Igår, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Vuxna män försörjer sin familj och tycker om att göra det. Det brukar ses som ett nederlag att inte kunna göra det.
Måns däremot är ingen man och ni (du och han) resonerar som om han är ett barn sjom ijnte shka behyöööva betååååla fö shina kompisajs glash.

Du som själv har skrivit i tråden att du är kvinna och gift med en fru, hur resonerar ni kring det här med försörjning?

Är det självklart en av er som ska betala allt för att vara den vuxna i relationen, eller gäller den regeln bara när du vill trycka till MZ?

Det blir lite konstigt att predika om traditionella könsroller och att mannen ska betala allt, om man själv lever i en relation där de rollerna inte ens existerar.
Citera
Igår, 21:00
Medlem
Citat:
Vuxna män försörjer sin familj och tycker om att göra det. Det brukar ses som ett nederlag att inte kunna göra det.
Måns däremot är ingen man och ni (du och han) resonerar som om han är ett barn sjom ijnte shka behyöööva betååååla fö shina kompisajs glash.
Camilla Läckberg tjänar mer i månaden än vad maken Simon Sköld drar in – på ett år.
Hur går det ihop med dina mossiga idéer? Att mannen ska försörja familjen?
Att det är självklart att Måns ska jobba ihjäl sig samtidigt som du anklagar honom för att strunta i sina barn när han jobbar?
Jag får inte ihop din logik?

Du verkar inte vara torr bakom öronen och ändå envisas du med att kommentera här dagligen med lögner o hittepå som det passar sig för stunden.
Citera
Igår, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Oj, du har verkligen aggressionsproblem!
Vad, av det jag skrev, menar du att jag har hittat på?

Inte ett ord av det du säger har sagts hos Skavlan? Och du säger att jag är sjuk i huvudet? Och varför tror du Läckberg är någon slags garant för sanningen?

Återigen - vad är lögn? Något om hans vänner? Hennes familjs behjälplighet? Om vem som betalar? Att hon ville ha en nanny? Hur ofta Måns träffar sina barn? VAD exakt?
Allt har sagts hos Skavlan, din lögnare. Du är en lika stor psykopat som Måns som bara ljuger dig fram. Du kan börja kolla från [12.05]. [12.08] säger Skavlan rätt ut att ingen står i vägen för att han skulle kunna träffa dem mer och då medger Måns det direkt.
https://www.svtplay.se/video/jE4RxnD/skavlan-och-sverige-1/folkdomstolen-hur-lange-varar-cancellering
Citera
Igår, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag ställde en fråga till dig.
Om den flexibla barnflickan/hushållerskan jobbar utan ledighet upp till 7 dagar i veckan.
Vad tror du då Ciara gör under tiden?

Det normala är att båda föräldrarna bidrar efter förmåga till den gemensamma ekonomin.
Eller parasiterar du själv på din partner? Och låter hen jobba ihjäl sig?

Inte fan gjorde den feta nannyn allt själv, hon hjälpte till!!! Flexibelt!! Man måste kunna gå ut en kväll och träffa vänner, gå och träna osv.
Det gör föräldrar i Sverige också och nästan alla bor med en partner som delar eller har varannan vecka. Ciara var ensam i ett annat land än sin knarkande man på heltid.
En vecka har 168 fucking timmar och alla 168 fucking timmar har ansvaret vilat helt på trebarnsmamman Ciara medans Måns sovit till kl 13.00 varje dag, knarkat, varit otrogen, 99% av tiden i ett annat land.
Självklart har nannyn haft ett flexibelt upplägg för att HJÄLPA TILL tillsammans då.
Eftersom fettot inte har något eget liv ställde hon glatt upp på det som en parasit som mest skapade intriger mellan makarna och vände dem mot varandra.
Citera
Igår, 21:42
Medlem
Citat:
Allt har sagts hos Skavlan, din lögnare. Du är en lika stor psykopat som Måns som bara ljuger dig fram. Du kan börja kolla från [12.05]. [12.08] säger Skavlan rätt ut att ingen står i vägen för att han skulle kunna träffa dem mer och då medger Måns det direkt.
https://www.svtplay.se/video/jE4RxnD/skavlan-och-sverige-1/folkdomstolen-hur-lange-varar-cancellering
Nej det har det inte. Du förvränger vad Måns faktiskt säger för att få ihop till dina vanvettiga inlägg.
Även om det var korrekt det pyttelilla du skriver i det här inlägget.
Du kan ju fortsätta att citera Måns rätt.
Citera
Igår, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Du som själv har skrivit i tråden att du är kvinna och gift med en fru, hur resonerar ni kring det här med försörjning?

