Citat:
Ursprungligen postat av
Bjorndenratte
Nu blir jag förbannad på riktigt. Jag har bott i både England och Sverige och nåt av det bästa med England är hur mycket vackrare och härligare det är att vara ute och gå där.
Kolla på ”A place in the country”, SKÄMTAR DU??!!
Måns ex-fru bor inte i centrala London, hon bor i sköna Surrey med gott om natur och vackra platser för barnen.
Och du är dum i huvudet som tror att as-fula och deppiga SD-orten Staffanstorp med Sveriges piss-klimat är roligare för barn att leka ute i än fantastiska jätteparken Hyde Park med mycket bättre väder än här. Varmare, vackrare höstar, tidigare, varmare, vackrare, grönare vår.
Här är det iskallt mellan oktober till maj och regnar i mörker 9 månader i sträck.
Och nu bor de som sagt inte i London utan hela landskapet Surrey är ett paradis.
Men om de vill åka till Hyde Park är det fan ett minne för livet, till skillnad från att leka i en blöt dunge i världens fulaste och mest inskränkta ort, Staffanstorp.
De bor inte i Staffanstorp utan utanför i en by som jag glömt namnet på.
Visst är England jättevackert på landsbygden från bil, buss och tåg . Det jag saknade mest var allemansrätten och framförallt vägrenar att gå på utan fara för liv och lem.. Samt vägar att cykla på eftersom jag inte har körkort,. De väldigt trafikerade vägarna tyckte jag var skitjobbigt.
Jag har bara varit på besök och inte bott där. Så mina lite förutfattade meningar beror på korta besök samt vad de britter som jag känner som flyttat hit berättat om skillnader mellan länderna.
Framförallt hur "crowded" det är. Sjöar som är proppfyllda med fritidsbåtar på sommaren så man knappt kan bada. Vägar med långa bilköer.
Surrey är känt för att vara väldigt naturskönt. Menade inte att förolämpa någon.
Men i Stor-London med 10 miljoner invånare skulle jag inte vilja bo för allt smör i Småland.