2025-05-02, 13:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det heter gemensam vårdnad - inte delad. Skulle man dela vårdnaden skulle MZ få vårdnaden över det ena barnet och exfrun över det andra.

Det är solklart bättre för barnen att fortsätta att bo i England med sin mamma istället för att utsättas för pappas ”beroendekaraktär” kör i Sverige.

En medelåldersman som inte har ryggrad att tacka nej till kokain som bjuds. Vad är det för en förebild och uppfostrare för två små barn?

Du pratar i nattmössan, det går inte utesluta att MZ har självmedicinerat för att lätta på trycket i en situation med en samarbetsovillig kvinna som inte underlättat deras relation.

Vi kan även beakta detta.

"På frågan om hur ofta de känner sig ledsna så svarar till exempel 37 procent av de barn som bor mest hos sin mamma att de ofta eller för det mesta känner sig ledsna. För de som bor med båda föräldrarna är siffran 25 procent"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...drar-mar-samre

Sett ur detta perspektiv så är det bättre för barnen att bo med båda föräldrarna i exempelvis Sverige ☺️
Citera
2025-05-02, 13:02
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
NEJ!! Man behöver få se att pappa får konsekvenser. Tro mig. Man mår skit av att se sin pappa leva efter andra spelregler än alla andra, alltid ljuga, utsätta en för livsfara utan att någon ingriper och säger ifrån.
Man vill definitivt inte att han ska misshandla ens mamma ostraffat.
En Måns-hater, så meningslöst.

Måns barn älskar sin pappa. Även om han har stor frånvaro. Det vet jag utan att ha träffat en enda av dem. Barn fungerar så. Jag har 5 barn.
Senast redigerad av Paris24 2025-05-02 kl. 13:08.
Citera
2025-05-02, 13:05
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Du måste vara läskunnig för att delta i debatt. I precis alla mina inlägg har jag skrivit att de påstådda våldet inte är verifierat. Läs om. Läs rätt. Vi kan slå vad om det också. Hitta ett inlägg där jag påstår att Måns har bekräftat relationsvåldet och jag swishar 100 spänn.
Alltså är det hörsägen
Citera
2025-05-02, 13:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det finns säkert mysiga ställen i Tibet som utifrån vissa kriterier kan vara bra för barn. Men nu handlar det om de specifika barnens tidigare uppväxt, skolgång och anknytning samt under vilka premisser de var här. Måns själv beskrev det som ett prövoår.
Som jag skrev, jag flyttade med mina 5 barn från Malmö till Lund, alla barnen gick i skola eller på dagis och hade sina kompisar i Malmö. Och efter en (1) dag var de fullständigt acklimatiserade i Lund. Barn är flexibla.
Citera
2025-05-02, 13:09
Medlem
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Du verkar inte känna till lagen att misshandel är olagligt.

Sverige har varit ett föregångsland inom kvinno- och barnrättsfrågor i hundratals år. Birger Jarls fridslagar kom redan på 1200-talet, inklusive lagen om kvinnofrid.

Hustruaga förbjöds i mitten av 1800-talet, alltså att en man fick slå sin fru.

Husaga förbjöds på 1920-talet, alltså att en man fick slå tjänstefolk.

Våldtäkt inom äktenskapet blev straffbart 1965.

Barnaga förbjöds 1979, alltså att föräldrar inte fick slå sina barn. Barn gavs samma rättigheter som vuxna alltså.

Dessvärre är det fortfarande lagligt att slå barn i de flesta länder. Även hustruaga är lagligt i tredje världen där kvinnor saknar rättigheter och betraktas som mannens ägodel. Du får väl helt enkelt flytta till Afghanistan.

Du fultolkar inte bara, du har problem med läsförståelse! Nej, det är inte okej att du förespråkar våld mot män och kallar det modernt för att året just är 2025. Det är vill inte bra att misshandla någon man eller kvinna, någon av de 2 könen som finns? Jag hoppas att du nu gör avbön och tar avstånd mot kvinnors fysiska våld mot män tack! Det vore en skam annars när du har utgett dig för att vara ambassdör i människorättsfrågor...

Varför behöva flytta till afganistan när halva afganistan har fått flytta till Sverige? #Du står inte ut? Vad är din logik eller du kanske vill mästra med din brist på logik istället, då har du lyckats

Uppfostring är del av en lyckad familjepolitik sedan tidens begynnelse och kommer så fortvara till världens undergång
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2025-05-02 kl. 13:18.
Citera
2025-05-02, 13:17
Medlem
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Tillrättavisade? Är du auktoritär ledare i en sekt från 1800-talet?