Är det självklart en av er som ska betala allt för att vara den vuxna i relationen, eller gäller den regeln bara när du vill trycka till MZ?

Det blir lite konstigt att predika om traditionella könsroller och att mannen ska betala allt, om man själv lever i en relation där de rollerna inte ens existerar.

Vi är två kvinnor så ingen av oss har den rollen. Min fru är en femme och jag en soft butch.
När vi träffades försörjde jag henne i två år utan att gnälla som en jävla 5-åring som Måns av att dela med mig. Nu är det hon som har ett dagjobb och jag som har stipendier.
Vi har inte separata konton eller separata liv.
Hon hade såklart fått min ena njure om hon behövde.
Måns grinar över fucking skolavgifter.
Patetisk liten pojke i en medelålders knarkares kropp.
Citera
Igår, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Camilla Läckberg tjänar mer i månaden än vad maken Simon Sköld drar in – på ett år.
Hur går det ihop med dina mossiga idéer? Att mannen ska försörja familjen?
Att det är självklart att Måns ska jobba ihjäl sig samtidigt som du anklagar honom för att strunta i sina barn när han jobbar?
Jag får inte ihop din logik?

Du verkar inte vara torr bakom öronen och ändå envisas du med att kommentera här dagligen med lögner o hittepå som det passar sig för stunden.

Simon är en toyboy och inte ett dugg manlig. Han är väl 30 år yngre med så hon försörjer honom.
Hon är ju den rika av dem.
Och hon skämmer då fan bort honom ljusår mer än vad Måns gav Ciara.
Måns "gav" Ciara prylar han fått gratis för att ha gjort reklam och skulle alltid resa som ett betalt samarbete.
Endast kokainet var värt hans egna pengar.
Camilla har fan tagit Simon över hela världen i FÖRSTA KLASS.
Hon köper dyra sportbilar till honom.
Camilla dyrkar marken Simon går på, han lever i siden och äter typ hummer varje dag.
Camilla har rollen som försörjare och NJUTER av den. Simon njuter också.
MÅNS kunde inte ens självmant fira sin frus födelsedag eller fixa en romantisk dejt på Alla Hjärtans dag.
Han sitter och bitchar som en kärring över att ha betalt sina barns skolavgifter.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate Igår kl. 21:53.
Citera
Igår, 21:54
Medlem
Citat:
Inte fan gjorde den feta nannyn allt själv, hon hjälpte till!!! Flexibelt!! Man måste kunna gå ut en kväll och träffa vänner, gå och träna osv.
Det gör föräldrar i Sverige också och nästan alla bor med en partner som delar eller har varannan vecka. Ciara var ensam i ett annat land än sin knarkande man på heltid.
En vecka har 168 fucking timmar och alla 168 fucking timmar har ansvaret vilat helt på trebarnsmamman Ciara medans Måns sovit till kl 13.00 varje dag, knarkat, varit otrogen, 99% av tiden i ett annat land.
Självklart har nannyn haft ett flexibelt upplägg för att HJÄLPA TILL tillsammans då.
Eftersom fettot inte har något eget liv ställde hon glatt upp på det som en parasit som mest skapade intriger mellan makarna och vände dem mot varandra.
Det vilar något väldigt ovärdigt över att anmärka på folks utseende i brist på argument.
Vad har Nannyns utseende med detta att göra? Hon fick jobbet pga av sin höga kompetens och inte p.g.a att vara någon slags fotomodell. Det är väl barnens mammas jobb isåfall. Att ligga i sängen och måla tånaglarna och ta selfies.

