2025-05-01, 20:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Kan man? På vilka grunder då?

Om man bara kan spekulera.

När människor separerar när barnet är så pass litet som i fallet med CJZ och hennes ex så kan det tolkas som en varningssignal inför framtida relationer.
Citera
2025-05-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Helt riktigt. Barn kan ärva sina föräldrars trauma. Och det kan påverka hela deras liv sedan.

Vi får hoppas att främst Ciara tar åt sig av det här. Tycker MZ varit bäst på att tänka på barnen hitentills.

Man tar sig för pannan. Måns gömmer sig bakom barnen för att inte info om honom ska publiceras som påverkar hans karriär. Om priset för att få hem barnen till England och till storebror är att inte längre skydda Måns från honom själv, så förlåter jag Ciara. Om Ciara får flytta tillbaka till England med barnen, med samma umgängesmodell som de verkar haft en längre tid, blir det ingen shitshow. Och shitshowen hittills består av att Måns exponeras, inte att han utsätts för lögner. Och det som exponeras är troligen en lightversion.

Måns är säkert en härlig kille på många sätt men bäst på att tänka på barnen är han inte. Hans inre, skadade barn räcker bara till för sig själv. Det han möter nu är en REAKTION på sitt agerande. Det är att gaslighta att påstå att det är problemet. HAN är problemet och barnen bör bo med sin mamma i England. Måns får gå i mer terapi och hälsa på i England.
Citera
2025-05-01, 20:14
Medlem
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...rar-gangkrigen

Zelmerlöws historia förklarar gängkrigen
Regeringen har helt snöat in på hårdare straff
Jonna Sima

Den som köper droger gör inte bara något olagligt. Den har indirekt gängkrigen på sitt samvete.

De som behöver vård måste få det. Men andra ska påminnas om vilken skit de är med och finansierar.

Kanske skulle Måns Zelmerlöw vilja vara ansiktet utåt för en sådan kampanj?
Citera
2025-05-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
1) Jag tänker att det är viktigare att ha en vänskap med någon man har barn med än någon man spenderat 2 år av ett 38- årigt liv med.
3) "Att det är så gött med trygghet kryddat med äventyr." Ser inget sådant uttalande och tror att han inte tycker det då han eventuellt försökt jobba med problemet.

1) Vi talar ju inte om hur det BÖR vara utan hur det är för Måns jämfört med Ciara i hur man har behållt en vänskapsrelation efter kärleksrelationen upphört.

2. Jag spetsade till språket men andemeningen är den jag vill åt. Han vill ha spänning, blir uttråkad, inte nöjd , njuter av ögonblicket här och nu ( när det är på väg att hända) och stänger ute det han förstör när han går för långt. Så uttrycker han sig i de tidningar och poddar han uttalat sig i. Mot det ställer han behovet av trygghet, vill inte vara ensam, och ville inte ha ett öppet förhållande för det är inte kul om tjejen har sex med andra.

Et voila, där har du min andemening. ” Gött med trygghet, kryddad med äventyr” Ha kakan och äta den. Göra mot min nästa vad jag inte vill att den gör mot mig.
Citera
2025-05-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Så sant. Säger ej emot det. MEN det är långt mellan exempelvis Stockholm och Skåne också. Tror inte det är festkvällar i Staffanstorp som åsyftas. Därav tror jag inte heller att han går rakt hem från krogen till barnen.

Om vi ska tala allvar så startar och slutar ju inte ett drogmissbruk med själva festkvällen ( om det rör sig om partydroger). Det handlar ju om beroende, påverkan på humör, ork, motivation för annat, engagemang i familj och barn, ökad sexdrive som bidrar till hans sexmissbruk, pengar, lögner och prioriteringar. Missbruk tar ju över ens liv och annat blir sekundärt. Tror inte det finns en enda lycklig familj fär föräldern missbrukar.
Citera
2025-05-01, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Förvisso artikel från 2021. Men då över 30 miljoner i tillgångar. Verkar smart nog haft päronen som delägare också.

