2025-06-10, 10:21
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
De hatiska orden som är skrivna är av en användare som är avstängd just nu. Kanske finns någon mer, mem att påstå att alla här hatar på Ms är en lögn
Ja, det finns betydligt fler. Mycket fler än vi. Alla hatar honom inte nödvändigtvis. Men det finns definitivt de som inte gillar honom. Du hör uppenbarligen till dem, som du skrev i en äldre kommentar.
Och tyvärr är majoriteten mycket snabba att döma utan att tänka efter.
Citera
2025-06-10, 10:22
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Du har väl sett att det var från början av 2018? Tror du att han redan då planerade att skilja sig igen? Särskilt när han säger att han tror att han har hittat hem med C?
Jag pratar om att ta med sig någon i fallet att någon annan också varit otrogen så då är det inte så farligt. Skrev jag något om skilsmässa?
Senast redigerad av vemedinma 2025-06-10 kl. 11:04.
Citera
2025-06-10, 10:23
Avstängd
Citat:
Jag vill också säga något om det. Jag ser inte att Ciara har fått i närheten av lika mycket ”hat” från oss här som Måns har fått. När jag tänker på uttalanden som att det inte skulle vara så tragiskt om han tog en överdos, så är det helt motbjudande och äckligt i en sådan situation. Och ja, det är hat. Eller snarare helt omänskligt mot honom. Och det i stor utsträckning. Utan bevis, utan att verkligen titta på situationen.

Och jag hatar inte Ciara. Tvärtom, fram till nyligen tyckte jag om dem båda och tittade gärna på deras inlägg och stories på Instagram. För de verkade vara ett så hjärtligt och roligt par.

Men det är kanske poängen, till skillnad från många andra har jag förmodligen fått mer intryck av henne än de andra. Och det som hände i mars har i efterhand kastat ett annat ljus över en del saker. Det avslöjar bland annat vissa sprickor och luckor som tidigare inte var så uppenbara.

Jag har faktiskt en bekant som har gått igenom ett helvete i sitt liv och som nyligen har genomgått en traumaterapi. Jag blev mållös efter att hon berättat några detaljer som hon själv nyligen blivit riktig medveten om. Hennes personlighet och beteende talar sitt tydliga språk, redan tidigare, men idag ännu mer.

Ciara är långt ifrån det, med tanke på vad hon har visat upp under hela det senaste året. Hon har visat upp en helt motsatt bild. Och när jag nu läser igenom alla dessa detaljer, känns det svårt att tro att vissa saker inte är ganska överdramatiserade. Hon sätter sig medvetet i rampljuset nu med Instagram-inläggen med anklagelserna, med Läckberg osv.

Ja, jag känner henne inte personligen, man ser kanske bara en del av ytan av det man ser på Instagram och andra offentliga källor. Men ändå stämmer det helt enkelt inte för mig. Men uppenbarligen vågar vissa inte se djupare och nöjer sig med att döma blint.
Du tycker alltså att det är fel att inte alla anpassar sin åsikt efter dina känslor och att du har en bekant som har gått igenom ett helvete?
Citera
2025-06-10, 10:37
Medlem
Citat:
Jag vill också säga något om det. Jag ser inte att Ciara har fått i närheten av lika mycket ”hat” från oss här som Måns har fått. När jag tänker på uttalanden som att det inte skulle vara så tragiskt om han tog en överdos, så är det helt motbjudande och äckligt i en sådan situation. Och ja, det är hat. Eller snarare helt omänskligt mot honom. Och det i stor utsträckning. Utan bevis, utan att verkligen titta på situationen.

Och jag hatar inte Ciara. Tvärtom, fram till nyligen tyckte jag om dem båda och tittade gärna på deras inlägg och stories på Instagram. För de verkade vara ett så hjärtligt och roligt par.

Men det är kanske poängen, till skillnad från många andra har jag förmodligen fått mer intryck av henne än de andra. Och det som hände i mars har i efterhand kastat ett annat ljus över en del saker. Det avslöjar bland annat vissa sprickor och luckor som tidigare inte var så uppenbara.

Jag har faktiskt en bekant som har gått igenom ett helvete i sitt liv och som nyligen har genomgått en traumaterapi. Jag blev mållös efter att hon berättat några detaljer som hon själv nyligen blivit riktig medveten om. Hennes personlighet och beteende talar sitt tydliga språk, redan tidigare, men idag ännu mer.

