2026-09-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag förstår inte vad du menar med detta alls?
Du får omformulera frågan så jag begriper vad du är ute efter.

Jag får väl markera dina motsättningar så du begriper hur du till och med diskuterar mot dig själv i tråden. I ena inlägget är Ciara okänd och i nästa sitter hon i en TV-soffa.

Citat:
Det är kanske inte intressant för engelsk skvallerpress att rapportera om en fd dokusåpastjärnas okända dotters otrohetsaffärer. Annars är ju engelsk press väldigt på hugget. Så du får kanske inse att det är CJ som är okänd i UK.

Citat:
Det fetade. Vem var det som satt i en Engelsk TV-soffa och påstod att hon och barnen levt som hemlösa i Sverige utan pengar? Det var CJ. England som har de värsta skvallertidningarna i Europa.
Måns har inte uttalat sig i någon press/tv intervju överhuvudtaget. Mer än att han konfirmerade att han använt kokain och varit otrogen i en tidningsintervju.

Och boken som du vägrar att läsa är varken en hatbok eller en hämndbok.
Nej Måns har inte tagit till det tunga artilleriet mot CJ.
Han har inte sålt sitt hus i UK. Istället har han sålt av andra egendomar.
Han har inte förtalat CJ med ett enda ord offentligt.
Vad tror du hade hänt om han stämt henne för förtal samt förlorad arbetsinkomst?
Det hade stått Ciara väldigt dyrt. Då hade hon tvingats sälja sina två egna hus och det hade kanske inte räckt ändå.

EDIT: Mitt inlägg som du svarade på handlade om skilsmässan. Inte om äktenskapet.
Citera
2026-09-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det är naturligtvis helt relevant att diskutera "Baravara" eftersom Trådens Huvudperson har tillbringat tid där och avser att fortsätta tillbringa tid där. Om du inte själv har något att tillföra i det ämnet går det bra att avstå från att svara på inlägg om det.

Det är viktigt att diskutera även detaljer, eftersom de kan visa sig viktiga i det större sammanhanget. Du förefaller tycka att felaktiga detaljer inte ska påtalas, men i så fall blir ju tråden fylld med felaktig information som traderas vidare. Det gynnar ingen, inte ens Trådens Huvudperson, som du ändå månar om på ett härligt sätt.
Om Måns som kändis får rabatt eller gratis terapi på Baravara rent hypotetiskt då, vad har det för betydelse i ett större sammanhang? För skilsmässan, för hans umgänge med deras barn. För hur de ska dela upp sitt bohag? Jag är kanske dum men det förstår jag inte.

Likaså för ditt intresse av ägandeskapet av gården.
Vi vet att CJ ville ha skilsmässa 2024 på "sina egna villkor". Men vi vet inte vilka dessa villkor var?
Så därför är det döfött att diskutera varför OZ står som ägare av gården.
Vi vet bara att OZ sa i rättegången, att han gått in med pengar i husköpet eftersom MZ kapital var bundet i huset i UK.
Och det kan ju vara helt riktigt. För MZ kapital är bundet i huset i UK.

Eller för att hindra CJ från att sno hälften av allt MZ äger. Utanför deras äktenskapsförord som hon själv undertecknat.
Det kan ju vara en anledning till att MZ sålde sitt eget sommarhuset i Kattvik.
Men det kan också vara att han faktiskt behövde pengarna för sin försörjning också.
Så det blir en högst hypotetisk diskussion det också.
Men jag förmodar att din nyfikenhet rör detta.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-28 kl. 18:44.
Citera
2026-09-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Det rörde sig inte om något anonymt konto som hittade på rykten. Det var frun eller sambon till Ciaras teaterkollega – han som spelade kungen i uppsättningen av Sleeping Beauty i december 2025 – som gick ut offentligt med sitt eget namn och skrev om sin besvikelse.

Man kan ju dessutom fråga sig om du överhuvudtaget förstår att du befinner dig på ett diskussionsforum som bygger på anonyma konton? Det går väl knappast att jämföra anonyma användarprofiler här inne med verkliga och offentliga Facebook-konton i den verkliga världen där personer skriver under sina egna namn.

Det är dessutom inte det enda spåret; redan i oktober/november 2025 uppmärksammades det flitigt hur hon visade upp en annan svensk man på sociala medier under benämningen ”the viking”.

Ciara var SINGEL. Vi vet inte ens om det är sant eller nån svartsjuk galning, och är det sant, so what?
Det var inte Ciara som var otrogen och hon har inte varit det konstant i 20 år mot sin äkta hälft.
Citera
2026-09-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PizzeriaZorba
Okej, snurrigt. Men hur kommer den där märklige Daniel Nannskog in i bilden, som någon nämnt i tråden nyligen?

Han är inte inblandad med Ciara alls. Tror det är Måns så kallade fans som vill att alla ska diskutera vilken dålig människa Daniel Nannskog är istället för Måns, som tråden handlar om.
Citera
2026-09-28, 18:48
Medlem
Citat:
Om Måns som kändis får rabatt eller gratis terapi på Baravara rent hypotetiskt då, vad har det för betydelse i ett större sammanhang? För skilsmässan, för hans umgänge med deras barn. För hur de ska dela upp sitt bohag? Jag är kanske dum men det förstår jag inte.

