2025-05-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Varför behöver någon pendla. I min värld är pendling något som sker konsekvent och med en viss intensitet som tex varje vecka eller månad. Men det här handlar primärt inte om föräldrarna utan om barnens bästa.

Varför tror du att det är bäst att dra barnen från deras vardagsmiljö med kompisar skola etc i England för att sätta dom i en skånsk håla
Men du driver med mig, eller? Om ingen förälder ska behöva pendla så krävs det att en avsäger sig eller förlorar vårdnaden. Annars måste någon pendla. Vem avgör tingsrätten.
Citera
2025-05-01, 13:43
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Permanent, 1 år, 10 år - hon har gått med på det oavsett längd. De är med största sannolikhet skrivna här och då är det därmed deras hemvist.
Sedan har jag faktiskt oerhörd sympati för hennes situation vad gäller den biten. Men hon har fortfarande gått med på det.

Du kan ju inte vara så dum att du ignorerar att hon gått med på det utifrån att det var ett PROV. Tidsbegränsningen är en ganska väsentlig del av överenskommelsen. Då är det ju helt stört av M att inte hedra överenskommelsen
Citera
2025-05-01, 13:44
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Permanent, 1 år, 10 år - hon har gått med på det oavsett längd. De är med största sannolikhet skrivna här och då är det därmed deras hemvist.
Sedan har jag faktiskt oerhörd sympati för hennes situation vad gäller den biten. Men hon har fortfarande gått med på det.

Enligt svensk lag så måste hon vara skriven där hon bor och bor hon i Staffanstorp ska hon var skriven där. Dvs om hon planerar att var bosatt under en längre tid än en semester så om man avsåg att provbo säger inte folkbokföringen någonting om avsikten.
Citera
2025-05-01, 13:45
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Men du driver med mig, eller? Om ingen förälder ska behöva pendla så krävs det att en avsäger sig eller förlorar vårdnaden. Annars måste någon pendla. Vem avgör tingsrätten.

Nej rätten avgör var det är bäst för barnen att bo sedan får föräldrarna hantera detta på bästa möjliga sätt
Citera
2025-05-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Du menar att han är ålagd att göra det? Låter konstigt.
Inte konstigt om det står i äktenskapsförordet.
Citera
2025-05-01, 13:46
Medlem
Citat:
Nej rätten avgör var det är bäst för barnen att bo sedan får föräldrarna hantera detta på bästa möjliga sätt
Ok, du driver.
Citera
2025-05-01, 13:47
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Men hon sa ju inget om motsatsen då. Och hennes uttalanden låter inte temporära. Du inser väl att vi går runt i cirklar här...

Vi måste inte gå runt i cirklar om du bara väljer att ta in fakta

EN AV DOM har uttalat sig offentligt om villkoren för flytten. Det är M. Han har sagt att flytten är temporär. Det är det enda som sagts om flyttens längd, allt annat är dina egna spekulationer.

EN AV DOM försöker nu hävda att flytten inte var temporär utan att dom flyttade hit permanent. Det är M. Som alltså också är den som sagt i media att flytten ÄR tillfällig. Ärendet har nu gått till domstol.
Citera
2025-05-01, 13:49
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ok, du driver.

På vilket sätt då är barnens eller föräldrarnas väl och ve som är det viktiga här?
Citera
2025-05-01, 13:50
Citat:

Du är verkligen inte klok?

Ett barn kan bo på 100 % hos en förälder trots att föräldrarna har delad vårdnad om ett barn.

Tingsrätten kan besluta att en förälder får rätt att vara boendeförälder men det betyder inte att den föräldern som inte blir boendeförälder förlorar vårdnaden.
Citera
2025-05-01, 13:50
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Vi måste inte gå runt i cirklar om du bara väljer att ta in fakta

EN AV DOM har uttalat sig offentligt om villkoren för flytten. Det är M. Han har sagt att flytten är temporär. Det är det enda som sagts om flyttens längd, allt annat är dina egna spekulationer.

EN AV DOM försöker nu hävda att flytten inte var temporär utan att dom flyttade hit permanent. Det är M. Som alltså också är den som sagt i media att flytten ÄR tillfällig. Ärendet har nu gått till domstol.

Måns har nog inte haft full koll på vad han sagt och inte sagt när han varit under kokset.
Citera
2025-05-01, 13:51
Medlem
Citat:
På vilket sätt då är barnens eller föräldrarnas väl och ve som är det viktiga här?
Hur ska jag kunna försvara eller argumentera för ett påstående jag aldrig gjort?
Citera
2025-05-01, 13:54
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Jobbar karln med något annat än att vara TV pajas i tv4. Artistkarriären är väl högst medelmåttig

Ja, en typisk B-kändis. Han har ju sålt sitt namn till etiketterna på vinflaskor också men nu är ju varumärket kört i botten så det sjunker väl också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in