Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-30, 21:11
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Varför är nu Måns längd så viktig?
Det handlar förmodligen mindre om hans storlek och mer om det faktum att vissa människor tror att han är en notorisk lögnare. Vilket jag personligen tycker är totalt skräp. Framför allt, varför skulle han ljuga om sin storlek? Enligt min erfarenhet brukar det vara kvinnorna i showbusiness som är lite mer fåfänga när det gäller sådana saker, eftersom de är mer benägna att stå i centrum för uppmärksamheten än män när det gäller skönhet. Tyvärr är det en av de punkter där kvinnor ofta behandlas orättvist mer kritiskt än män...
Citera
2025-03-30, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Tja, jag vet faktiskt inte? Själv kan jag liksom bara inte låta bli att svara tillbaka till den faktaresistena skaran. Dumt, eftersom man aldrig han vinna. Så vi får helt enkelt bara enas om att Måns nog är ca 155 cm lång och därför ljuger om precis ALLT!!

Ser väl alla att han är 1,55..dumt ätt ljuga om sin längd. Dessutom med mer än 20 cm🤪

Han är nog runt 1,76-1,78.
Citera
2025-03-30, 21:30
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Det handlar förmodligen mindre om hans storlek och mer om det faktum att vissa människor tror att han är en notorisk lögnare. Vilket jag personligen tycker är totalt skräp. Framför allt, varför skulle han ljuga om sin storlek? Enligt min erfarenhet brukar det vara kvinnorna i showbusiness som är lite mer fåfänga när det gäller sådana saker, eftersom de är mer benägna att stå i centrum för uppmärksamheten än män när det gäller skönhet. Tyvärr är det en av de punkter där kvinnor ofta behandlas orättvist mer kritiskt än män...

Förstår inte riktigt vad du menar egentligen. Varför skulle kvinnor vara mer benägna till att ljuga om sin storlek för att de är mer benägna av att dra fördel av sin skönhet? Tror att det är allmänt vedertaget att män ljuger om sin storlek, inte bara på längden haha. Och det har ingenting med skönhet att göra utan tilltron att man själv alltid är bättre än genomsnittet. Bland annat tror ungefär 65% amerikaner att de har högre IQ än snittet, vilket är en mattematisk omöjlighet. Och 95% av bilförare tror sig vara bättre än resten; detsamma gäller de flesta studenter. Det kallas för Lake Wobegon-effekten. https://udayton.edu/blogs/erma/2022/06/lakewobegon.php och https://decisionwise.com/resources/articles/do-you-suffer-from-the-lake-wobegon-effect/

Dumpen har avslöjat nära 600 pedofiler och majoriteten påstår att de har stora Bratwursts på 20+ cm samtidigt som bilderna de skickar på sina könsorgan avslöjar att de ruvar på högst genomsnittliga "vapen" på max 15 cm. Bland "gäddorna" finns varelser som skrävlat om sina små, anspråkslösa micropenisar i lyriska ordanlag. Så det är typiskt manligt att överdriva om allt och bör tas med en nypa salt. Kvinnor är, enligt min bedömning mer självmedvetna, och de besitter därmed inte samma hybris och tendens till att skrävla om sig själv på obefintliga grunder. MZ:s beteende är iaf djupt mänskligt och har rötter i universella motiv. Det gamla klassiska flashback-vapnet är väl 25-30 cm i genomsnitt?

https://utforskasinnet.se/lake-wobegoneffekten-tron-man-battre/
Senast redigerad av anwe8 2025-03-30 kl. 21:45.
Citera
2025-03-30, 21:44
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
90% av denna tråden består av folks egna hittepå sanningar. Kan inte annat än skratta när man läser allt.
Ja, det stämmer, det har jag också märkt. Antingen skrattar man ihjäl sig när man läser det eller så får man whiplash av att skaka så mycket på huvudet.
Citera
2025-03-30, 22:09
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Dumpen har avslöjat nära 600 pedofiler och majoriteten påstår att de har stora Bratwursts på 20+ cm samtidigt som bilderna de skickar på sina könsorgan avslöjar att de ruvar på högst genomsnittliga "vapen" på max 15 cm. Bland "gäddorna" finns varelser som skrävlat om sina små, anspråkslösa micropenisar i lyriska ordanlag. Så det är typiskt manligt att överdriva om allt och bör tas med en nypa salt. Kvinnor är, enligt min bedömning mer självmedvetna, och de besitter därmed inte samma hybris och tendens till att skrävla om sig själv på obefintliga grunder. MZ:s beteende är iaf djupt mänskligt och har rötter i universella motiv. Det gamla klassiska flashback-vapnet är väl 25-30 cm i genomsnitt?
Jag menade inte den sortens storhet, förstås. Har du en känsla av att det refererar till dig på den sätt, så att du måste ta upp det nu? 😜

Och jag har personligen upplevt att kvinnor är mer fåfänga, inte när det gäller storlek i det här fallet, men jag har till exempel upplevt att den kvinnliga sångerskan i ett band bara ville ha redigerade bilder publicerade så att man inte kunde se flera åldersstrecken, medan hennes manliga kollegor inte hade några problem med det alls.