Så går ingen nöd på honom ekonomiskt. Gillar ju att skryta också med detta han tex hade tre bilar var och en i miljonklassen.

Men det kanske blir snålare framöver om hälften nästa ryker vid skilsmässan, och det kommer säkert bli mindre kosing i form av konsertintäkter och mediaframträdanden.

Att sedan hoppas på att vingården kommer ge försörjning och liv i lyx är nog en högoddsare.

Hon får inte hälften, de har äktenskapsförord.
Citera
2025-05-01, 20:37
Medlem
Citat:
1) Vi talar ju inte om hur det BÖR vara utan hur det är för Måns jämfört med Ciara i hur man har behållt en vänskapsrelation efter kärleksrelationen upphört.

2. Jag spetsade till språket men andemeningen är den jag vill åt. Han vill ha spänning, blir uttråkad, inte nöjd , njuter av ögonblicket här och nu ( när det är på väg att hända) och stänger ute det han förstör när han går för långt. Så uttrycker han sig i de tidningar och poddar han uttalat sig i. Mot det ställer han behovet av trygghet, vill inte vara ensam, och ville inte ha ett öppet förhållande för det är inte kul om tjejen har sex med andra.

Et voila, där har du min andemening. ” Gött med trygghet, kryddad med äventyr” Ha kakan och äta den. Göra mot min nästa vad jag inte vill att den gör mot mig.
1) Av någon anledning tror jag inte äldste sonens pappa är den ende pojkvän hon haft utöver Måns. Vi har ingen aning om hon har behållit alla de övriga pojkvännerna som vänner då hon inte är omskriven så att vi lätt kan kolla det. Men högst troligtvis har hon inte det. Barn gör skillnad.
2) Jag förstår din andemening. Är dock van vid att vissa här säljer in andemeningar och annat som hundraprocentiga sanningar i sin iver att skapa nya "sanningar". Blir svårtolkat ibland.
Citera
2025-05-01, 20:38
Högsta domstolen avgjorde ett överflyttningsmål 2019 (NJA 2019 s. 704).

Barnet ansågs i hovrätten ha sin sociala hemvist i Belgien.

HD ändrade hovrättens dom. Vid en bedömning av sociala- och familjehänseenden slog HD fast att, vid tidpunkten för ansökan om överflyttning, var hemvisten i Sverige.

Det finns dock en hel del som skiljer sig i CJ/MZ-tvisten jämfört med HD-målet.
Till exempel hade barnet i HD-domen, vid tidpunkten för begäran om överflyttning, redan hunnit vistas i Sverige i elva månader.

Det är lite svårt att gissa sig till utgången av överflyttningsmålet nu. Det återstår att se.
Citera
2025-05-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
När människor separerar när barnet är så pass litet som i fallet med CJZ och hennes ex så kan det tolkas som en varningssignal inför framtida relationer.

Det skulle det kunna, men mycket svårt att säga. Att de själva uppgav att de var för unga, att separationen var vänskaplig och att de hela tiden haft en bra relation och samarbete är positivt.

Men vilka varningssignaler ringer inför framtida relationer av stort ego, aggressivitet, drogmissbruk, sexmissbruk och lögner? Lite sila mygg och svälja kameler kan man tycka.
Citera
2025-05-01, 20:44
Avstängd
Citat:
Man tar sig för pannan. Måns gömmer sig bakom barnen för att inte info om honom ska publiceras som påverkar hans karriär. Om priset för att få hem barnen till England och till storebror är att inte längre skydda Måns från honom själv, så förlåter jag Ciara. Om Ciara får flytta tillbaka till England med barnen, med samma umgängesmodell som de verkar haft en längre tid, blir det ingen shitshow. Och shitshowen hittills består av att Måns exponeras, inte att han utsätts för lögner. Och det som exponeras är troligen en lightversion.