Vi vet att CJ ville ha skilsmässa 2024 på "sina egna villkor". Men vi vet inte vilka dessa villkor var?
Vi vet bara att OZ sa i rättegången, att han gått in med pengar i husköpet eftersom MZ kapital var bundet i huset i UK.

Eller för att hindra CJ från att sno hälften av allt MZ äger. Utanför deras äktenskapsförord som hon själv undertecknat.
Men det kan också vara att han faktiskt behövde pengarna för sin försörjning också.
Ska du börja dra upp ramar för vad som får diskuteras i tråden? Så från och med nu får det bara diskuteras om Tommy Körberg och Ciara tills MånsPetter är fri från kokainet och inte riskerar ett återfall?
Citera
2026-09-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag får väl markera dina motsättningar så du begriper hur du till och med diskuterar mot dig själv i tråden. I ena inlägget är Ciara okänd och i nästa sitter hon i en TV-soffa.
I engelsk tv presenterades CJ som fd.dokusåpastjärnas dotter.
Och troligen var det kända mamman som tipsat om sin dotters "vedermödor som hemlös och transportlös i Sverige".
Eftersom CJs kända mamma brukar delta i talkshowen själv.
Så ingen motsättning där.
Citera
2026-09-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ska du börja dra upp ramar för vad som får diskuteras i tråden? Så från och med nu får det bara diskuteras om Tommy Körberg och Ciara tills MånsPetter är fri från kokainet och inte riskerar ett återfall?
Du råkade nog svara på fel inlägg.
Citera
2026-09-28, 19:16
Medlem
Citat:

Det blir ganska komiskt när du försöker trycka till ottoplommon genom att koka ihop en påstådd motsägelse som i själva verket inte existerar.

Man kan i allra högsta grad vara helt okänd för den breda brittiska allmänheten och samtidigt sitta i en tv-soffa, om man har rätt familjekontakter i kulisserna.

Hela hennes medverkan i den där frukostsoffan på kanalen GB News förklaras enkelt av att hennes mamma, Debbie Arnold, är en regelbunden och flitigt anlitad paneldeltagare i just det nätverket. Det var med andra ord en dörr som öppnades genom direkta familjekontakter, inte för att brittisk riksmedia bedömde henne som en högintressant profil på egna meriter.

Kanalen är dessutom känd för att ha blivit hårt kritiserad och upprepade gånger fälld av den brittiska mediemyndigheten Ofcom för att ha brutit mot reglerna kring opartiskhet.

Att försöka förstora upp ett kort morgoninslag i en sådan kritiserad marginalkanal med ett tittarantal på 0,12 procent av den engelska befolkningen, till att hon skulle vara ett stort och välkänt namn i England är ju bara löjligt.
Citera
2026-09-28, 19:19
Medlem
Måns nya tjej 6,5/10
Citera
2026-09-28, 19:54
Medlem
Citat:

Det är inte jag som ska svara på varför det är relevant vad han eventuellt betalar för att bara vara på "Baravara", utan de som hävdar att han betalar enorma summor. Det brukar inte gå till så*, och därför ifrågasatte jag det.

Mitt intresse för vem som äger den fastighet som Trådens Huvudperson bebor sträcker sig så långt som att jag menar att det bör formuleras korrekt när man skriver om den. Det korrekta är att det är Trådens Huvudpersons far som äger den, och Trådens Huvudperson som bor där. De upprepade omnämnanden av den som "Måns vingård" och liknande är ägnade att förvilla okunniga läsare, och det borde inte vara kontroversiellt att korrigera detta. Varför Trådens Huvudpersons far äger fastigheten är andra bättre skickade att svara på.

* Jag är medveten om att denna uppgift inte är källbelagd, men jag säger som vi tydligen gör numera i tråden, att källan är sunt förnuft och jag själv.
Citera
2026-09-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vmpolen2022
Måns nya tjej 6,5/10

Tack för din input. Vad säger du om honom själv då?
Citera
2026-09-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ciara var SINGEL. Vi vet inte ens om det är sant eller nån svartsjuk galning, och är det sant, so what?
Det var inte Ciara som var otrogen och hon har inte varit det konstant i 20 år mot sin äkta hälft.

Det är fascinerande hur du i ena sekunden påstår dig veta exakt vad som är sant, för att i nästa vända helt och skriva att du egentligen inte vet någonting eller att det kan vara en galning. Du vet alltså uppenbarligen ingenting om det du så tvärsäkert utger dig för att veta.

Menar du på fullaste allvar att den här kollegans fru offentligt skulle hitta på en ren lögn inför hela sin bekantskapskrets, och peka ut Ciara som den andra kvinnan?

När du sedan skriver ”so what” och menar att det inte var Ciara som var otrogen, så raserar du ju ditt eget försvar. Om mannen i pjäsen var otrogen, menar du alltså att Ciara inte har något ansvar alls?

Det låter konstigt om hon ska framstå som att hon är så djupt emot otrohet som det hela tiden velat framhävas här inne, men samtidigt inte har några problem med att vara med en upptagen familjefar.

Vem syftar du förresten på gällande otrohet i 20 år? Är det mannen hon var med som varit otrogen i 20 år mot sin besvikna kvinna, eller är det bara ännu en siffra du kastar ur dig i ren frustration när ditt eget narrativ spricker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in