Är kvinnor mer självsäkra? Det vore säkert trevligt om så var fallet. Jag tror att det är snarare tvärtom. Och det är nog därför många, säkert absolut inte alla, saknar självförtroendet att visa sig som de är, till exempel utan smink eller liknande.
Citera
2025-03-30, 22:12
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Jag menade inte den sortens storhet, förstås. Har du en känsla av att det refererar till dig på den sätt, så att du måste ta upp det nu? 😜

Och jag har personligen upplevt att kvinnor är mer fåfänga, inte när det gäller storlek i det här fallet, men jag har till exempel upplevt att den kvinnliga sångerskan i ett band bara ville ha redigerade bilder publicerade så att man inte kunde se flera åldersstrecken, medan hennes manliga kollegor inte hade några problem med det alls.

Är kvinnor mer självsäkra? Det vore säkert trevligt om så var fallet. Jag tror att det är snarare tvärtom. Och det är nog därför många, säkert absolut inte alla, saknar självförtroendet att visa sig som de är, till exempel utan smink eller liknande.

Talade inte om självsäkerhet utan skrev självmedvetenhet, vilket är en annan sak. Att man är självmedveten innebär ofta ett lägre självförtroende, då det blir mkt svårare att leva med hybris och sockra sina styrkor.
Citera
2025-03-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Han har ju själv gått ut med att han har problem med sexmissbruk. Han har ju redan sabbat ett förhållande tidigare, med en av Sveriges absolut snyggaste tjejer. (Hon i A-teens) på grund av det.
Jag svarade på ett inlägg om knarkmissbruk och inget annat.
Citera
2025-03-30, 22:39
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Talade inte om självsäkerhet utan skrev självmedvetenhet, vilket är en annan sak. Att man är självmedveten innebär ofta ett lägre självförtroende, då det blir mkt svårare att leva med hybris och sockra sina styrkor.
Okej, jag håller med dig där. Så vi kvinnor kanske inte tenderar att försköna våra styrkor men vi mer tenderar att dölja våra svagheter.
Ändå ser jag inte vad det skulle göra för MZ att ljuga om sin KROPP längd med ~6 cm. Och när jag tittar på olika foton där perspektiven och typerna av skor passar så att en jämförelse kan göras, ser jag inte att 180 verkar omöjligt. Speciellt inte när jag tittar på mitt eget foto med honom, och jag vet definitivt hur lång jag är.
Citera
2025-03-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen009
Måns livsstil .det kommer hans barn goigla i framtiden .
Stackars dessa barn dom kommer ej gilla det.
Jag tror verkligen inte att några kändisbarn "goiglar" förtal om sina föräldrar,
De känner sina föräldrar och använder sitt eget omdöme.
Och alla kända personer har både fans som höjer dem till skyarna
och haters som bara letar fel och inget annat vill än att sänka dom.
Det är en sjuk tid vi lever i.
Citera
2025-03-31, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja du skulle kunna länka till lexikonsidor med fakta om saken tex.
Men du lär inte finna löst skvaller och förtal någon annanstans än i löst sladder tidningen Stoppa Pressarna. Rykten är inte fakta.

Googla fakta är du snäll.

Även om du Googlar behöver du kunna källkritik.
Citera
2025-03-31, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
174 cm ser det ut som på denna bilden om Jennys och Ciara uppgivna längder stämmer.

Stod en bit bort på samma konsert för ngr år sedan och 1.74 bedömer jag det till även där. Danny mötte jag på stan och ger honom 176.

Jenny Strömstedt är enligt henne själv 179cm och ser märkbart längre ut än MZ på bild.
Citera
2025-03-31, 15:33
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt vad du menar egentligen. Varför skulle kvinnor vara mer benägna till att ljuga om sin storlek för att de är mer benägna av att dra fördel av sin skönhet? Tror att det är allmänt vedertaget att män ljuger om sin storlek, inte bara på längden haha. Och det har ingenting med skönhet att göra utan tilltron att man själv alltid är bättre än genomsnittet. Bland annat tror ungefär 65% amerikaner att de har högre IQ än snittet, vilket är en mattematisk omöjlighet. Och 95% av bilförare tror sig vara bättre än resten; detsamma gäller de flesta studenter. Det kallas för Lake Wobegon-effekten. https://udayton.edu/blogs/erma/2022/06/lakewobegon.php och https://decisionwise.com/resources/articles/do-you-suffer-from-the-lake-wobegon-effect/

https://utforskasinnet.se/lake-wobegoneffekten-tron-man-battre/
Vem eller vad är Dumpen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in