Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-24, 06:53
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Berätta hur det går till då? När någon i branschen (en artist) fungerar som sponsor åt en annan artist. Det finns säkert en handbok som du läst?
Eller så svarar du på enkla frågor? Det är också ett sätt.
MZ har fortfarande inte sagt att han är missbrukare och då är det för närvarande det som gäller.
Han har själv sagt att han påbörjat ett 12 stegs program, och där stämmer det att man har en "sponsor". Tidigare i tråden, är de olika stegen i 12 stegsprogrammet, postade. Vad det verkar så har han dragit till med 12 stegsprogrammet, eller så följer han inte stegen. Och då är han inte redo att sluta. Sponsor kanske är ett finare ord för kran
Citera
2025-05-24, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Thai har en helt annan inställning till relationer med sina barn. Många gånger växer de upp på landsbygd hos mor och farföräldrar medan mamman jobbar. Thailändare är betydligt fattigare än engelsmän. Drömmen om rikedom är större än drömmen om den perfekta maken. Men helt OT för denna tråd, så gå tillbaka till ämnet

Det var något projekt där nyligen där barn till sexarbetande mammor fick göra dna-test, de ska försöka hitta deras europeiska sexköpande pappor som gjorde nån utlämnad 18-åring gravid och sen drog hem till England, Tyskland, Sverige osv. Inte så mycket som träffat sina barn någonsin. Kan iof ha varit Filippinerna också som detta var.
Citera
2025-05-24, 07:14
Citat:
Ursprungligen postat av LinAr57
Måns du har sjunkit så lågt i mina ögon. Skyll inte på andra för att du måste ha ditt äckliga kokain. Du köper kokain och gynnar kriminella gäng. Du borde inte få vara kvar i TV. Ta tag i dina problem , vi vill inte se dig mer i TV. Åk utomlands. Försvinn bara.

Håller helt med och läste dina andra inlägg.
Du lyfter något väldigt viktigt, att Måns finansierat barnsoldater och gängkriminalitet.
Polisen borde göra Melodifestivalens efterfester och alla kändisfester, hela innerstan och Djursholm osv till visitationszon.
Och ha permanent span där om de inte redan har.
Jag vill inte se honom i tv och har aldrig gjort, har inte kollat heller, både för att jag är ointresserad av att se kändisar som leker och för att jag aldrig velat se/höra Måns.
Du är väldigt välkommen i tråden så det inte bara upprepas samma saker om och om igen.
Citera
2025-05-24, 07:18
Citat:
Han har själv sagt att han påbörjat ett 12 stegs program, och där stämmer det att man har en "sponsor". Tidigare i tråden, är de olika stegen i 12 stegsprogrammet, postade. Vad det verkar så har han dragit till med 12 stegsprogrammet, eller så följer han inte stegen. Och då är han inte redo att sluta. Sponsor kanske är ett finare ord för kran

😆 Det är därför de pratar varje dag. Bestämmer träff.
Citera
2025-05-24, 07:44
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
😆 Det är därför de pratar varje dag. Bestämmer träff.
Eller hur
Citera
2025-05-24, 07:46
Citat:
Vad har du för info om vad som dricks ur glaset? Jag använder bara vinglas hemma, jag dricker inte ens alkohol

Man dricker ju alkoholfritt i samma glas. Det är fina glas. Jag gör ”drinkar” i dem med mineralvatten och färska örter, citron mm.
Man måste inte dricka just vin med alkohol.
Finns alkoholfritt vin.
Citera
2025-05-24, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag vet att nästintill ingen bryr sig om detaljer här. Alltså sådana saker som eventuellt röstfusk, vem som berättade för svts ledning om kokain och misshandel osv. Men ändå. Småsaker jag funderar över är;
Varför står det i domstolsprotokollet att Ciaras sms om kokainet (efter utställningen) var skrivet 22 februari, när utställningen var först den 26 februari?
Varför skriver hon i sitt sms att städarna hittade det, när protokollet anger att Ciara själv, eller hennes vän var den som fann det?
Vad är fel med tidpunkten; Hon skrev sitt sms kl. 12.16. Det kändes som realtid men det behöver det förstås inte vara. Frågan är bara varför hon skrev till Måns, varför var han inte där vid den tiden? Han hade ju tydligen festat och dragit kokain på kvällen/natten men lämnade ändå hotellet före (och utan) henne? Checkout var 11.00 (för vanliga dödliga).

