har han bott i Sverige?
Snacka om att urholka landslagen när Frankrikes ser ut som ett afrikanskt landslag, Ghoddos väljer Iran utan att ens kunna prata det flytande.

Jag reagerade också på att Bachner vill kasta in vem som helst i landslaget. Jag bryr mig inte så mycket om spelare sjunger nationalsång eller inte, men visst borde man kunna språket för att representera landslaget? Vi är inte någon liten ö-nation som rycker i varenda fransman.

Visst var det någon i panelen som hävdade att man skulle i princip "tagga" varenda spelare man kunde med minst en landskamp som om det vore en save av Football Manager. Sådant förekommer visserligen ifrån andra länder men jag tycker Sverige borde visa annan värdighet i frågan och framförallt ha med spelare som brinner för uppgiften och inte velar mellan alternativ.
Citera
2018-10-09, 17:06
  #5559
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
De flesta av afrikansk börd i Frankrikes landslag är dock födda och uppväxta i Frankrike.
Det vet jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag reagerade också på att Bachner vill kasta in vem som helst i landslaget. Jag bryr mig inte så mycket om spelare sjunger nationalsång eller inte, men visst borde man kunna språket för att representera landslaget? Vi är inte någon liten ö-nation som rycker i varenda fransman.

Visst var det någon i panelen som hävdade att man skulle i princip "tagga" varenda spelare man kunde med minst en landskamp som om det vore en save av Football Manager. Sådant förekommer visserligen ifrån andra länder men jag tycker Sverige borde visa annan värdighet i frågan och framförallt ha med spelare som brinner för uppgiften och inte velar mellan alternativ.
Enig.
Jag vill ha svenskar i landslaget, om de är svarta är okej om de beter sig "svenskt" och inte som alla svarta personer jag känner.
Citera
2018-10-09, 17:10
  #5560
Medlem
tjenaretjenares avatar
Sverige ska ha ett svenskt landslag med folk som vuxit upp här sen om de råkar ha afrikanska föräldrar eller vad det nu är skiter jag i. Jag tycker dock inte att man ska plocka in någon italienare eller vad det nu är som har en svensk förälder men som aldrig varit i Sverige eller inte ens kan språket. Det är väl vanligare med detta typ i friidrott där vi plockat in diverse afrikaner och nu senast Duplantis.
Citera
2018-10-09, 21:25
  #5561
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag reagerade också på att Bachner vill kasta in vem som helst i landslaget. Jag bryr mig inte så mycket om spelare sjunger nationalsång eller inte, men visst borde man kunna språket för att representera landslaget? Vi är inte någon liten ö-nation som rycker i varenda fransman.

Visst var det någon i panelen som hävdade att man skulle i princip "tagga" varenda spelare man kunde med minst en landskamp som om det vore en save av Football Manager. Sådant förekommer visserligen ifrån andra länder men jag tycker Sverige borde visa annan värdighet i frågan och framförallt ha med spelare som brinner för uppgiften och inte velar mellan alternativ.

Bachner är väl en sån man hade kunnat sätta parenteser kring namnet på, kanske har det något att göra med viljan att i förlängningen ta död på landslagen (och nationalstaterna)
Jag följer inte vad han skriver, men han har legat på den sidan av liknande frågor tidigare i euro talk.

Det var kul att se Wilbacher igen, han gör sig bra i formatet fortfarande.
Citera
2018-10-10, 14:46
  #5562
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Bachner är väl en sån man hade kunnat sätta parenteser kring namnet på, kanske har det något att göra med viljan att i förlängningen ta död på landslagen (och nationalstaterna)
Jag följer inte vad han skriver, men han har legat på den sidan av liknande frågor tidigare i euro talk.

Det var kul att se Wilbacher igen, han gör sig bra i formatet fortfarande.

Absolut. Anade dock att grabbigheten gick upp några snäpp med honom och Fjäll i studion.