Måns är säkert en härlig kille på många sätt men bäst på att tänka på barnen är han inte. Hans inre, skadade barn räcker bara till för sig själv. Det han möter nu är en REAKTION på sitt agerande. Det är att gaslighta att påstå att det är problemet. HAN är problemet och barnen bör bo med sin mamma i England. Måns får gå i mer terapi och hälsa på i England.
Har Måns gått ut och förtalat sina barns mor officiellt med ett ord?
Det kunde han säkert ha gjort om han tänkt på sig själv och även stämt henne för förtal.
Men han har visat att han tänker på barnen i första hand.
Tyvärr kan jag inte säga det samma om motparten.

Och shitshowen består av lögnaktigt hittepå och obekräftade rykten hit och dit.
Folk passar på med sina värst smutsiga och perversa fantasier vilket säger mest om dem själva.
Det är mkt lite som är fakta. Och det vet du!

Det enda som är bra med det här är om det leder till en debatt om normaliseringen av kokain i kulturSverige.
Artister behöver ju inte ens köpa kokain. Det ligger upplagt i linor och väntar på dem..
Alkohol har varit förbjudet i omgångar. Men nu är det helt normaliserat. Sup ihjäl er bara, gott folk.
En Nobelfest utan sprit går väl inte ens att föreställa sig. Och det är svårt att inte bete sig som alla andra i flocken.
Så jag förstår att det kan vara knepigt att säga nej till kokain också.
När det nu blivit lika normaliserat som att sitta i baren och ta ett järn.
( Och sedan drulla hem och spöa kärringen och ge luen en lusing. Och vara bakfull och elak dan därpå.
Det är helt ok. )
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-01 kl. 20:59.
Citera
2025-05-01, 20:44
Medlem
Citat:
Om vi ska tala allvar så startar och slutar ju inte ett drogmissbruk med själva festkvällen ( om det rör sig om partydroger). Det handlar ju om beroende, påverkan på humör, ork, motivation för annat, engagemang i familj och barn, ökad sexdrive som bidrar till hans sexmissbruk, pengar, lögner och prioriteringar. Missbruk tar ju över ens liv och annat blir sekundärt. Tror inte det finns en enda lycklig familj fär föräldern missbrukar.
Håller med men då förutsätter vi att det är ett missbruk vi talar om och ej ett bruk. Vet inte om valet av ordet "missbruk" kommer från honom själv eller rubriksättare. Tror det senare. Varför? Hans omvittnade arbetssamhet, energi, proffesionalism, ork, initiativtagande, resande, musikskapande, maratonspringande, bolagsskapande, matlagande etc, etc. Allt talar emot ett missbruk.
Citera
2025-05-01, 20:45
”A large body of evidence spanning several decades has documented that the children of parents who abuse alcohol, tobacco, and drugs (henceforth collectively referred to as parental substance abuse) are more likely to develop a variety of emotional, behavioral, physical, cognitive, academic, and social problems in the short and long run…”

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7525110/

Det är skandal om rätten dömer att barnen ska ha sin bas i Sverige utan sin mamma, hos en drogmissbrukande pappa.
Värt att nämna om och om igen då nya läsare tillkommer som inte orkar läsa tråden;

* Det är INTE en vårdnadstvist utan en tvist om barnen ska få bo med sin mamma i England där de vuxit upp, sin trygga mamma som tagit hand om dem 99,999% av deras liv, ELLER, ha sin bas med sin knarkande pappa som är en dokumenterat aggressiv, våldsam och superegoistisk människa utan empati. Till råga på allt livsfarlig som lämnar knivblad och borrmaskiner framme överallt när han har småbarn.

* Om Ciara vinner blir utfallet att allt går tillbaka till hur det alltid varit; Måns bor och arbetar i Sverige och åker till England mellan jobb.
Om Måns vinner vänds barnens tillvaro upp och ner och blir helt annorlunda.
Dels att de ska ha sin bas hos en pappa som en Soc-utredning inte kan godkänna om de gör sitt jobb, dels plötsligt ha sin mamma i ett annat land på halvtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in