2025-04-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Tvärtom här, hela den här soppan förvånar mig. Jag har fått för mig att han är grundsnäll gamäng.

Visserligen kan man misstänka att Måns har en hedonistisk och risktagande personlighetstyp.

Men han verkar väl ändå tillräckligt smart och socialt kompetent för att undvika skandaler?

Han är ju charmig och approachable, och sådana personer brukar ju kunna navigera runt(eller komma undan) de värsta minfälten som omger (en aningen) utsvävande livsstil med kvinnor och droger.

Hela livet har gått spikrakt uppåt, framgång efter framgång. Han är dessutom för mycket narcissist. Då har man den svagheten att man tror att man kommer undan med vad som helst. Han är också van vid att göra det. Till slut kommer väl smällen, livet kommer ikapp en och man kommer ner på jorden.
Citera
2025-04-30, 00:18
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
1/ Har du hört talas om tull? Vilken kändis skulle vara så dum att riskera karriären för att beställa hem narkotiska illegala preparat från nätet? Kikki Danielson hade i oförstånd gjort det och åkt dit. Ej narkotikaklassat tror jag, men illegalt. Det blev en stor skandal och mediacirkus med braskande löpsedlar om SMUGGLINGSFÖRSÖK av illegal substans. Dessutom behöver "missbrukare" jämn tillförsel av sin drog och kan ju inte beställa lite då och då för rädslan att åka fast.
Så korkat tänkt.
Psykvården har blivit väldigt restriktiva med att skriva ut narkotikaklassad medicin.
Och apoteken restriktiva med att ta hem dem i lager. Så svårt att köpa på svarta marknaden.

2/ Som hans mamma berättade det i filmade intervjun så hör man att det var en väldigt, väldigt speciell händelse. Efter det stora bråket. Om det var något vanligt förekommande hade hon nog inte berättat det alls. Hon berättar det snarast som att det var en sensation.
Chiara har inte alls beskrivit någonting alls. Hon spottade ur sig ett antal anklagelser utan att förklara vad hon syftade på som en reaktion på att MZ själv lagt in om skilsmässa.
Han påstod själv att han skulle ha slängt/sparkat iväg sin mobil. OJ vad våldsamt!

3/ Så du menar att på Dramaten, Stockholms stadsteater samt på DI och Konserthuset så jobbar det enbart personer med ADHD?
Jag har skrivit det tidigare men jag tar det igen,
Pga oregelbundna arbetstider, tidiga repetitioner och sena föreställningar så är det INGEN som kan gå hem och lägga sig bums. De är 100% uppe i varv, helt utan att ha ADHD.
Varför tror du att det förekommer så mkt alkohol och droger i fria yrken? För att de är hyperaktiva???

4,5/ jag har själv funderat på om MZ lider av en neuropsykiatrisk diagnos.
Tex ADD. Eftersom han tycks virrig och är impulsiv. Men hyperaktiv? Han är ju en arbetsnarkoman enligt honom själv men enligt er sover han ju hela dagen.
Men två, tre grejer räcker inte min vän! Man ska uppfylla många kriterier för en diagnos.
Hans pappa är läkare och i föräldrarnas bekantskapskrets kryllar det av Psykiatriker, psykologer samt läkare och medicine professorer. Så jag tror nog Måns har haft den bästa vården alltid. Och ingen missad diagnos.

6/ Nej, inga narcissistiska drag. Han är för öppen och ärlig för det. Chiara läste på FB och blev inspirerad. Så hon la en omogen teaser på IG i 15 minuter. Jag tror inte på henne.
Men jag tror på Måns när han säger att kokainet gjorde honom avtrubbad.
Vet inte var jag läste det men jag förmodar att det var känslomässigt avtrubbad.
Då kan du lika gärna påstå att Chiara är narcissist eftersom hon gjorde slut med Måns under finalveckan. Hans viktigaste vecka, Hon kunde ha väntat till efter finalen eller hur?

