2026-09-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
De diskuterar om en bok de uppenbarligen inte läst i så fall.
Eller så förvanskar LoveInAColdClimate innehållet i podden helt och hållet.
Hen har ju hitintills visat prov på extraordinär förmåga att förvränga och fabulera ihop falsarier
i långa banor. Så det ligger väl närmast till hand att tro.
Självklart har de läst boken. De kunde även dra slutsatser om författaren utifrån vad han skrivit. Det som framkom i podden var fullt relevant.
Citera
2026-09-24, 19:23
Medlem
Citat:
Med andra ord en podd som lägger ord i munnen på folk och skruvar till det så att de kan skratta ihjäl sig?
Det låter inte som en seriös podd. Snarare en underhållande freakshow. Sånt säljer ju till den lättroade pöbeln.
En podd om MånsPetter blir per definition en freakshow. Det räcker väl att han själv virar in sig i en offerkofta. Alla andra behöver inte stå i ring som ett gäng gråterskor. Han har själv bäddat för sig. Han är inte drabbad av olycka, det är han som är olyckan.
Citera
2026-09-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En podd om MånsPetter blir per definition en freakshow. Det räcker väl att han själv virar in sig i en offerkofta. Alla andra behöver inte stå i ring som ett gäng gråterskor. Han har själv bäddat för sig. Han är inte drabbad av olycka, det är han som är olyckan.
Ja, det är din personliga uppfattning som du fundamentalt vårdar varje dag.
Citera
2026-09-24, 19:29
Medlem
Citat:
Självklart har de läst boken. De kunde även dra slutsatser om författaren utifrån vad han skrivit. Det som framkom i podden var fullt relevant.
Så? Du har läst Måns biografi nu, utan skygglappar?
Citera
2026-09-24, 20:00
Medlem
Citat:
MånsPetter är 40 år, det är ingen biografi. Man skriver biografier när man levt ett långt och innehållsrikt liv, inte när man är en medelålders misslyckad vuxenbebis. Då skriver man hatböcker till sitt ex.
Citera
2026-09-24, 20:38
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Jag har nu läst boken och måste tyvärr säga att Måns författarförmåga är under all kritik. Utan att lägga någon värdering i uppgifterna i boken, vem av dem som skulle ha mest rätt eller mest fel: Han är inget författarmaterial. Det är en katastrofalt dåligt skriven bok.

Det kändes som att läsa ett långt inlägg på LinkedIn där någon försöker sälja in att den sparkat 5000 personer genom att bajsa dem i ansiktet som en inspirerande berättelse. Känslomässiga "punchlines" avlöser varandra, på bekostnad av berättelsen. Efter att ha läst boken vet jag precis vad Måns vill att jag ska känna, men inte mer än så.

Tack för recensionen! Du bekräftar det alla andra skriver om boken.
Citera
2026-09-24, 20:49
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Antingen ljuger du själv jävligt mycket, eller så har du inte alla de där omtalade bevisen och beläggen som du själv hävdar att du har jämt och ständigt och kräver av andra. MZ VAR i Kenya!

Hmm. Du som bara skriver sådant som är fakta och går att bevisa.

Jag håller med om vartenda ord Lazydell skrivit om dig, och att du inte är något sanningsvittne vet nog hela tråden vid det här laget. Undrar vem det egentligen är som ljuger?

Du är tvärsäker gång på gång och anklagar andra för lögn – och ändå visar det sig att du själv har fel. Hur går det ihop?

Du "glömde" att ta med svaret jag gav dig på den ett år (!) gamla kommentaren:

"Apropå halmstrån...Varför tar du upp den tidningsartikeln då? Den stärker ju bara min tes.
Ja, jäklar vad "uppenbart övertygade" de var att han var där! Jag citerar från den:
" Men nu ser det ut som att han lämnat Sverige. "
De gick på samma sak som ni.
Jag vänder inte upp och ner på allt för att förneka honom, jag ser fakta för att förneka er, era dumma fan. Herregud vad ni vrider på sanningar och hittar på grejer. Visa oss gärna vad stiftelsens ordförande skrivit."

Jag behöver knappast skriva din dumme fan igen för det står i mitt tidigare svar.
Åter igen, allt du gör är att är att ljuga, hitta på och förvanska allting. Du fortsätter oavbrutet trotts att ingen tar skiten du skriver på allvar. Det jag skrev i kommentaren för ett år sedan är lika aktuellt nu...tragiskt...
Citera
2026-09-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag blir lite full i skratt när du kallar det för "ett par representativa recensioner".
Ibland tror jag att vissa av er härinne på riktigt tror att man inte kan läsa och faktakolla själv.