Vi testar ordvalet i ett annat sammanhang.

Det finns vidriga män som testar kvinnors gränser och slänger smutsiga kalsonger på sovrumsgolvet istället för i tvättkorgen. De vill se hur mycket de kan stöka ner innan de blir tillrättavisade

Uppfostran är hederlig gammal familjepolitik som går ut på att lära upp den gnisslande parten att agera korrekt och göra rätt! Det är ju inte konstigt att barnen mår dåligt och går på anti-depressiva när det finns sådana likgiltiga föräldrar som dig som medvetet släpper ut dem till det farliga okända! Märk orden utan uppfostran, vett och etikett för du ska stolt kunna visa upp för dina instagramföljare att jojo du minsann följer senaste tiktoktrenden! Det om något är avvika från föräldraansvaret! Ytterst allvarligt kan man tycka...

Citat:
Är du en av Hans Scheikes gamla flammor?

Du får väl fråga, du verkar ha hakat upp dig på ordet gamla flamma? har det en speciell betydelse för dig som gör att du använder dig av det begreppet
Citera
2025-05-02, 13:21
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Kan vara det men en kvinna eller man kan också förtjäna att bli tillrättavisad, en knuff, en örfil, en dask i baken! Jag var inte där så jag kommer inte varken säga bu eller bä! Men att kvinnor tror att de ska få vara på en piedestal och vara untouchables för kritik eller tillrättavisningar i svenska samhället är något som vi måste bort ifrån om det ska bli ordning och reda!

Precis! All började gå åt helvete när män slutade tillrättavisa sin omgivning med handling!
Preach brother!
Citera
2025-05-02, 13:24
Medlem
Måns är en manipulativ lögnare.
Dyker gång på gång upp saker som slår ner hans såkallade erkännande och pudlingar.
Skulle inte förvåna mig om att allt som Ciara beskyller honom för är sant.
Citera
2025-05-02, 13:25
Medlem
Måns Zelmerlöw har i intervjuer erkänt att han tagit droger – men varit tydlig med att han aldrig gjort det i hemmet.

Under en förhandling mellan Zelmerlöw och hans ex-partner Ciara Janson i veckan framkom dock uppgifter som påstås visa motsatsen.

”Hej, jag såg just kokainet på golvet och sängbordet”, står det i ett meddelande från Ciara till Måns.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-bort-kokainet
Citera
2025-05-02, 13:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det skulle det kunna, men mycket svårt att säga. Att de själva uppgav att de var för unga, att separationen var vänskaplig och att de hela tiden haft en bra relation och samarbete är positivt.

Det där låter som en efterhandskonstruktion, det finns säkert en lite mer allvarlig anledning till att de skildes åt när barnet var litet.

Citat:
Men vilka varningssignaler ringer inför framtida relationer av stort ego, aggressivitet, drogmissbruk, sexmissbruk och lögner? Lite sila mygg och svälja kameler kan man tycka.

Alla människor ljuger från tid till annan, det är dessutom MZ som var stjärnan i deras forna relation så om han blev lite egotrippad är fullt förståeligt.

Du nämner dessutom aggressivitet men verkar inte förstå att det är lika vanligt med aggressiva kvinnor i parrelationer där bråk och osämja uppstår.
Citera
2025-05-02, 13:27
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Måns Zelmerlöw har i intervjuer erkänt att han tagit droger – men varit tydlig med att han aldrig gjort det i hemmet.

Under en förhandling mellan Zelmerlöw och hans ex-partner Ciara Janson i veckan framkom dock uppgifter som påstås visa motsatsen.

”Hej, jag såg just kokainet på golvet och sängbordet”, står det i ett meddelande från Ciara till Måns.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-bort-kokainet

Exakt vad jag trodde hela tiden. Han har varit kokainmissbrukare i åratal. Inga jävla ”två månader” som han själv påstår. Vilken loser. Han är slut som artist.
Citera
2025-05-02, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Alltså är det hörsägen

Det är ett uttalande och numera en polisanmälan. Jag har aldrig påstått något annat, vilket du också kommer kunna se i mina inlägg när din läsförståelse stärks.

Däremot är Måns drogmissbruk och sexmissbruk/otrohet inte bara uttalanden från Ciara på sociala medier utan av Måns bekräftat. Du hävdade att jag inte utövade källkritik utan svalde ALLT med hull och hår. Jag sär-skiljde då vad som fanns andra källor till och du fortsätter spela dum och svara upprepat och enfaldigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in