7/ Att jag inte tror på narcissistiska drag beror på att jag inte tror på din borderlineteori.
Måns har inte vuxit upp i ett trasigt hem med missbruksföräldrar. Tvärtom i en väldigt trygg och skyddad miljö i en villa som nog ligger i vackra Professorstaden. Att hans mamma försökte att få honom att bruka allvar med sina dyra pianolektioner samt hålla städat i sitt källarrum det tycker jag låter som högst normalt av en förälder.

8,9/ Jag säger som du bla,bla,bla....
Måns föräldrar jobbar inom sjukvård och hans pappa är läkare. De är båda högt utbildade akademiker, hans mamma professor.
Du kan inte hålla på och klistra diagnoser och missbruk enligt din enda modell, att du jobbat med missbrukare.
Det är ju människor som oftast kommer från trasiga misbruksförhållanden själv.
Med dysfunktionella föräldrar, nedärvda störningar och skit.

Så lägg ned nu dina fåniga googlekunskaper. Du hade ju faktiskt diagnostiserat Måns med ytterligare en diagnos nämligen Emotional Incest Syndrome. Dvs att Måns och mamman har ett mentalt incest förhållande. Vad hände med de tossigheterna.
Har du backat från det?

Släng dina bövla googlediagnoser ut genom fönstret. Och lev i verkligheten en stund.
Du behöver inte oroa dig för Måns. Han är väl omhändertagen av sina föräldrar och deras bekanta,. Men han vill nog ha lugn och ro utan ett illvilligt och väldigt kränkande drev mot honom
Och du själv borde skaffa dig en adekvat utbildning.

1. Han tar uppenbarligen risker vad gäller allt möjligt, så nån större spärr att köpa illegala droger på nätet lär han inte ha. Annars kan han säkert köpa via kokainlangaren som förmodligen säljer lite av varje.

Han har garanterat redan en läkare som skriver ut ADHD-medicin åt honom dock, då han haft problemen sen barn/tonårstiden.

Sen kan man missbruka medicin även om man inte lyckas få ut stora doser, genom att vissa dagar ta för mycket och andra ingenting.

2. Nej, mamman berättade att de bråkade konstant om städningen. Vilket betyder att det var bråk hela tiden. Om han slog in flera dörrar är irrelevant, eftersom det var bråk hela tiden, vilket betyder att han var bråkig som fan, vilket är mer ADHD än ADD.

3. Ditt argument är idiotiskt. Måns är helt klart hyperaktiv och inte att jämföra med dramatenskådisar. Han har haft stora problem med att inte sova på nätterna, och istället halva dagarna sen tonåren, innan han blev artist.

4. Nej, det krävs inte många kriterier för en ADHD-diagnos. Och han är utan tvekan hyperaktiv, se nr 3.

5. Han har ett antal narcissistiska egenskaper. Han saknar förmåga att förstå och bry sig om andras känslor. Han kör på med otrohet och missbruk – att tillfredsställa sina egna behov och lustar är det enda han bryr sig om, vilket inte extremt egoistiskt. Och så den jäkla fasaden. Han är two-faced, visar en uppsmilad bild utåt och en annan så fort kamerorna släcks, vilket många har vittnat om. Sen har han ett stort bekräftelsebehov ovanpå det.

6. Hans uppväxt är allt annat än exemplarisk. Scrolla tillbaka till den diskussionen. Om du inte förstår att det som beskrevs där är väldigt relevant, så kan du inte mycket om psykologi.

