Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
1/ Har du hört talas om tull? Vilken kändis skulle vara så dum att riskera karriären för att beställa hem narkotiska illegala preparat från nätet? Kikki Danielson hade i oförstånd gjort det och åkt dit. Ej narkotikaklassat tror jag, men illegalt. Det blev en stor skandal och mediacirkus med braskande löpsedlar om SMUGGLINGSFÖRSÖK av illegal substans. Dessutom behöver "missbrukare" jämn tillförsel av sin drog och kan ju inte beställa lite då och då för rädslan att åka fast.
Så korkat tänkt.
Psykvården har blivit väldigt restriktiva med att skriva ut narkotikaklassad medicin.
Och apoteken restriktiva med att ta hem dem i lager. Så svårt att köpa på svarta marknaden.
2/ Som hans mamma berättade det i filmade intervjun så hör man att det var en väldigt, väldigt speciell händelse. Efter det stora bråket. Om det var något vanligt förekommande hade hon nog inte berättat det alls. Hon berättar det snarast som att det var en sensation.
Chiara har inte alls beskrivit någonting alls. Hon spottade ur sig ett antal anklagelser utan att förklara vad hon syftade på som en reaktion på att MZ själv lagt in om skilsmässa.
Han påstod själv att han skulle ha slängt/sparkat iväg sin mobil. OJ vad våldsamt!
3/ Så du menar att på Dramaten, Stockholms stadsteater samt på DI och Konserthuset så jobbar det enbart personer med ADHD?
Jag har skrivit det tidigare men jag tar det igen,
Pga oregelbundna arbetstider, tidiga repetitioner och sena föreställningar så är det INGEN som kan gå hem och lägga sig bums. De är 100% uppe i varv, helt utan att ha ADHD.
Varför tror du att det förekommer så mkt alkohol och droger i fria yrken? För att de är hyperaktiva???
4,5/ jag har själv funderat på om MZ lider av en neuropsykiatrisk diagnos.
Tex ADD. Eftersom han tycks virrig och är impulsiv. Men hyperaktiv? Han är ju en arbetsnarkoman enligt honom själv men enligt er sover han ju hela dagen.
Men två, tre grejer räcker inte min vän! Man ska uppfylla många kriterier för en diagnos.
Hans pappa är läkare och i föräldrarnas bekantskapskrets kryllar det av Psykiatriker, psykologer samt läkare och medicine professorer. Så jag tror nog Måns har haft den bästa vården alltid. Och ingen missad diagnos.
6/ Nej, inga narcissistiska drag. Han är för öppen och ärlig för det. Chiara läste på FB och blev inspirerad. Så hon la en omogen teaser på IG i 15 minuter. Jag tror inte på henne.
Men jag tror på Måns när han säger att kokainet gjorde honom avtrubbad.
Vet inte var jag läste det men jag förmodar att det var känslomässigt avtrubbad.
Då kan du lika gärna påstå att Chiara är narcissist eftersom hon gjorde slut med Måns under finalveckan. Hans viktigaste vecka, Hon kunde ha väntat till efter finalen eller hur?
7/ Att jag inte tror på narcissistiska drag beror på att jag inte tror på din borderlineteori.
Måns har inte vuxit upp i ett trasigt hem med missbruksföräldrar. Tvärtom i en väldigt trygg och skyddad miljö i en villa som nog ligger i vackra Professorstaden. Att hans mamma försökte att få honom att bruka allvar med sina dyra pianolektioner samt hålla städat i sitt källarrum det tycker jag låter som högst normalt av en förälder.
8,9/ Jag säger som du bla,bla,bla....
Måns föräldrar jobbar inom sjukvård och hans pappa är läkare. De är båda högt utbildade akademiker, hans mamma professor.
Du kan inte hålla på och klistra diagnoser och missbruk enligt din enda modell, att du jobbat med missbrukare.
Det är ju människor som oftast kommer från trasiga misbruksförhållanden själv.
Med dysfunktionella föräldrar, nedärvda störningar och skit.
Så lägg ned nu dina fåniga googlekunskaper. Du hade ju faktiskt diagnostiserat Måns med ytterligare en diagnos nämligen Emotional Incest Syndrome. Dvs att Måns och mamman har ett mentalt incest förhållande. Vad hände med de tossigheterna.
Har du backat från det?
Släng dina bövla googlediagnoser ut genom fönstret. Och lev i verkligheten en stund.
Du behöver inte oroa dig för Måns. Han är väl omhändertagen av sina föräldrar och deras bekanta,. Men han vill nog ha lugn och ro utan ett illvilligt och väldigt kränkande drev mot honom
Och du själv borde skaffa dig en adekvat utbildning.
1. Han tar uppenbarligen risker vad gäller allt möjligt, så nån större spärr att köpa illegala droger på nätet lär han inte ha. Annars kan han säkert köpa via kokainlangaren som förmodligen säljer lite av varje.
Han har garanterat redan en läkare som skriver ut ADHD-medicin åt honom dock, då han haft problemen sen barn/tonårstiden.
Sen kan man missbruka medicin även om man inte lyckas få ut stora doser, genom att vissa dagar ta för mycket och andra ingenting.
2. Nej, mamman berättade att de bråkade konstant om städningen. Vilket betyder att det var bråk hela tiden. Om han slog in flera dörrar är irrelevant, eftersom det var bråk hela tiden, vilket betyder att han var bråkig som fan, vilket är mer ADHD än ADD.
3. Ditt argument är idiotiskt. Måns är helt klart hyperaktiv och inte att jämföra med dramatenskådisar. Han har haft stora problem med att inte sova på nätterna, och istället halva dagarna sen tonåren, innan han blev artist.
4. Nej, det krävs inte många kriterier för en ADHD-diagnos. Och han är utan tvekan hyperaktiv, se nr 3.
5. Han har ett antal narcissistiska egenskaper. Han saknar förmåga att förstå och bry sig om andras känslor. Han kör på med otrohet och missbruk – att tillfredsställa sina egna behov och lustar är det enda han bryr sig om, vilket inte extremt egoistiskt. Och så den jäkla fasaden. Han är two-faced, visar en uppsmilad bild utåt och en annan så fort kamerorna släcks, vilket många har vittnat om. Sen har han ett stort bekräftelsebehov ovanpå det.
6. Hans uppväxt är allt annat än exemplarisk. Scrolla tillbaka till den diskussionen. Om du inte förstår att det som beskrevs där är väldigt relevant, så kan du inte mycket om psykologi.
7. Dysfunktionella föräldrar med "nedärvda störningar och skit" förekommer även bland högutbildade och stenrika.
8. Lägg ner dina sjuka lögner och halmgubbar. Jag har aldrig påstått att de haft ett incestuöst förhållande.
9. Jag oroar mig varken för Måns eller någon annan missbrukare och hustrubedragare. Jag äcklas av dem, lika mycket som jag äcklas av att det finns folk som försvarar, ursäktar och bortförklarar dem.