Det är även något här som inte stämmer. Att hon dessutom raderade bilderna är lite obehagligt. Hon har, enligt henne, funnit något, skriver om det till honom som svarar att han spolat ned det och igår?. Hur går det ihop tidsmässigt? Har hon placerat något som fått stå väldigt länge och var var hon när hon skrev det? Nu har han ju gått ut med att han tar droger så de kanske ser det orelevant men märkligt ändå. Hon verkar fått styra med märkliga lögner som inte går ihop tidsmässigt utan att bli ifrågasatt. Denna gång är en sak men är det vanligt för att få sin vilja fram i andra sammanhang? Allvarligt ändå med påstådd "misshandel" utan bevis. Att insinuera detta så folk får det till sanning för många tänker det är självklart när droger är inblandade men behöver inte vara det. Försvarar inte Måns eller droganvändning, ifrågasätter hennes agerande. Så mycket som kunnat ske på annat sätt som hade fått en ev missbrukare att lättare hantera att sluta.
Citera
2025-05-24, 07:57
Citat:

Jag tror det tar flera år bara att nå första steget om man som Måns avslöjas och blir tvungen att gå i behandling för att tex kokain är olagligt och han är känd.
Det är något man måste komma fram till själv och de flesta kommer aldrig fram till det.
Jag tycker mig se en skillnad mellan personer som haft en riktigt hemsk uppväxt där de blivit illa behandlade av samhället, lärare, föräldrar osv.
De är enligt min personliga erfarenhet ofta öppna för förändring, de har hamnat snett för att de faktiskt inte fick en chans som barn.
Men såna som Måns, ”Prince Joffrey”-typer, de har så hög grad av entitlement och arrogans och har ingen tanke på att de borde förändra sig själva.
De vill bara säga rätt saker offentligt för att få beröm i sin nya roll som ”före detta” missbrukare, de går aldrig igenom stegen på riktigt.
Måns tror jag inte ens gått på möten och påbörjat behandling, tror han ljuger.
Citera
2025-05-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Det är även något här som inte stämmer. Att hon dessutom raderade bilderna är lite obehagligt. Hon har, enligt henne, funnit något, skriver om det till honom som svarar att han spolat ned det och igår?. Hur går det ihop tidsmässigt? Har hon placerat något som fått stå väldigt länge och var var hon när hon skrev det? Nu har han ju gått ut med att han tar droger så de kanske ser det orelevant men märkligt ändå. Hon verkar fått styra med märkliga lögner som inte går ihop tidsmässigt utan att bli ifrågasatt. Denna gång är en sak men är det vanligt för att få sin vilja fram i andra sammanhang? Allvarligt ändå med påstådd "misshandel" utan bevis. Att insinuera detta så folk får det till sanning för många tänker det är självklart när droger är inblandade men behöver inte vara det. Försvarar inte Måns eller droganvändning, ifrågasätter hennes agerande. Så mycket som kunnat ske på annat sätt som hade fått en ev missbrukare att lättare hantera att sluta.

Dokumenterades det ingen skada efter den ev knuffen?
Citera
2025-05-24, 08:22
Medlem
Citat:
Jag tror det tar flera år bara att nå första steget om man som Måns avslöjas och blir tvungen att gå i behandling för att tex kokain är olagligt och han är känd.
Det är något man måste komma fram till själv och de flesta kommer aldrig fram till det.
Jag tycker mig se en skillnad mellan personer som haft en riktigt hemsk uppväxt där de blivit illa behandlade av samhället, lärare, föräldrar osv.
De är enligt min personliga erfarenhet ofta öppna för förändring, de har hamnat snett för att de faktiskt inte fick en chans som barn.
Men såna som Måns, ”Prince Joffrey”-typer, de har så hög grad av entitlement och arrogans och har ingen tanke på att de borde förändra sig själva.
De vill bara säga rätt saker offentligt för att få beröm i sin nya roll som ”före detta” missbrukare, de går aldrig igenom stegen på riktigt.
Måns tror jag inte ens gått på möten och påbörjat behandling, tror han ljuger.

