Citat:
Ursprungligen postat av
Lazydell
Jag undrar över några saker. Kanske någon (vettig) kan bringa mig lite klarhet i det jag inte riktigt ser.
TIDSLINJE (Memento style)
8 MAR
Mellofinal. Expressen intervjuar MZ och frågar då vad Ciaras tatuering föreställer. Man kan se att han blir väldigt ställd och han svarar att han inte vet för "det är ju inte direkt så att jag bett henne dra upp ärmen."
27 FEB
12.16 skriver Ciara ett sms till Måns att städarna har hittat kokain på golv och bord, att de ställer frågor och att hon inte vet vad hon ska säga längre. (Enligt TR är det Ciara, eller en vän, som gjort fyndet)
26 FEB
Ciara har utställning i Helsingborg. Morgonen efter lägger hon ut en film på instagram som visar hela den, märkligt orörda, hotellsviten. Flera människor syns på filmsvepet, dock inte Måns. Sekvensen är numera raderad.
25 FEB
Nöjeslivet publicerar en artikel om att Ciara och hennes danspartner har tatuerat sig. Ingen av dem har något inlägg eller story kvar för att visa det exakta datumet.
*Varför skickar man sms till någon som rimligtvis borde befinna sig på samma ställe?
*Om han varit där men checkat ut tidigare än henne, lämnade han bara en massa kokain efter sig och inga andra spår?
*Var var hon när kokainet intogs eftersom hon upptäckte det först vid 12, dagen efter?
*Om man överhuvudtaget umgås med sin fru - hur missar man då vad hennes nya tatuering föreställer - under hela två veckors tid?
Du har rätt, det är inte direkt logiskt...
Tatueringsartikeln är från den 25 februari. På skärmdumpen kan du se att storyn publicerades 16 timmar tidigare. Tatueringen hänvisar till att de blev utsparkade efter det första avsnittet, som spelades in den 22 februari. Så fotot är förmodligen från den 24 februari.
https://nojeslivet.se/kandisar/ciara...n-danspartner/
Om MZ och CJ delade hotellrum i Helsingborg och tillbringade natten där tillsammans, så 1. borde MZ förmodligen ha sett tatueringen (såvida inte CJ brukar sova fullt påklädd), och 2. använde MZ förmodligen kokainet den natten. Så varför märkte hon inte det på kvällen eller tidigare på morgonen när det var överallt på bordet och golvet i hotellrummet?
På morgonen den 27:e publicerade MZ en story från hotellets gym efter ett träningspass. Så han var uppe tidigt och kunde faktiskt ha checkat ut tidigare än CJ. Jag minns också storyn från henne om hotellrummet som kom efteråt. Det såg väldigt städat ut och som om de var på väg att lämna. Man kunde se CJ, en man och en kvinna i rosa i bakgrunden. Om MZ också var där tidigare är det verkligen konstigt om han packade allt prydligt, men förbisåg spår av kokain... Och om han inte städade, men hon gjorde det, så borde hon ha sett kokainet först, eller hennes vänner som gick runt. Men då skriver du inte att städarna har hittat det, eller hur? Det är konstigt att det är CJ och hennes vänner (ST), men sedan är det tydligen städarna som hittat kokainet (SMS)... Vad är det som händer?
Bortsett från det kan de knappast ha sett varandra personligen, efter det fram till Mello. Hon var tillbaka i England i början av mars och postade stories därifrån, och flög tillbaka med äldste sonen först onsdagen före Mello. Intervjun med tatueringen publicerades den 8 mars på morgonen, så den gjordes troligen dagen innan, på fredagen. Så de kan inte ha sett varandra närmare då heller, att han inte såg hennes arm.