Ciara är långt ifrån det, med tanke på vad hon har visat upp under hela det senaste året. Hon har visat upp en helt motsatt bild. Och när jag nu läser igenom alla dessa detaljer, känns det svårt att tro att vissa saker inte är ganska överdramatiserade. Hon sätter sig medvetet i rampljuset nu med Instagram-inläggen med anklagelserna, med Läckberg osv.

Ja, jag känner henne inte personligen, man ser kanske bara en del av ytan av det man ser på Instagram och andra offentliga källor. Men ändå stämmer det helt enkelt inte för mig. Men uppenbarligen vågar vissa inte se djupare och nöjer sig med att döma blint.

Jag står absolut inte bakom den synen på Måns, att han aldrig mer borde få träffa sina barn, och lika bra kan knarka ihjäl sig.

Om det skulle vara så som du påstår, att Måns fått mer skit här än Ciara, vilket jag inte alls är säker på, så finns det ju i så fall en simpel orsak till det: Det är han som ställt till det. Tror du domstolen skulle dömt att barnen ska bo hos Ciara om det vore hon som ställt till det?

Sedan måste alla hålla i minnet att det finns grader av allting. Det finns massor av olika slags våld och taskigt beteende, och olika grader av dessa. Det betyder inte att bara för det förekommer värre, så kan man förringa det som på ytan inte ser lika illa ut.
Och ingen är bara ond eller god osv, men om Ciara upplevt det hon gjort ska det naturligtvis tas på allvar, även om hon också gjort misstag i relationen, och även om det finns de som har det värre.

Min bild är att de kvinnor som säger sig blivit utsatta för våld, men ljuger om det, är YTTERST få. Och nu vet vi väl ändå att M var våldsam och aggressiv i sitt uppträdande i Skåne, när Camilla m.fl. var där. Och att det inte är första gången begriper vem som helst.
Citera
2025-06-10, 10:37
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du tycker alltså att det är fel att inte alla anpassar sin åsikt efter dina känslor och att du har en bekant som har gått igenom ett helvete?
Nej, jag vill inte att ni ska anpassa er efter mina tankar. Men det vore önskvärt om många skulle försöka vara lite mer vidsynta.

Och inte bara skylla allt på M, som uppenbarligen i åratal har smidit mörka planer i källaren med kokain om hur han kan sno barnen från sin fru och liknande... Alltså tänka med förnuft, inte blind fördömelse av ena sidan, som ofta är fallet nu.
Citera
2025-06-10, 10:44
Medlem
Citat:
Ja, det finns betydligt fler. Mycket fler än vi. Alla hatar honom inte nödvändigtvis. Men det finns definitivt de som inte gillar honom. Du hör uppenbarligen till dem, som du skrev i en äldre kommentar.

För egen del kan jag ju säga att det är svårt att gilla och ha respekt för någon som man tycker betett sig illa. Särskilt om personen inte finns i ens omedelbara närhet.
Hur skulle det plötsligt vara något konstigt eller fel? Du kan ju ändå inte begära att alla ska gilla honom. Eller det vi sett och hört av hans beteende.
Citera
2025-06-10, 11:03
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Jag gillar inte honom som artist, jag gillar inte det han gör mot sin familj. Hur kan det på något vis bli hatiskt.
Citera
2025-06-10, 11:06
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Nej, jag vill inte att ni ska anpassa er efter mina tankar. Men det vore önskvärt om många skulle försöka vara lite mer vidsynta.

Och inte bara skylla allt på M, som uppenbarligen i åratal har smidit mörka planer i källaren med kokain om hur han kan sno barnen från sin fru och liknande... Alltså tänka med förnuft, inte blind fördömelse av ena sidan, som ofta är fallet nu.
Ingen har påstått att han smidigt planer med kokain i källaren i åratal.
Citera
2025-06-10, 11:07
Avstängd
Citat:
Vilken fantastisk listig plan... Men det låter faktiskt ganska mycket som fiktion. Kanske finns det en alternativ historia, mindre fiktiv, men mer mänsklig.

