Citat:
Ursprungligen postat av
vemedinma
Han har själv sagt att han påbörjat ett 12 stegs program, och där stämmer det att man har en "sponsor". Tidigare i tråden, är de olika stegen i 12 stegsprogrammet, postade. Vad det verkar så har han dragit till med 12 stegsprogrammet, eller så följer han inte stegen. Och då är han inte redo att sluta. Sponsor kanske är ett finare ord för kran
Jag tror det tar flera år bara att nå första steget om man som Måns avslöjas och blir tvungen att gå i behandling för att tex kokain är olagligt och han är känd.
Det är något man måste komma fram till själv och de flesta kommer aldrig fram till det.
Jag tycker mig se en skillnad mellan personer som haft en riktigt hemsk uppväxt där de blivit illa behandlade av samhället, lärare, föräldrar osv.
De är enligt min personliga erfarenhet ofta öppna för förändring, de har hamnat snett för att de faktiskt inte fick en chans som barn.
Men såna som Måns, ”Prince Joffrey”-typer, de har så hög grad av entitlement och arrogans och har ingen tanke på att de borde förändra sig själva.
De vill bara säga rätt saker offentligt för att få beröm i sin nya roll som ”före detta” missbrukare, de går aldrig igenom stegen på riktigt.
Måns tror jag inte ens gått på möten och påbörjat behandling, tror han ljuger.