2025-05-15, 14:45
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Dum fråga men detta är väl inte en vårdnadstvist utan enbart en del av en skilsmässa där barnens hemort ska bestämmas? MZ kan således stämma avseende vårdnads boende och umgängesfrågan i svensk domstol och starta en ny process?

Ja och nej, han har redan startat en skilsmässoprocess i Lunds tingsrätt och som jag förstår det pågår den fortfarande. I denna har han begärt att tingsrätten i Lund ska utreda var barnen ska bo. Det ska dock väldigt mycket till för att en annan tingsrätt ska köra över beslutet från Stockholms tingsrätt, frågan är om dom ens har möjlighet att pröva ärendet med tanke på att ärendet i Stockholms tingsrätt utgår ifrån Haagkonventionen .

C har förmodligen också begärt att rätten i England ska behandla vårdnad och umgänge i sin skilsmässoansökan där
Senast redigerad av katperlom 2025-05-15 kl. 14:50.
Citera
2025-05-15, 14:50
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Fy fan för män som tar ut sina aggressioner på omgivningen. Som skrämmer med våld.
Som använder våld som ett maktmedel.

Jag har tidigare i tråden argumenterat för att det inte är ett normalt beteende att använda våld under några omständigheter

Att man inte kan ursäkta en tonåring som slår sönder en dörr för att han inte vill städa sitt rum. Det är att vara våldsbenägen

Att kasta ut en byrålåda på golvet är att hota med våld. Ni kan säga vad ni vill om det men det är allvarligt. Mycket allvarligt till och med.

Att han var villig att använda våld inför C, Cs mamma, Camilla och väninnan säger allt om hur gränslös han är.

Herregud

Och Staffanstorps kommun. Att läcka information man fått från kvinnojour. Fy faaaaaaaaan……….
Det står väl inte att han hotade med våld. Att han drog ut en låda i hallen och slängde innehållet i golvet är väl inte särskilt anmärkningsvärt med tanke på den press han befinner sig under. Att han trodde att Läckberg filmade är inte heller särskilt konstigt i och med att hon satt med telefonen i högtalarläge.

Jag hade också blivit upprörd om jag skulle hämta mina barn och en skvallertant som Läckberg suttit i soffan med telefonen i högsta hugg.
Citera
2025-05-15, 14:56
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det står väl inte att han hotade med våld. Att han drog ut en låda i hallen och slängde innehållet i golvet är väl inte särskilt anmärkningsvärt med tanke på den press han befinner sig under. Att han trodde att Läckberg filmade är inte heller särskilt konstigt i och med att hon satt med telefonen i högtalarläge.

Jag hade också blivit upprörd om jag skulle hämta mina barn och en skvallertant som Läckberg suttit i soffan med telefonen i högsta hugg.

Du behöver söka hjälp för dina aggressionsproblem om du tror att det är ett normalt beteende att slå sönder saker bara för att man blir arg. Det är det inte. Det är ett tecken på att man saknar spärrar och är underutvecklad emotionellt

Att slå sönder saker framför andra är aggressivt, skrämmande och hotfullt
Citera
2025-05-15, 15:06
Medlem
Citat:

Om inte annat är det särskilt anmärkningsvärt då hans två små barn var där också. De ska inte behöva se deras pappas aggressivitet mot deras mamma.
Citera
2025-05-15, 15:08
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Du behöver söka hjälp för dina aggressionsproblem om du tror att det är ett normalt beteende att slå sönder saker bara för att man blir arg. Det är det inte. Det är ett tecken på att man saknar spärrar och är underutvecklad emotionellt

Att slå sönder saker framför andra är aggressivt, skrämmande och hotfullt
Han slog inte sönder saker framför andra, enligt Läckberg så var det i hallen. Att kasta något i golvet i den situation som Zelmerlöw befinner sig i är inte särskilt anmärkningsvärt, särskilt inte när han blir överrumplad av att exfrun inte bara bjudit in sin mamma för att närvara utan även kompisar och en skvallertant som Läckberg som sitter med telefonen i högsta hugg.
Citera
2025-05-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Det är ju förstås totalt motbjudande att Camilla Läckberg lägger sig i en vårdnadstvist som hon inte känner till något om.

