Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-01-06, 16:44
  #25
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smart ass
Troligtvis det bästa tipset hittils!

Hade ingen aning om att mobilen lämnar signaler när man stänger av den, tack för den infon!

Inte jag heller. Undrar hur mycket mer detaljerad den infon blir om man har ett aktivt gps program i mobiltelefonen?
Citera
2008-01-08, 05:10
  #26
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Kan man på något sätt "tvätta" sitt namn ur google.com?
Nya folkfenomenet är ju verkligen att googlesöka bekanta, partners och släktingar och mina mostrar osv kommenterar alltid saker dom hittat via google om mig under släktmiddagar. Inget jag har problem med, men börjar bara bli lite irriterad och skräms av tanken att mitt namn kanske är fast för alltid där även om det bara gäller en hemmabioanläggning eller liknande...
Citera
2008-01-08, 13:31
  #27
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWallenberg
Kan man på något sätt "tvätta" sitt namn ur google.com?
Nya folkfenomenet är ju verkligen att googlesöka bekanta, partners och släktingar och mina mostrar osv kommenterar alltid saker dom hittat via google om mig under släktmiddagar. Inget jag har problem med, men börjar bara bli lite irriterad och skräms av tanken att mitt namn kanske är fast för alltid där även om det bara gäller en hemmabioanläggning eller liknande...
Det enda du kan göra är att ta bort ditt namn från de sidor som innehåller det och sedan vänta på att google ska indexera om dem. Om du har lite bråttom så kan du skynda på det lite genom att be google indexera om sidan. Det har jag gjort vid ett par tillfällen då jag velat få saker googlingsbara lite fortare, jag vet inte om det hjälper dig, men det är det enda alternativet som jag ser det.
Citera
2008-01-10, 10:48
  #28
Medlem
Slupens avatar
Du ska helt och hallet ga ut ur banksystemet. stang alla dina konton och betala dina rakningar kontant. Begar ut lon av din arbetsgivare kontant.

Iochmed detta forsvinner halva ditt liv for de flesta myndigheter, praktiskt, nja, men det gar absolut. Finns ingen lag som sager att du maste ha bankkonto.
Citera
2015-07-20, 01:55
  #29
Medlem
Kontantkort i ej "smarttelefon".

Använd ej bankkort. Endast kontanter

Kryptera din dator. Surfa via Tor. Radera alternativt skaffa ej sociala medier.

Radera allting på datorn med 32 ggr överskrivning. Använd CounterMail.

Gå ur eller undvik att gå med föreingar, organisationer och framförallt partier.

Handla inte från internet.

Radera med jämna mellanrum internethistorik, samtal, sms och mail.

Varje gång någon vill ha din underskrift på t.ex kvitto - skriv falskt namn. Om det inte går - gör många stavfel, t.ex Johan Svensson = Johnha Svänson.

Använda DuckDuckGo istället för Google.

Bli inte medlem i kundklubbar. T.ex H&M eller Konsum.

---

Fler förslag?

Tillägg:

Bär aldrig med dig id, id-stöld självklart om du tappar id på stan.

Bär bara med kort du behöver för stunden.

Begär att hitta och eniro tar bort dig.

Tyvärr så är äckelpissskitfittföretagen Ratsit och upplysning omöjliga och raderar dig inte. De har utgivningstillstånd. Vad kommer alla ID-stölder ifrån? Ratsit såklart! Där kan man köpa personnummer! Fyfan!!
__________________
Senast redigerad av Skierfe 2015-07-20 kl. 02:12.
Citera
2015-07-20, 10:45
  #30
Medlem
Sqeptisks avatar
Skriv dig naturligtvis på en annan adress än där du bor.
Citera
2015-07-28, 21:11
  #31
Medlem
Registera dig inte på några sociala medier, där kan ju tillochmed jag ta reda på jävligt mycket om folk jag aldrig träffat.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback