2025-05-27, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
* Fått göra om showen pga plagiatanklagelser.
Även Kleerup har tydligen anklagat Måns för detta. Han är dock ett svin själv.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...w-for-latstold
Vad var det nu igen du som om omslaget till albumet.. visst är det ciara som gjort det? En respekterad konstnär har koll på sådant
Citera
2025-05-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Jag skrev att det säkert inte är den enda avgörande faktorn att vara med i Masked Singer. Tycker du att det är rationellt att man, när man är lycklig och tillfreds i sig själv, spontant bestämmer sig för att, åh, nu ska jag bara prova droger och umgås med en annan kvinna? Tror du inte att det måste finnas en grund för det? Att det finns en inre utlösande faktor för denna handling? Utan att skuldbelägga någon nu.

Du fattar ju verkligen inte? Om M mått dåligt av vilken jävla anledning som helst så är det fortfarande hans ansvar att söka hjälp för det på ett sätt som inte är destruktivt? Det är ju extremt oansvarigt att vända sig till alkohol och kokain??? Det är ju inte C s fel att han valt en skitkonstig väg för att komma till rätta med sitt dåliga mående….

Varför kan vi inte förvänta oss av M att han som alla andra borde söka vård eller hjälp i tid ?

Och vad är han för förebild för sina söner om han börjar knarka istället för att hantera sitt mående på ett vettigt sätt ?

Sluta dalta med honom nu
Citera
2025-05-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Du fattar ju verkligen inte? Om M mått dåligt av vilken jävla anledning som helst så är det fortfarande hans ansvar att söka hjälp för det på ett sätt som inte är destruktivt? Det är ju extremt oansvarigt att vända sig till alkohol och kokain??? Det är ju inte C s fel att han valt en skitkonstig väg för att komma till rätta med sitt dåliga mående….

Varför kan vi inte förvänta oss av M att han som alla andra borde söka vård eller hjälp i tid ?

Och vad är han för förebild för sina söner om han börjar knarka istället för att hantera sitt mående på ett vettigt sätt ?

Sluta dalta med honom nu

Vill inte tro att Måns är ensam att välja den vägen när livet känns svårt. Tyvärr väljer alldeles för många det för det är väl den enklaste vägen när man inte tänker klart. Finns de som väljer andra mer drastiska vägar som är oåterkalliga. Läste om en kunglighet idag som åkt dit för vitt pulver.
Lätt att döma andra när man inte är i deras skor.
Citera
2025-05-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag undrar över några saker. Kanske någon (vettig) kan bringa mig lite klarhet i det jag inte riktigt ser.

TIDSLINJE (Memento style)
8 MAR
Mellofinal. Expressen intervjuar MZ och frågar då vad Ciaras tatuering föreställer. Man kan se att han blir väldigt ställd och han svarar att han inte vet för "det är ju inte direkt så att jag bett henne dra upp ärmen."

27 FEB
12.16 skriver Ciara ett sms till Måns att städarna har hittat kokain på golv och bord, att de ställer frågor och att hon inte vet vad hon ska säga längre. (Enligt TR är det Ciara, eller en vän, som gjort fyndet)

26 FEB
Ciara har utställning i Helsingborg. Morgonen efter lägger hon ut en film på instagram som visar hela den, märkligt orörda, hotellsviten. Flera människor syns på filmsvepet, dock inte Måns. Sekvensen är numera raderad.

25 FEB
Nöjeslivet publicerar en artikel om att Ciara och hennes danspartner har tatuerat sig. Ingen av dem har något inlägg eller story kvar för att visa det exakta datumet.

*Varför skickar man sms till någon som rimligtvis borde befinna sig på samma ställe?
*Om han varit där men checkat ut tidigare än henne, lämnade han bara en massa kokain efter sig och inga andra spår?
*Var var hon när kokainet intogs eftersom hon upptäckte det först vid 12, dagen efter?
*Om man överhuvudtaget umgås med sin fru - hur missar man då vad hennes nya tatuering föreställer - under hela två veckors tid?

Jag fattar inte vad det är du vill göra gällande här? Att det är konstigt att M inte sett tatueringen? Man får komma ihåg att denna perioden i februari och mars är en av dom mest intensiva jobbperioderna dom båda haft på länge. M hade först deltävling i mello i Malmö, sen hade C sin utställning i Helsingborg några dagar senare och fredagen före finalen i mello så var C med i let’s dance vilket hon säkert lagt mycket tid på att öva inför och M hade förmodligen många genrep

Skjut in där att detta med bråk på hotell ska ha hänt (som jag fattar det) någon gång mellan Helsingborg och finalen i mello och att C alltså är upprörd för att han då tydligen knarkat i Helsingborg

Om dom undvek varandra så var det väl inte särskilt konstigt faktiskt?

Om man bor på hotell och har kompisar där som i Helsingborg så kanske det inte är konstigt om man vill umgås med dom och går och äter frukost eller gymmar på olika tider ?

Han kanske gick i säng långt senare än henne?

Klippet du pratar om kanske spelades in dagen före?
Citera
2025-05-27, 11:41
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag undrar över några saker. Kanske någon (vettig) kan bringa mig lite klarhet i det jag inte riktigt ser.

TIDSLINJE (Memento style)
8 MAR
Mellofinal. Expressen intervjuar MZ och frågar då vad Ciaras tatuering föreställer. Man kan se att han blir väldigt ställd och han svarar att han inte vet för "det är ju inte direkt så att jag bett henne dra upp ärmen."

27 FEB
12.16 skriver Ciara ett sms till Måns att städarna har hittat kokain på golv och bord, att de ställer frågor och att hon inte vet vad hon ska säga längre. (Enligt TR är det Ciara, eller en vän, som gjort fyndet)

26 FEB
Ciara har utställning i Helsingborg. Morgonen efter lägger hon ut en film på instagram som visar hela den, märkligt orörda, hotellsviten. Flera människor syns på filmsvepet, dock inte Måns. Sekvensen är numera raderad.

25 FEB
Nöjeslivet publicerar en artikel om att Ciara och hennes danspartner har tatuerat sig. Ingen av dem har något inlägg eller story kvar för att visa det exakta datumet.

*Varför skickar man sms till någon som rimligtvis borde befinna sig på samma ställe?
*Om han varit där men checkat ut tidigare än henne, lämnade han bara en massa kokain efter sig och inga andra spår?
*Var var hon när kokainet intogs eftersom hon upptäckte det först vid 12, dagen efter?
*Om man överhuvudtaget umgås med sin fru - hur missar man då vad hennes nya tatuering föreställer - under hela två veckors tid?
Du har rätt, det är inte direkt logiskt...

Tatueringsartikeln är från den 25 februari. På skärmdumpen kan du se att storyn publicerades 16 timmar tidigare. Tatueringen hänvisar till att de blev utsparkade efter det första avsnittet, som spelades in den 22 februari. Så fotot är förmodligen från den 24 februari.
https://nojeslivet.se/kandisar/ciara...n-danspartner/

Om MZ och CJ delade hotellrum i Helsingborg och tillbringade natten där tillsammans, så 1. borde MZ förmodligen ha sett tatueringen (såvida inte CJ brukar sova fullt påklädd), och 2. använde MZ förmodligen kokainet den natten. Så varför märkte hon inte det på kvällen eller tidigare på morgonen när det var överallt på bordet och golvet i hotellrummet?

På morgonen den 27:e publicerade MZ en story från hotellets gym efter ett träningspass. Så han var uppe tidigt och kunde faktiskt ha checkat ut tidigare än CJ. Jag minns också storyn från henne om hotellrummet som kom efteråt. Det såg väldigt städat ut och som om de var på väg att lämna. Man kunde se CJ, en man och en kvinna i rosa i bakgrunden. Om MZ också var där tidigare är det verkligen konstigt om han packade allt prydligt, men förbisåg spår av kokain... Och om han inte städade, men hon gjorde det, så borde hon ha sett kokainet först, eller hennes vänner som gick runt. Men då skriver du inte att städarna har hittat det, eller hur? Det är konstigt att det är CJ och hennes vänner (ST), men sedan är det tydligen städarna som hittat kokainet (SMS)... Vad är det som händer?

