Citat:
Ursprungligen postat av
Sagotradapplet
Jag vill också säga något om det. Jag ser inte att Ciara har fått i närheten av lika mycket ”hat” från oss här som Måns har fått. När jag tänker på uttalanden som att det inte skulle vara så tragiskt om han tog en överdos, så är det helt motbjudande och äckligt i en sådan situation. Och ja, det är hat. Eller snarare helt omänskligt mot honom. Och det i stor utsträckning. Utan bevis, utan att verkligen titta på situationen.
Och jag hatar inte Ciara. Tvärtom, fram till nyligen tyckte jag om dem båda och tittade gärna på deras inlägg och stories på Instagram. För de verkade vara ett så hjärtligt och roligt par.
Men det är kanske poängen, till skillnad från många andra har jag förmodligen fått mer intryck av henne än de andra. Och det som hände i mars har i efterhand kastat ett annat ljus över en del saker. Det avslöjar bland annat vissa sprickor och luckor som tidigare inte var så uppenbara.
Jag har faktiskt en bekant som har gått igenom ett helvete i sitt liv och som nyligen har genomgått en traumaterapi. Jag blev mållös efter att hon berättat några detaljer som hon själv nyligen blivit riktig medveten om. Hennes personlighet och beteende talar sitt tydliga språk, redan tidigare, men idag ännu mer.
Ciara är långt ifrån det, med tanke på vad hon har visat upp under hela det senaste året. Hon har visat upp en helt motsatt bild. Och när jag nu läser igenom alla dessa detaljer, känns det svårt att tro att vissa saker inte är ganska överdramatiserade. Hon sätter sig medvetet i rampljuset nu med Instagram-inläggen med anklagelserna, med Läckberg osv.
Ja, jag känner henne inte personligen, man ser kanske bara en del av ytan av det man ser på Instagram och andra offentliga källor. Men ändå stämmer det helt enkelt inte för mig. Men uppenbarligen vågar vissa inte se djupare och nöjer sig med att döma blint.
Jag står absolut inte bakom den synen på Måns, att han aldrig mer borde få träffa sina barn, och lika bra kan knarka ihjäl sig.
Om det skulle vara så som du påstår, att Måns fått mer skit här än Ciara, vilket jag inte alls är säker på, så finns det ju i så fall en simpel orsak till det: Det är han som ställt till det. Tror du domstolen skulle dömt att barnen ska bo hos Ciara om det vore hon som ställt till det?
Sedan måste alla hålla i minnet att det finns grader av allting. Det finns massor av olika slags våld och taskigt beteende, och olika grader av dessa. Det betyder inte att bara för det förekommer värre, så kan man förringa det som på ytan inte ser lika illa ut.
Och ingen är bara ond eller god osv, men om Ciara upplevt det hon gjort ska det naturligtvis tas på allvar, även om hon också gjort misstag i relationen, och även om det finns de som har det värre.
Min bild är att de kvinnor som säger sig blivit utsatta för våld, men ljuger om det, är YTTERST få. Och nu vet vi väl ändå att M var våldsam och aggressiv i sitt uppträdande i Skåne, när Camilla m.fl. var där. Och att det inte är första gången begriper vem som helst.