Ciara jobbar också. Åtminstone gjorde hon det. Med reklamjinglar och dylikt. Som röstskådespelare.
Tror du hon släpade med sig barnen på jobbet? Eller var det Nannyn som tog hand om dem på mer än heltid? Samtidigt som hon tog hand om hushållet, tvättade, städade och lagade mat.
Citera
Igår, 22:00
Medlem
Citat:
Simon är en toyboy och inte ett dugg manlig. Han är väl 30 år yngre med så hon försörjer honom.
Hon är ju den rika av dem.
Och hon skämmer då fan bort honom ljusår mer än vad Måns gav Ciara.
Måns "gav" Ciara prylar han fått gratis för att ha gjort reklam och skulle alltid resa som ett betalt samarbete.
Endast kokainet var värt hans egna pengar.
Camilla har fan tagit Simon över hela världen i FÖRSTA KLASS.
Hon köper dyra sportbilar till honom.
Camilla dyrkar marken Simon går på, han lever i siden och äter typ hummer varje dag.
Camilla har rollen som försörjare och NJUTER av den. Simon njuter också.
MÅNS kunde inte ens självmant fira sin frus födelsedag eller fixa en romantisk dejt på Alla Hjärtans dag.
Han sitter och bitchar som en kärring över att ha betalt sina barns skolavgifter.
Så du påstår att Camilla har köpt en 30 år yngre toyboy för sina pengar.
Som hon matar med hummer varje dag. Klär honom i siden o köper dyra sportbilar till honom.
Det var ju smickrande för Läckbergskan.

Vilken planet kommer du ifrån?
På fotot med Camilla till den låsta artikeln ståtar Simon i en vanlig grå T-shirt o en vardaglig bomullsjacka som ser ut att komma från Ellos,
liksom Läckbergskans rosa klänning.
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 22:10.
Citera
Igår, 22:03
Medlem
Citat:
Du påstod att Måns sagt att han enbart åker till England "när han känner för det". Och lägger därefter till Läckbergs påstående - som ett bevis för att han uppenbarligen inte känner för det.

Jag påstår att han blir tillfrågad om det är något som hindrar honom att träffa dem när han vill? Vilket han, relativt hesisterande, svarar nej på. Det är en helt annan sak men för att förstå och kunna tolka det måste man kunna läsa mellan rader samt ha litet uns av livserfarenhet.
Citera
Igår, 22:05
Medlem
Citat:
Vi är två kvinnor så ingen av oss har den rollen. Min fru är en femme och jag en soft butch.
När vi träffades försörjde jag henne i två år utan att gnälla som en jävla 5-åring som Måns av att dela med mig. Nu är det hon som har ett dagjobb och jag som har stipendier.
Vi har inte separata konton eller separata liv.
Hon hade såklart fått min ena njure om hon behövde.
Måns grinar över fucking skolavgifter.
Patetisk liten pojke i en medelålders knarkares kropp.

Snygg vändning.

Först är din princip att ”vuxna män ska försörja sin familj”, men när du blir synad handlar det plötsligt om att ”dela med sig”, stipendier och att ge bort njurar?

Det är så genomskådligt att du ändrar dina egna regler helt beroende på hur du vill trycka till MZ.

Att du tappar fattningen totalt och börjar gapa om ”knarkare” så fort du får en logisk fråga visar ju bara att du är här på ett personligt korståg. Du behöver nog lugna ner dig ganska rejält!!
Citera
Igår, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du påstod att Måns sagt att han enbart åker till England "när han känner för det". Och lägger därefter till Läckbergs påstående - som ett bevis för att han uppenbarligen inte känner för det.

Jag påstår att han blir tillfrågad om det är något som hindrar honom att träffa dem när han vill? Vilket han, relativt hesisterande, svarar nej på. Det är en helt annan sak men för att förstå och kunna tolka det måste man kunna läsa mellan rader samt ha litet uns av livserfarenhet.

Exakt. Ingen hindrar honom erkänner han. Då handlar det om när Måns känner för det. Han är ju helt ledig påstår han med all tid i världen och får ändå inte till mer än 5 ggr på 18 månader. Barnen kommer snart vilja vara med kompisar och resa på lov, inte hänga med sin biologiska pappa som dyker upp helt plötsligt och vill ha kvalitetstid..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in