Fast hon är väl ändå rätt känd för att skruva på allt så det till slut handlar om henne... 🤦‍♀️
Citera
2025-05-15, 15:13
Medlem
Citat:
Han slog inte sönder saker framför andra, enligt Läckberg så var det i hallen. Att kasta något i golvet i den situation som Zelmerlöw befinner sig i är inte särskilt anmärkningsvärt, särskilt inte när han blir överrumplad av att exfrun inte bara bjudit in sin mamma för att närvara utan även kompisar och en skvallertant som Läckberg som sitter med telefonen i högsta hugg.

Det var C, hennes mamma, en kompis och Läckberg. Visst får han bli överumplad men det betyder inte att han kan börja kasta saker i golvet. Är det ens första reaktion när man blir överumplad över att ens fru som är rädd för en har tre kvinnor hos sig som stöd så har man aggressionsproblem.
Citera
2025-05-15, 15:14
Medlem
Jenshalls avatar
När bytte han ut Timells proffs advokat Hanna Lindblom? Eller är det hon som avsagt sig uppdraget. Ny okänd advokat nu och motgångarna hopar sig.
Citera
2025-05-15, 15:19
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Dum fråga men detta är väl inte en vårdnadstvist utan enbart en del av en skilsmässa där barnens hemort ska bestämmas? MZ kan således stämma avseende vårdnads boende och umgängesfrågan i svensk domstol och starta en ny process?
Citat:
Ja och nej, han har redan startat en skilsmässoprocess i Lunds tingsrätt och som jag förstår det pågår den fortfarande. I denna har han begärt att tingsrätten i Lund ska utreda var barnen ska bo. Det ska dock väldigt mycket till för att en annan tingsrätt ska köra över beslutet från Stockholms tingsrätt, frågan är om dom ens har möjlighet att pröva ärendet med tanke på att ärendet i Stockholms tingsrätt utgår ifrån Haagkonventionen .

C har förmodligen också begärt att rätten i England ska behandla vårdnad och umgänge i sin skilsmässoansökan där

Kanske väljer M att inte lägga ner mer tid på överflyttningsmålet utan skiftar fokus till en vårdnadstvist som ska avgöra var barnens boende ska vara?
Han har tidigare yrkat (skilsmässomålet) att barnen i första hand ska bo hos honom.

Om C flyttar barnen tillbaks nu till UK, så har jag ingen aning om hur eventuell vårdnadsutredning genomförs. Men jag läste tidigare i tråden att det fanns erfarenhet från detta och där skrevs det att det kunde vara längre handläggningstid i UK.
Citera
Citat:

Du behöver inte fortsätta argumentera för jag vet att jag har sveriges kvinnojourer på min sida i frågan.

Att slå sönder saker av frustration eller för att ”det sitter en skvallertant i en soffa” är att vara våldsam. M kan uppenbart inte behärska sig och det har framkommit via tidigare intervjuer att det inte är första gången han slår sönder något när han blir arg. Plus hans enorma utbrott efter att han inte vann Melodifestivalen. Det är inte normalt
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Det är ju förstås totalt motbjudande att Camilla Läckberg lägger sig i en vårdnadstvist som hon inte känner till något om.
Hon känner nog till mer än du anar. Dessutom har Läckberg inte lagt sig i någon vårdnadstvist.
Citera
2025-05-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Fast hon är väl ändå rätt känd för att skruva på allt så det till slut handlar om henne... 🤦‍♀️

Behöver kanske reklam för sin nya serie som nog inte går så bra jämförs ju med Wahlgrens värd och att hon är avundsjuk på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in