2007-12-17, 17:08
Medlem
OndSmurfs avatar
Nån som har tips på bra ställe i Sthlm som erbjuder mer avancerade matlagningskurser, antingen på temat "gourmetmat", eller på temat "proffsens tips"?

Har kollat en del på Restaurangakademien, nån som vet om det är bra? Eller som kan tipsa om annat liknande?

Det är ingen företagsgrej, utan en privatgrej för ett par personer bara. Det ska rikta sig till personer som redan är duktiga, men vill lära sig en nivå till typ.
Citera
2007-12-17, 19:54
Medlem
FarbrorGuds avatar
Inte riktigt kurs eller så men tjejen ville ge mig detta i födelsedagspresent nyligen iaf. http://www.coolstuff.se/p883/Matlagn...onellkock.html
Citera
2007-12-17, 23:32
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndSmurf
Nån som har tips på bra ställe i Sthlm som erbjuder mer avancerade matlagningskurser, antingen på temat "gourmetmat", eller på temat "proffsens tips"?

Har kollat en del på Restaurangakademien, nån som vet om det är bra? Eller som kan tipsa om annat liknande?

Det är ingen företagsgrej, utan en privatgrej för ett par personer bara. Det ska rikta sig till personer som redan är duktiga, men vill lära sig en nivå till typ.
restaurangakademien är väldigt bra. Jag har inte gått nån kurs i matlagning där men kan berätta att föreläsarna på sommelierutbildningen är Sveriges bästa sommelierer, ohyggligt bra utbildning. Och att det är på akademien som Nobelmiddagen planeras och proväts borgar väl för nåt... plus att kocklandslaget dök upp och lagade lunch åt oss en dag! Ah, luncherna var halva nöjet med att gå kursen... suveräna kockar där.
Citera
2007-12-18, 00:19
Medlem
blåljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
restaurangakademien är väldigt bra. Jag har inte gått nån kurs i matlagning där men kan berätta att föreläsarna på sommelierutbildningen är Sveriges bästa sommelierer, ohyggligt bra utbildning. Och att det är på akademien som Nobelmiddagen planeras och proväts borgar väl för nåt... plus att kocklandslaget dök upp och lagade lunch åt oss en dag! Ah, luncherna var halva nöjet med att gå kursen... suveräna kockar där.

Du sa i början att du inte hade gått någon kus där? Men i slutet så har du gått en kurs?
Citera
2007-12-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blåljus
Du sa i början att du inte hade gått någon kus där? Men i slutet så har du gått en kurs?

Jag tolkar inlägget som att han har gått en sommelierkurs men icke en matlagningskurs där.
Citera
2007-12-18, 01:04
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Fan vad komplicerat va?
Citera
2007-12-18, 14:05
Medlem
OndSmurfs avatar
Citat:

Tack för bra feedback! Restaurangakademien får det bli.
Citera
2007-12-18, 15:42
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndSmurf
Tack för bra feedback! Restaurangakademien får det bli.
Du blir inte besviken. Sköna typer som hänger där, om man nu ska döma efter sommelierutbildningen. Människor som kan varenda producent av armenisk brandy på sina fem fingrar men förmodligen inte kan knyta skorna själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in