Fast vad skulle hon annars i det läget sagt till pressen?
Varit helt öppen? Sagt typ något i stil med: vårt äktenskap balanserar på ruinens brant. Min make väljer att festa runt på kokain och är notoriskt otrogen, trots små barn som behöver en fysiskt (och emotionellt) närvarande pappa som respekterar deras mamma och sitt äktenskap. Vi bråkar konstant om detta. Nu har min make bedyrat att han heeelt kommer att ändra sitt beteende
om vi testar bo tillsammans på hans pappas vingård i södra Sverige. Då kan min make åka till gården direkt efter jobbet (primärt i Sthlm) och därmed slippa stanna kvar och utsättas för frestelser på fester, klubbar eller i turnebussar. I alla fall kan vi vara tillsammans mer frekvent nu än när han åkte till London. Det borde hjälpa oss att få till ett bättre fungerande livspussel. Vi får mer kvällar och nätter tillsammans och han får mindre tid att festa och droga. Jag har gått med på att testa detta som en sista chans att lappa ihop vårt äktenskap. Chansen att det kommer att lyckas är otroligt låg men vi greppar vi efter de sista halmstråna. Vi älskar trots allt varandra och våra barn.
I Femininaartikeln du länkat till säger hon också:
"Vi har precis flyttat utanför Malmö. Det är lite av en kulturkrock, men det är jättefint. Jag håller på att
vänja mig vid det och bo in mig. Det är bara väldigt väldigt annorlunda stämning än det är i London. Men det är vackert, det här är ett jättefint land. Så
hittills går det bra, jag får återkomma med rapport, säger hon."
Måns har bekräftat att det handlar om ett
test för hans egen skull, alltså inte för barnens skull:
"– Det här är ett
försöksår för att se
om det funkar med en permanent flytt till Sverige. Ciara har ju sin son Archie i England eftersom hans pappa bor där. Så nu pendlar hon varannan vecka fram och tillbaka.
–
Hela tanken med flytten var att
jag skulle slippa pendla. Men just nu pendlar jag mer än någonsin. Vårt liv är en riktig logistikfest. Konstant."
https://www.expressen.se/noje/melodi...arden-i-skane/
Uppenbarligen misslyckades försöket att provbo tillsammans i Sverige (tyvärr).
Båda har, var för sig, ansökt om skilsmässa. Då finns det inget skäl att fortsätta försöket att provbo tillsammans i Sverige.