7. Dysfunktionella föräldrar med "nedärvda störningar och skit" förekommer även bland högutbildade och stenrika.

8. Lägg ner dina sjuka lögner och halmgubbar. Jag har aldrig påstått att de haft ett incestuöst förhållande.

9. Jag oroar mig varken för Måns eller någon annan missbrukare och hustrubedragare. Jag äcklas av dem, lika mycket som jag äcklas av att det finns folk som försvarar, ursäktar och bortförklarar dem.
Citera
2025-04-30, 00:18
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Man kanske borde upplysa skolbarn om att polisanmäla alla knuffar de får ta emot på skolgården, i matakön osv

Och dagisbarn, de sliter varann i håret och kastar saker i huvet på varann, och därför ska vi håna och förringa kvinnor som utsätts för samma våld av sina män!!! Seriöst otto, sök hjälp.
Citera
2025-04-30, 00:19
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Det är skrämmande med alla pinsamma kättingar som daltar med honom. Såna som skriver kärleksbrev till män i fängelser antar jag.

Precis den sorten är det. De har liksom inga gränser. Oavsett vad som uppdagas om Måns så kommer de försvara honom. Till och med mord skulle de förmodligen försöka förringa.
Citera
2025-04-30, 00:19
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Har inside på att Måns och hans band varit svin massa år. High fiveat varandra när de snackat om att de legat med en tjugoåring (de har alla familj och är otrogna). Har varit sådant länge, så jag har velat se honom falla flera år. Tyvärr kommer han ju undan alltid, tänker på sexmissbruket som slutade över otrogenhet. Har själv hört honom vara dryg då han inte kom in gratis och fick gå före i kön på ett ställe här i staden, han skulle prata med " management". Lika pinsam som hans musik och hans fans, de 60-åriga damerna som har noll koll och tror han är gullig.

Han är extremt two-faced. Låtsas vara ödmjuk utåt, men är i själva verket skitdryg. Stämmer om "damerna", vissa är äldre än sextio dock.
Citera
2025-04-30, 00:21
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tro är inte att veta bara en fantasi spekulation och NEJ det förekommer inga dyl tester kring Mello eller liknade produktioner, så nej nu är du lika fel ute som du varit tidigare det är farligt att fantisera om saker som du inte har koll på utan skarvar i hop likt nu ngt han sagt!
Medveten om Ciara själv varit torsk på kola och ja båda har gjort det samtidigt!

Du ljuger och svamlar som vanligt. När ska Ciara och Måns ha tagit kokain tillsammans, framför ögonen på dig?

Om polisen fått tips så bestämmer inte SVT vad de får och inte får göra. Kan för övrigt vara så att Måns tog för mycket och blev riktigt dålig och läkare tillkallades och det uppdagades av den anledningen, och inte pga någon raid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
Personer som Måns gör att det dödas människor överallt i världen. Har de som missbrukar ens tänkt tanken på vad som sker i samhället på grund av alla som använder droger? Fattar missbrukarna inte att de är vår tids pest. Till alla Artister och Skådespelare och alla andra missbrukare ,lägg ner skiten ,sluta knarka dumskallar.
Precis. Folk är så naiva att de tror att fristaden Christiania i Köpenhamn odlar Cannabis själv och säljer på Pusher Street, De tänker inte på att det är MC klubbarna som slåss om kontrollen över knarket med mord , kidnappningar och tortyr och i nästa led är det smugglarna med mord , kidnappningar och tortyr utomlands. Jag skulle skämmas om jag var kändis och över 20 år och köpte droger. Man stödjer ju den organiserade brottsligheten. Men MZ skäms nog om han får tid att tänka. Om han verkligen blir fri från sitt missbruk. Hoppas, hoppas......
Citera
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Måns utreds för relationsvåld!
Måns advokat verkar helt sinnesrubbad. Läs artikeln!!!

Ciara Zelmerlöw har förhörts
Expressen kan nu berätta att Ciara Zelmerlöw polisanmält Måns Zelmerlöw. Anmälan lämnades in i mitten av mars. Polisen utreder ärendet.
Enligt Expressens uppgifter handlar anmälan om en händelse under finalveckan i Melodifestivalen, där Måns Zelmerlöw tävlade med låten ”Revolution”.
Ciara Zelmerlöw anklagar Måns Zelmerlöw för att då ha knuffat in henne mot en vägg i en hotellkorridor, enligt uppgift.
– Det pågår en förundersökning som innefattar misstankar om relationsvåld, säger advokat Sargon De Basso, som Ciara Zelmerlöw har som målsägarbiträde.