Som redan nämnts flög M ut från England i april och konfronterades med önskemålet om skilsmässa. Han började då förbereda sig för ett nytt liv i Sverige. Vingården hittades som en möjlig plats. En verklig idyll för att även i framtiden kunna ta emot sina barn där, som enligt vårdnaden skulle vara hos honom en del av tiden, förmodligen även längre perioder under sommaren.

I juni ville C prata med M igen. Möjligen berättade han redan då om vingården för henne. Det är åtminstone vad domstolsprotokollen antyder, eftersom hon ska ha fått veta om huset i juni. Och hon tyckte också om det. Men sedan kastar hon ut honom igen. Och huset köptes. Av pappan, som hoppar in och skjuter till pengar, eftersom Ms kapital fortfarande var bundet till huset i England.

Om man tittar lite närmare på ”planen” här. Vid den tidpunkten antog M att skilsmässan var nära förestående (förra året!) och att huset i England skulle säljas, eller att C skulle köpa ut hennes andel. Hur som helst skulle han efter skilsmässan ha haft pengar från försäljningen av sin del av huset som han kunde ha betalat tillbaka till sin far.
Att ”hålla det utanför skilsmässans massa” gäller i detta fall snarare ideellt. För om M betalar tillbaka pengarna som han har förskottat till sin far, gör det ingen ekonomisk skillnad. Om det inte hade köpts, skulle pengarna ha delats direkt. Om han hade köpt huset själv, hade det förmodligen först behövt säljas igen för att sedan dela värdet. På så sätt har han åtminstone säkrat huset från tredje part tills allt är ekonomiskt reglerat efter skilsmässan.

När det gäller barnen och den stora anledningen till att locka barnen och C till Sverige:
M flyttar alltså till Weinberg och i juli kommer C tillbaka. De kommer slutligen överens om att de ska försöka en sista gång tillsammans, och det i Sverige. Så i september flyttar de, barnen börjar skolan osv.

Under månaderna vänjer sig barnen vid att bo där. Och särskilt hos det mellersta barnet ser man en tydlig personlighetsförändring. Och det kan man för övrigt också läsa i protokollen eller höra i hörandet. I England var han ganska tillbakadragen, tyckte inte om sin skola och sina lärare. Han blev till och med rekommenderad att gå kurser i självförtroende. I Sverige blommar pojken däremot upp. Han vill knappt gå hem efter skolan och går på ytterligare kurser och aktiviteter som tennis eller handboll och har nu många vänner. Han mår alltså uppenbarligen bättre än tidigare i England. Fråga: Om du som förälder ser att ditt barn mår betydligt bättre i den nya miljön, vill du då inte ge honom det som du anser är bäst för honom? Vill du att han ska flytta tillbaka, trots att han uppenbarligen var betydligt olyckligare där? Ur din egen synvinkel som förälder, förstås.
Det är uppenbarligen endast Måns och hans föräldrar som har sett denna personlighetsförändring hos det äldre barnet. De grep efter varje halmstrå för att genomföra sin plan att få domstolen att bestämma att barnens hemvist skulle bli Sverige. Men det lyckades varken med lögner eller köp av vingårdar.
Citera
2025-06-10, 11:09
Avstängd
Citat:

Du har fortfarande inga andra argument än din ”vidsynthet” och dina känslor som grund för dina åsikter om Måns och Ciara.
Citera
2025-06-10, 12:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har fortfarande inga andra argument än din ”vidsynthet” och dina känslor som grund för dina åsikter om Måns och Ciara.

Och vad har du för fakta. Att lyssna på en man som precis skall separera, klart det finns självklara känslor med i bilden känslor han måste få ha utan att du värderar honom utifrån det och säger vilken personlighetstyp han är. Hur tror du Ciara lät till Camilla när hon berättade sin sida om Måns? Camilla går ju bara på det och hör hur hon låter som hotar honom till tystnad efter solklart förtal.
Citera
2025-06-10, 13:01
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Och vad har du för fakta. Att lyssna på en man som precis skall separera, klart det finns självklara känslor med i bilden känslor han måste få ha utan att du värderar honom utifrån det och säger vilken personlighetstyp han är. Hur tror du Ciara lät till Camilla när hon berättade sin sida om Måns? Camilla går ju bara på det och hör hur hon låter som hotar honom till tystnad efter solklart förtal.
Camilla känner Måns sedan innan...hon kanske vet mer om honom än du anar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in