Du lyckas med 3 "tror". 1 i första meningen och 2 i sista. Kanske missade några. En massa tror, antaganden och upprepningar mest hela tiden.
Citera
2025-05-24, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att dämpa ner sina tidigare uttalanden är inte synonymt med att de tidigare uttalandena är osanna.

Han var positiv på kokain, hög halt alkohol och andra substanser i mars sa de under rättegången om jag inte missminner mig. Så det verkar inte bara vara under sommaren han knarkar.

Han pendlar mellan Stockholm och Staffanstorp. I Stockholm och Malmö finns det gott om knark, det ser vi tydligt med tanke på alla skjutningar och spärägningar de som säljer knarket pysslar med: de gängkriminnella. De gängkriminnella som alla som brukar/missbrukar knark, finansierar att fortsätta med sin livsstil och brott. Som drabbar lite vem som helst.

Men du kanske tycker det är lämpligt att barn har en boendeförälder som finansierar gängkriminalitet?

En boendeförälder som kanske rentav har haft ett missbruk och nu är på avvänjning, vilket inte alltid är ett tillstånd som är så värst stabilt....

En boendeförälder som kanske tar sig återfall...

Hade M varit drogfri och Cs äldsta son och äldsta sonens pappa, farmor och farfar osv. Gärna hade flyttat till Sverige och även gjort det. Så hade Staffanstorp säkert varit en bra plats för barnen att växa upp på.

Men nu har barnen sin äldsta bror i England. Och deras pappa är missbrukare. Och det var ett prövoår i Sverige som inte fungerade. Och barnen har bott främst i England. Förståeligt att rätten då fattar beslut om att barnen ska bo i England.

Och förståeligt att C nu inriktar sig på att barnen ska få ha en god och regelbunden kontakt med deras pappa, under förutsättning att han är ren. Och att hon skriver ut det. Visar hur hon nu tänker, så att folk inte ska spekulera. Räcker ut en hand mot M. För att samarbeta med honom kring deras barn. Under förutsättning att han är ren.

Citat:
Håller helt med och läste dina andra inlägg.
Du lyfter något väldigt viktigt, att Måns finansierat barnsoldater och gängkriminalitet.
Polisen borde göra Melodifestivalens efterfester och alla kändisfester, hela innerstan och Djursholm osv till visitationszon.
Och ha permanent span där om de inte redan har.
Jag vill inte se honom i tv och har aldrig gjort, har inte kollat heller, både för att jag är ointresserad av att se kändisar som leker och för att jag aldrig velat se/höra Måns.
Du är väldigt välkommen i tråden så det inte bara upprepas samma saker om och om igen.

Jag lyfte också detta i tråden. Vad kokainmissbruk finansierar för något. Läs mitt ovan inlägg.

Det är några i tråden som verkar se mellan fingrarna på Ms kokainmissbruk och tycks glömt vad ett kokainmissbruk finansierar för skit. Mord, sprängning som kan drabba helt oskyldiga.

Dessa försöker förmildra kokainmissbruk, men verkar inte fatta att varje lina fortsätter att finansiera något fruktansvärt.

M bör ta itu med sitt missbruk. Det borde vara hans prio ett nu. Sluta missbruka. Första steget för att vara en god far till sina barn.
Citera
2025-05-24, 08:58
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag lyfte också detta i tråden. Vad kokainmissbruk finansierar för något. Läs mitt ovan inlägg.

Det är några i tråden som verkar se mellan fingrarna på Ms kokainmissbruk och tycks glömt vad ett kokainmissbruk finansierar för skit. Mord, sprängning som kan drabba helt oskyldiga.

Dessa försöker förmildra kokainmissbruk, men verkar inte fatta att varje lina fortsätter att finansiera något fruktansvärt.

M bör ta itu med sitt missbruk. Det borde vara hans prio ett nu. Sluta missbruka. Första steget för att vara en god far till sina barn.

Och inte bara ”inte röra skiten” utan anmäla sig till rehab, helst som man bor på och sen jobba med NA resten av livet.
Tror tyvärr inte hans narcissism kommer försvinna dock, tror inte han är motiverad att förändra sin personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in