Förstår att du helst tar info från Storytel (eftersom de har lägst betyg) men det finns andra också.
På Nextory är betyget 4,3.
På Bookbeat är betyget för boken 4,2 och uppläsningen 4,5. Den ligger också på topplistans andraplats, efter Kepler.

Men då är det ju jättefint att du delar med dig så alla får en bredare bild av hur läsarna uppfattar boken. (De två du nämner är för övrigt betydligt mindre aktörer och därmed mindre relevanta. Jag noterar att du inte berättar hur många betyg som har satts där.)
Citera
2026-09-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Åh ja, och hur anhängarna där uteslutande diskuterar MZ och hans ex och INTE boken eller själva berättelsen... Låt oss ta en titt på några fler exempel:
Skrämmande, tankeväckande och mycket bra.
Öppen, ärlig och … tankeväckande. Läs den! Det finns fler män som hamnat i samma situation som Måns.
Tack för att du delar din historia, Måns. Boken berättar Måns historia och hans upplevelser på ett beskrivande sätt. En kärlekssaga mellan två personer som gled isär, med alla tankar, självrannsakan och kampen för sina barn. Folk är snabba att döma, glöm inte att det finns två sidor.
En historia som verkligen berör, berättad av en förtvivlad förälder. Detta är givetvis ett slags partsinlaga i en sårig vårdnadstvist, men berättelsen känns ändå som ett ärligt försök att förklara vad som hände och hur det kunde hända. Boken är professionellt skriven och visar ännu en sida av den begåvning som den här killen besitter.
Mycket välskrivet. Tycker att mediedrivet blev ensidigt i pressen och bland kändisar.
Även Lauren nämns i recensionerna:
Det första jag reagerar på i detta är att Lauren, barnflickan, tog Måns parti i detta, vilket säger väldigt mycket om hur sanningen ligger. Jag vet inte vad som har hänt med mänskligheten när så många dömer så hårt, precis som om de själva levde felfria liv. Måns, jag hoppas att ditt liv snart tar en positiv vändning!
Mycket intressant också:
Det finns alltid två sidor av alla historier. I det här fallet har en sida fått härska oemotsagd under alldeles för lång tid. En sidas version har snabbt tagits för absolut sanning och den andra som absolut lögn. Måns har av medier och tongivande åsiktsbildare (läs andra kändisar) på sociala medier hängts ut på ett sätt som om han begått mycket våldsamma och grova brott. Straffet för hans synder enligt pöbelns straffskala har varit maximalt: 100-procentig avrättning av karriär och socialt liv. Hela den här skitföreställningen kring Måns har varit ett extremt moraliskt och etiskt bottennapp för ett civiliserat, modernt samhälle. En synnerligen hätsk skvallerbaserad hetjakt som säger betydligt mer om den mentala och moraliska statusen hos pådrivarna och de självutnämnda domarna än om Måns.
Jag tror att det finns några som har läst och förstått boken. Men dessa åsikter passar naturligtvis inte in här, åtminstone inte enligt vissa användares agenda... 😏

P.S. Förresten är boken en självbiografi. När man talar om innehållet kommer man alltså inte förbi MZ...

Det går utmärkt att recensera eller kommentera en självbiografi utan att diskutera författarens person och hans göranden och låtanden utanför boken. På vilket sätt är de av mig fetmarkerade formuleringarna relevanta som recensioner av boken?
Citera
2026-09-24, 21:12
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ja, det är din personliga uppfattning som du fundamentalt vårdar varje dag.

Men läs nyheterna människa! Allt som skrivs om boken är av den uppfattningen.
Citera
2026-09-24, 21:44
Medlem
Citat:
MånsPetter är 40 år, det är ingen biografi. Man skriver biografier när man levt ett långt och innehållsrikt liv, inte när man är en medelålders misslyckad vuxenbebis. Då skriver man hatböcker till sitt ex.
Det är en biografi eftersom den handlar om MZ.
Eftrersom du vill påskina att du läser boken, skulle du kunna citera ett par rader ur boken
där han hatar Ciara. Jag har nämligen inte funnit något hat hur jag än letar.
Citera
2026-09-24, 21:59
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:

Hans berättelse är ungefär: jag gjorde saker som var fel, men det betyder inte att allt som sedan sades om mig är sant. Det är också precis så han själv försvarar boken i intervjuer — han säger att han tar ansvar för otrohet, kokain och lögner, men vill bemöta det han anser vara falska anklagelser. Det räcker Hur kan fa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in