Bortsett från det kan de knappast ha sett varandra personligen, efter det fram till Mello. Hon var tillbaka i England i början av mars och postade stories därifrån, och flög tillbaka med äldste sonen först onsdagen före Mello. Intervjun med tatueringen publicerades den 8 mars på morgonen, så den gjordes troligen dagen innan, på fredagen. Så de kan inte ha sett varandra närmare då heller, att han inte såg hennes arm.
Citera
2025-05-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Vill inte tro att Måns är ensam att välja den vägen när livet känns svårt. Tyvärr väljer alldeles för många det för det är väl den enklaste vägen när man inte tänker klart. Finns de som väljer andra mer drastiska vägar som är oåterkalliga. Läste om en kunglighet idag som åkt dit för vitt pulver.
Lätt att döma andra när man inte är i deras skor.

Ja uppenbarligen är det fler än man tänker sig som väljer den vägen men det är ju fortfarande ingen annan än man själv som är ansvarig om man börjar knarka???

Och vad menar du med ”lätt att döma” ? Man kan konstatera att någon varit oansvarig utan att man dömer den
Citera
2025-05-27, 12:07
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Handlar om att stå upp för en annan kvinna och andra barn till missbrukare.
Skiter väl för fan i Måns, jag tog bara upp detta eftersom idioter försöker hävda att Ciara plagierar. Det är ju MÅNS som omskrivits för plagiat i media massvis av gånger i minst 10 år.

Hon kan ha haft tur som inte blev anmäld. Men, som du själv skrev, det var definitivt i media. Det började tydligen i Belgien:
https://www.demorgen.be/nieuws/zweed...ator~b82717aa/
Och du postade själv de två länkarna från Aftonbladet och Expressen som tar upp detta.

Och det är bara precis i stil med den här konstnären, när hon målade omslaget till MZ:s singel Happyland på det sättet.

Men det finns mycket fler exakt liknande bilder, som detta Instagramkonto har sammanställt:
https://www.instagram.com/wellidontknowordoi/

Och hon sålde dessa bilder som sina egna verk i en webbutik, bland annat. Och visade dem som sina egna i en utställning med hjälp av MZ. Jag tycker att hon har en väldig tur att det här inte följdes upp...

Och när det gäller musik hör man ofta att delar är tagna från andra låtar. Men kanske är det också intressant att det oftast är ett helt team som ligger bakom och inte bara en enskild individ? Och det fanns inga specifika anklagelser, ingen stämning mot faktiskt plagiat? Eller har jag fel?

Hur kan det räknas för en person att det inte är plagiat, medan det för en annan presenteras som bevis mot honom? Särskilt som omfattningen av plagieringen är klart annorlunda? Jämlikhet är redan svårt ...
Citera
2025-05-27, 12:27
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:

Sluta dalta med honom nu

Ja, det är nog hans ansvar att han tog det här steget. Men, som det har skrivits på andra ställen, ibland är det inte så enkelt och vi vet inte vilka de exakta omständigheterna var som fick honom att göra det. Man kan inte bara extrapolera från sig själv till andra. Och med honom är det annorlunda igen, han är i offentlighetens ljus och varje ”avvikande” handling blir då granskad och söndersliten, se här... Det gör säkert det hela ännu svårare för honom.

Visst, det var nog inte den bästa vägen han valde, men han kanske inte såg något annat sätt just då. Han säger själv att han gjorde en massa dumma misstag. Vi kan inte se in i honom, veta vad som pågick i honom i det ögonblicket. Varför han fattade det beslut han gjorde.

Men är det ett skäl att döma honom på lång sikt och sätta denna stämpel på honom för evigt och alltid? Han har uppenbarligen redan börjat ta de första stegen ut ur det. Men i stället för att få stöd på den vägen läggs uppenbarligen och medvetet tunga hinder i vägen för honom. Och det är bara sorgligt att se.
Citera
2025-05-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ja, det är nog hans ansvar att han tog det här steget. Men, som det har skrivits på andra ställen, ibland är det inte så enkelt och vi vet inte vilka de exakta omständigheterna var som fick honom att göra det. Man kan inte bara extrapolera från sig själv till andra. Och med honom är det annorlunda igen, han är i offentlighetens ljus och varje ”avvikande” handling blir då granskad och söndersliten, se här... Det gör säkert det hela ännu svårare för honom.