Yup, Måns advokat framstår som väldigt oprofessionell. De Basso däremot är grym. Mycket bra val av Ciara. Med honom som advokat har hon en stor fördel redan innan målet inletts.
Citera
2025-04-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han sa allt en missbrukare brukar säga. Han har tagit hjälp av andra, berättade för sina nära och kära att han hade problem, han är stolt och glad över att han tagit tag i detta, and so on. Läs intervjun, han är löjlig och låtsas som att han inte vet om att det finns en anmälan när det är tydligt att syftet med intervjun är att hinna före…gå ut själv med denna information. Hur han halkade in i missbruk men nu har blivit en bättre människa.

”Det ryktas om en anmälan” sa han…eller hur, lätt att misstänka att Aftonbladet och Expressen redan varit i kontakt med Mumsiga Måns när han gjorde intervjun.
Helt allvarligt: jag hade också försökt göra precis samma om jag vore i hans situation. Alltså försökt rädda mig själv. Och - i detta fallet - därmed mina barn.
Tror inte det ligger för honom att lägga sig platt och bara vänta på att bli överkörd. Att han brukat kokain kan var och en förstå ändå. Att vara en hustrumisshandlare är något helt annat och inget man behöver gå med på bara för att. Sedan må folk, med eller utan förstoringsglas, anse ens hantering vara löjlig. Låt så vara.
Citera
2025-04-30, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Och dagisbarn, de sliter varann i håret och kastar saker i huvet på varann, och därför ska vi håna och förringa kvinnor som utsätts för samma våld av sina män!!! Seriöst otto, sök hjälp.
Men snälla du. Det är verkligen inte bara män som utsätter kvinnor för våld i nära relation.
Det finns kvinnor som slår män. Men där är det är ett stort mörkertal eftersom de männen oftast tiger och lider.
Nu senast var det en kvinna som misshandlat sin man så illa att han nästan avled.
Och det finns lesbiska par där den ena misshandlar den andre.
Så kvinnor är inte alltid offer utan de kan vara våldsverkare också.
Så förringa du inte alla män och bara ta för givet att det svagare könet är offer alltid, män kan vara offer också.

I det här dramat ser jag 4 offer MZ, CJZ, Albert och Ossian. Även styvsonen på sätt och vis.
Det är bara sorgligt och på alla fronter.
Varför har inte Chiara ställt krav på sin man då? -Nu går du i behandling annars lämnar jag dig?!
Istället för att ta ut skilsmässa tillsammans, gör hon det bakom ryggen på honom.
Sedan berättar hon det just i finalveckan. Bra timing.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-30 kl. 01:17.
Citera
2025-04-30, 00:39
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...eringen-av-den

Det är verkligen tvättprogrammet extra allt när Zelmerlöw ska bli ren
Irena Pozar skriver om Måns kris och hanteringen av den

Jag säger inte att det för gemene man är enkelt att erkänna ett missbruk, jag säger bara att det för en manlig popstjärna som heter Måns Zelmerlöw är förknippat med noll risker kopplat till hans karriär. Snarare tjänar han på att berätta detta, och det vet han. Att erkänna en liten del av det han anklagas för är ett sätt att visa att han är villig att ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2025-04-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Yup, Måns advokat framstår som väldigt oprofessionell. De Basso däremot är grym. Mycket bra val av Ciara. Med honom som advokat har hon en stor fördel redan innan målet inletts.
På vilket sätt framstår hon som oproffesionell? Och varför har Ciara fördel redan på förhand med De Basso?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in