Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-17, 09:26
Medlem
Snajders avatar
Eftersom det är så mycket snack i Vapen och militär om svenska värnpliktsbefattningar hade det varit praktiskt med ett underforum som heter typ "Svensk värnplikt" eller motsv.
Citera
2007-12-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snajder
Eftersom det är så mycket snack i Vapen och militär om svenska värnpliktsbefattningar hade det varit praktiskt med ett underforum som heter typ "Svensk värnplikt" eller motsv.

Haha, tänkte precis posta en likadan tråd!
Håller med TS, det kan verkligen behövas.
Citera
2007-12-17, 11:51
Medlem
Oddballs avatar
Eller så slår vi ihop alla trådar och skapar EN enda tråd för alla de frågorna, det är ju oftast samma frågor som tas upp pga trådskaparen inte ids söka innan...
Citera
2007-12-17, 13:20
Medlem
Snajders avatar
Det är naturligtvis väldigt ofta liknande trådar om samma ämne men har man en enda tråd om alla befattningar så blir det jättejobbigt att hitta svar på en specifik befattning..
Lättare om man har ett underforum där man kan ha en enda tråd om varje befattning och sen skapa trådar om andra saker som har med värnplikten att göra, så som betalt, har ni haft sex under värnplikten, osv osv
Citera
2007-12-17, 15:27
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajder
Det är naturligtvis väldigt ofta liknande trådar om samma ämne men har man en enda tråd om alla befattningar så blir det jättejobbigt att hitta svar på en specifik befattning..
Lättare om man har ett underforum där man kan ha en enda tråd om varje befattning och sen skapa trådar om andra saker som har med värnplikten att göra, så som betalt, har ni haft sex under värnplikten, osv osv

Spontant tycker jag inte att det behövs, vad som behövs däremot är att alla lär sig att söka innan de postar. Tror att jag bryter ihop om jag ser ytterligare en tråd om värnplikt som bevakningssoldat...
Citera
2007-12-17, 16:49
Medlem
En mera allmän tanke är ju att det är bättre med fler mindre trådar än en gigantisk! Blir lättare att överblicka.
Citera
2007-12-17, 16:57
Medlem
Daevass avatar
Jag är verkligen för en stor tråd för allt som har med värnplik/värnpliktsbefattningar att göra. Som Oddball säger är nästan alla frågor om ämnet likadana.
Citera
2007-12-17, 17:23
Medlem
TTKs avatar
Om det blir ett undeforum så bör den täcka all värnplikt. För utöver frågor om svenska befattningar så är det väl bara två trådar om året som handlar om finsk värnplikt - och det är allt som startas kring ämnet? Sen kanske det tillkommer några enskilda trådar om anra länders system eller jämförelsetrådar, men dessa - och det skulle säkerligen bara handla om max två eller tre stycken bland de tjugo senast aktiva vid ett givet tillfälle - skulle lika väl kunna ligga i subforumet.

Det sagt så tror jag nog att en stor tråd om värnpliktsbefattningar i Sverige skulle räcka, och eventuellt en andra stor tråd om lumpen i Finland.
Citera
2007-12-19, 20:45
Medlem
Snajders avatar
Ska det alltså vara en tråd om alla befattningar?
Om jag frågar om bevakningssoldat så kanske nästa person frågar om stridsvagnsvagnchef i nästa post och då blir det ju bara jobbigt att gå igenom denna stora tråd och det försämrar möjligheten att hitta information enligt mig.
Jag står fast vid att det bör finnas ett underforum som heter Värnplikt och där man kan ha klistrade trådar för varje befattning som kommer upp. Detta bör vara det mest logiska och lättåtkomliga upplägget.
Citera
2007-12-19, 23:24
Medlem
H.E.L.s avatar
Om vi tänker att det är bra som det är? Hur funkar det?
Att göra ett underforum tror jag inte det finns tillräckligt med underlag för, men att merga ihop allt blir bara skit.
Citera
2007-12-20, 12:54
Medlem
Oddballs avatar
Vi kan väl ha en tråd för varje befattning? Dock inte klistrade såklart.
Citera
2007-12-20, 13:05
Medlem
jokers avatar
Hmm varför inte bara en länk till soldf.com?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in