Visst, det var nog inte den bästa vägen han valde, men han kanske inte såg något annat sätt just då. Han säger själv att han gjorde en massa dumma misstag. Vi kan inte se in i honom, veta vad som pågick i honom i det ögonblicket. Varför han fattade det beslut han gjorde.

Men är det ett skäl att döma honom på lång sikt och sätta denna stämpel på honom för evigt och alltid? Han har uppenbarligen redan börjat ta de första stegen ut ur det. Men i stället för att få stöd på den vägen läggs uppenbarligen och medvetet tunga hinder i vägen för honom. Och det är bara sorgligt att se.

Vilka tunga hinder är det du menar att han har på vägen framför sig? Och vem är det som ställer upp hindren ?

Vet du hur det går för honom i sin resa till att bli drogfri?
Citera
2025-05-27, 13:53
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Vilka tunga hinder är det du menar att han har på vägen framför sig? Och vem är det som ställer upp hindren ?

Vet du hur det går för honom i sin resa till att bli drogfri?
Jag tror att om du inte kan komma på något själv där, så hjälper inga förklaringar...

Jag kan bara hoppas att det går bra för MZ på hans väg. Vi har inte sett något av honom offentligt på länge, och han var inte med i storyerna om hans sons födelsedag heller. Jag hoppas att han inte har nekats kontakt, för det skulle troligtvis vara ett av dessa hinder.
Citera
2025-05-27, 13:54
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Du har rätt, det är inte direkt logiskt...

Tatueringsartikeln är från den 25 februari. På skärmdumpen kan du se att storyn publicerades 16 timmar tidigare. Tatueringen hänvisar till att de blev utsparkade efter det första avsnittet, som spelades in den 22 februari. Så fotot är förmodligen från den 24 februari.
https://nojeslivet.se/kandisar/ciara...n-danspartner/

Om MZ och CJ delade hotellrum i Helsingborg och tillbringade natten där tillsammans, så 1. borde MZ förmodligen ha sett tatueringen (såvida inte CJ brukar sova fullt påklädd), och 2. använde MZ förmodligen kokainet den natten. Så varför märkte hon inte det på kvällen eller tidigare på morgonen när det var överallt på bordet och golvet i hotellrummet?

På morgonen den 27:e publicerade MZ en story från hotellets gym efter ett träningspass. Så han var uppe tidigt och kunde faktiskt ha checkat ut tidigare än CJ. Jag minns också storyn från henne om hotellrummet som kom efteråt. Det såg väldigt städat ut och som om de var på väg att lämna. Man kunde se CJ, en man och en kvinna i rosa i bakgrunden. Om MZ också var där tidigare är det verkligen konstigt om han packade allt prydligt, men förbisåg spår av kokain... Och om han inte städade, men hon gjorde det, så borde hon ha sett kokainet först, eller hennes vänner som gick runt. Men då skriver du inte att städarna har hittat det, eller hur? Det är konstigt att det är CJ och hennes vänner (ST), men sedan är det tydligen städarna som hittat kokainet (SMS)... Vad är det som händer?

Bortsett från det kan de knappast ha sett varandra personligen, efter det fram till Mello. Hon var tillbaka i England i början av mars och postade stories därifrån, och flög tillbaka med äldste sonen först onsdagen före Mello. Intervjun med tatueringen publicerades den 8 mars på morgonen, så den gjordes troligen dagen innan, på fredagen. Så de kan inte ha sett varandra närmare då heller, att han inte såg hennes arm.
Låter konstigt att M skulle vara uppe och träna tidigt. Han sa själv i Anders flyttar in att han aldrig går upp före 11 väl? Han kunde inte ens pallra sig till tv studion på morgonprogrammet efter mello
Citera
2025-05-27, 13:58
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Låter konstigt att M skulle vara uppe och träna tidigt. Han sa själv i Anders flyttar in att han aldrig går upp före 11 väl? Han kunde inte ens pallra sig till tv studion på morgonprogrammet efter mello
Det är bara konstigt om man bara vill tro på andras hatiska uttalanden, men inte är intresserad av verkligheten...

EDIT: Och berätta gärna var han sa det på Anders? Jag tror jag väntar ett tag tills du hittar stället...
Senast redigerad av Sagotradapplet 2025-05-27 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in