Edit: kanske en struntsak att hänga upp sig på. Omdömet kom lite för tidigt också, har inte sett klart hela avsnittet än.
__________________
Senast redigerad av simonvp 2018-10-10 kl. 14:53.
Citera
2018-10-10, 15:17
  #5563
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Den där "italienaren" de pratar om som de tycker ska kunna vara med i Sveriges landslag, pratar han svenska, har han bott i Sverige?
Snacka om att urholka landslagen när Frankrikes ser ut som ett afrikanskt landslag, Ghoddos väljer Iran utan att ens kunna prata det flytande.
Riccardo Gagliolo heter han, han har tillbringat många somrar som liten i Sverige men aldrig bott där. Det finns en intervju med honom där han talar hyfsad svenska. Hans mamma är svensk och han ser ut som en vanlig, blond Svensson. Han går starkt i Serie A och borde absolut testas i landslaget.

Edit:

Intervju med Gagliolo där han talar klockren svenska:
https://twitter.com/osloholm/status/919225876830670848

Han måste in i landslaget.
__________________
Senast redigerad av BarryHero 2018-10-10 kl. 15:21.
Citera
2018-10-10, 15:24
  #5564
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Riccardo Gagliolo heter han, han har tillbringat många somrar som liten i Sverige men aldrig bott där. Det finns en intervju med honom där han talar hyfsad svenska. Hans mamma är svensk och han ser ut som en vanlig, blond Svensson. Han går starkt i Serie A och borde absolut testas i landslaget.

Edit:

Intervju med Gagliolo där han talar klockren svenska:
https://twitter.com/osloholm/status/919225876830670848

Han måste in i landslaget.

Ok han är AIKare alltså! Då blev jag lite mer positivt inställd.
Citera
2018-10-10, 17:10
  #5565
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Riccardo Gagliolo heter han, han har tillbringat många somrar som liten i Sverige men aldrig bott där. Det finns en intervju med honom där han talar hyfsad svenska. Hans mamma är svensk och han ser ut som en vanlig, blond Svensson. Han går starkt i Serie A och borde absolut testas i landslaget.

Edit:

Intervju med Gagliolo där han talar klockren svenska:
https://twitter.com/osloholm/status/919225876830670848

Han måste in i landslaget.
Perfekt svenska var att dra det en bit långt.
Jag skulle säga nej, prata som en vanlig Svensson bör vara ett krav och det där var då inte prata som en vanlig Svensson.

Att ta in en sådan är ju bara att urholka landslagen betydelse, som när spelare kan välja olika landslag, måste ju vara krav att man bott 5-10 år i landet man ska representera.
Citera
2018-10-22, 13:47
  #5566
Medlem
foool13s avatar
Väldigt duktig/kunnig Vicki idag, får gärna komma tillbaka. F.d. spelare också.

Och trevligt skratt.. lite stressad ibland dock.
__________________
Senast redigerad av foool13 2018-10-22 kl. 13:53.
Citera
2018-10-22, 23:06
  #5567
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Väldigt duktig/kunnig Vicki idag, får gärna komma tillbaka. F.d. spelare också.

Och trevligt skratt.. lite stressad ibland dock.
Duktig ja, men helvete jag blev nästan galen efter en timme när hon ständigt kommer med "mm" "m" till i varannan sekund när någon annan pratar, även om det inte är direkt till henne någon pratar. Med headset blev det iallafall nästan olidligt.
Citera
2018-10-22, 23:09
  #5568
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Duktig ja, men helvete jag blev nästan galen efter en timme när hon ständigt kommer med "mm" "m" till i varannan sekund när någon annan pratar, även om det inte är direkt till henne någon pratar. Med headset blev det iallafall nästan olidligt.

mjo mmm.. det var lite det jag antydde med stressad.. men ville inte skriva det rätt ut för att hon kanske läser här..
__________________
Senast redigerad av foool13 2018-10-22 kl. 23:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback