2025-03-26, 06:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Var och en med minsta intelligens och intresse i ämnet kan läsa sig till vilka symptom som är framträdande för vilken diagnos. Har man dessutom jobbat med personer med diagnoser är det inte särskilt svårt att förstå vad de lider av.
Det där är ju bara struntprat och bevisar att du försöker göra sanning av egna fantasier.

Om du nu har arbetat med "personer med diagnoser" så borde du vara väl införstådd i att de som ställer diagnoser gör det via en utredning och inte genom att se personerna agera i vardagen. Sluta tramsa.
Citera
2025-03-26, 07:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ok. Vi tar det igen. Denna gången är det du som får försöka fatta enkel skrift.
1. Måns har INTE berättat att han går i terapi för sin otrohet. Han gick i terapi i allmänhet. För saker som kom upp i hans vardag. Läs ordentligt.
2. Du säger att han bytt drog från marijuana till kokain. Mao ljuger han, enligt dig, när han säger att han ej tar droger?
3. Det är inget exempel. Vet du vad ett underbyggt exempel är?
4. Tv-soffa eller mammas och pappas soffa kan vara lika illa. Men du har klart och tydligt - utan att kunna kunna backa upp på en enda punkt varför - gjort klart vem som enligt dig är skyldig här.
Det är tydligt att du är både osaklig och partisk.
Enligt "Modette" har Måns - i programmet Tillsammans med Strömstedt - berättat att han gått i terapi för att få bukt med otroheterna. Han säger också att Ciara inte skrämdes bort av hans beteende, då hon enligt honom själv var precis likadan och kände igen det mesta.

https://modette.se/1138186-mans-zelmerlow-om-otroheten-och-orden-om-sin-fru-ciara
Citera
2025-03-26, 08:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Jag tror det kan räknas som brottsligt att försöka köpa sex. I detta fallet har dock polisen valt att avskriva misstankar om det.

Undra vem som läckte storyn till Stoppa Pressarna? Eller om det trots allt upprättades något dokument kring det hela.

Det är ett brott, ”försök till köp av sexuell tjänst”. Jag har ingen aning om ifall det är Måns eller nån annan B-kändis som togs på bar gärning vid bankomaten, eller på lägenhetsbordellen eller vad det var, men har man tagit ut kontanter och begett sig till en lägenhetsbordell så har man begått ett brott även om inte den själva sexuella tjänsten och pengarna bytts ut än.
Men som sagt, jag vet inte om det ens hände eller vem det gällde.
https://lawline.se/answers/forsok-till-kop-av-sexuell-tjanst-1
Citera
2025-03-26, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Enligt "Modette" har Måns - i programmet Tillsammans med Strömstedt - berättat att han gått i terapi för att få bukt med otroheterna. Han säger också att Ciara inte skrämdes bort av hans beteende, då hon enligt honom själv var precis likadan och kände igen det mesta.

https://modette.se/1138186-mans-zelmerlow-om-otroheten-och-orden-om-sin-fru-ciara

Det är pga sånt där jag förstår ännu mer att hon ville föregå honom med att kunna gå ut och sätta narrativet i media som han brukar med sina relationer och deras avslut.
Jag tror inte ett skit på att hon är ”likadan”, dvs har legat med hundratals, kanske tusentals män, medans hon varit i relationer, eller brukat droger och festat på det sättet han har.
Var hon otrogen mot en pojkvän en gång eller? Eller sa hon till honom att hon kunnat känna attraktion till andra även om hon varit upptagen?
Det är vad jag tippar på.
Annars skulle hon inte uttryckt sig så.

Han har också sagt att han aldrig skulle ha en relation med någon som var likadan som honom, att han aldrig i livet skulle ha ett öppet förhållande, för han är svartsjuk och kontrollerande och skulle inte acceptera en tjej som ”låg runt”. Därför måste det vara en ”monogam” relation som han övertygar kvinnan om att han vill ha och att de har, och att han ljuger och bedrar bakom ryggen istället.

Ur artikel från 2024 nedan:

I Kristoffer Triumfs podcast Värvet berättade Måns att han hade “varit otrogen flera gånger”, och till och med sökt terapi för sina problem. Samtidigt menade han att ett öppet förhållande inte var något för honom:
“Det är väl en tanke som har slagit mig massa gånger också. Jag ser ju på sex som någonting, och att älska som någonting helt annat. Så sex behöver inte betyda någonting alls. Så det är klart att jag har funderat på om det skulle vara det optimala. Men samtidigt har jag svårt att se att ha en flickvän som ligger runt och kommer hem och berättar det, det är inte heller kul”, sa han.
Efter Zelmerlöws medverkan i podcasten spreds ett rykte om att han var sexmissbrukare – något som han senare förklarade var en stor överdrift:
Jag är ju inte det, men det satte sig uppenbarligen, för nu tror folk på riktigt att jag är sexmissbrukare”, sa han i Aftonbladets Schlager Deluxe 2015, enligt Hänt.

https://metromode.se/noje/mans-zelmerlow-fru-ciara-janson-separationsrykten/

Så enligt sig själv är han ingen sexmissbrukare, terapin kom inte fram till det. Bara ren narcissism.
Senast redigerad av LugnetsAbbe 2025-03-26 kl. 08:25.
Citera
2025-03-26, 08:24
Medlem
Citat:

Det är bättra att se programmet - och höra de egna orden - än att läsa en felaktig återskrivning.
Citera
2025-03-26, 08:24
Avslutad
Citat:
Det där är ju bara struntprat och bevisar att du försöker göra sanning av egna fantasier.

Om du nu har arbetat med "personer med diagnoser" så borde du vara väl införstådd i att de som ställer diagnoser gör det via en utredning och inte genom att se personerna agera i vardagen. Sluta tramsa.

Fast jag ser/hör så ofta sjuksköterskor, lärare, undersköterskor, socialpedagoger, läkare, elevassistenter m.fl. ”diagnostisera” folk med autism, ADHD, bipolaritet osv. baserat på att de mött eller observerat dem. Så det är mycket vanligt. Jag ifrågasätter att de ens finns. Men eftersom de gör det tycker jag att Måns beter sig narcissistiskt i sina uttalanden i media.
Citera
2025-03-26, 08:43
Avslutad
Citat:
Det är bättra att se programmet - och höra de egna orden - än att läsa en felaktig återskrivning.

Lyssnar faktiskt just nu på den intervjun i Värvet från 2014. Han framstår inte som något monster och låter mycket mer osäker än jag förväntade mig. Men han säger ju de sakerna och det är tydligt att han är fixerad vid att bli bekräftad och att allt verkar väldigt enväga. Inte en tanke på andras känslor eller ge till andra.
Det är inte mildare om man lyssnar på intervjun i sin helhet, snarare tvärtom när det gäller hans attityder. Även om han pratar med en mjuk röst och är upptagen med tanken på hur stor betydelse han har i andras liv.
https://open.spotify.com/episode/0V4sQDbf4qwdMqPYGmCG4x?si=_jwiiZeHSoOVRugaRym-8Q&context=spotify%3Ashow%3A1XxIGF22EUW9oAEaryGZWy
Citera
2025-03-26, 08:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LugnetsAbbe
Det är pga sånt där jag förstår ännu mer att hon ville föregå honom med att kunna gå ut och sätta narrativet i media som han brukar med sina relationer och deras avslut.
Jag tror inte ett skit på att hon är ”likadan”, dvs har legat med hundratals, kanske tusentals män, medans hon varit i relationer, eller brukat droger och festat på det sättet han har.
Var hon otrogen mot en pojkvän en gång eller? Eller sa hon till honom att hon kunnat känna attraktion till andra även om hon varit upptagen?
Det är vad jag tippar på.
Annars skulle hon inte uttryckt sig så.

Han har också sagt att han aldrig skulle ha en relation med någon som var likadan som honom, att han aldrig i livet skulle ha ett öppet förhållande, för han är svartsjuk och kontrollerande och skulle inte acceptera en tjej som ”låg runt”. Därför måste det vara en ”monogam” relation som han övertygar kvinnan om att han vill ha och att de har, och att han ljuger och bedrar bakom ryggen istället.

Ur artikel från 2024 nedan:

I Kristoffer Triumfs podcast Värvet berättade Måns att han hade “varit otrogen flera gånger”, och till och med sökt terapi för sina problem. Samtidigt menade han att ett öppet förhållande inte var något för honom:
“Det är väl en tanke som har slagit mig massa gånger också. Jag ser ju på sex som någonting, och att älska som någonting helt annat. Så sex behöver inte betyda någonting alls. Så det är klart att jag har funderat på om det skulle vara det optimala. Men samtidigt har jag svårt att se att ha en flickvän som ligger runt och kommer hem och berättar det, det är inte heller kul”, sa han.
Efter Zelmerlöws medverkan i podcasten spreds ett rykte om att han var sexmissbrukare – något som han senare förklarade var en stor överdrift:
Jag är ju inte det, men det satte sig uppenbarligen, för nu tror folk på riktigt att jag är sexmissbrukare”, sa han i Aftonbladets Schlager Deluxe 2015, enligt Hänt.

https://metromode.se/noje/mans-zelmerlow-fru-ciara-janson-separationsrykten/

Så enligt sig själv är han ingen sexmissbrukare, terapin kom inte fram till det. Bara ren narcissism.
Fast det kanske inte rör sig om ett sexmissbruk. Han kanske är en sån person som får en kick av att vara otrogen?

När jag var ung så träffade jag en tjej som sa att hon nyligen gjort slut med sin pojkvän. Han var en i utkanten av min umgängeskrets, så jag visste vem han var men jag kände inte till att de hade varit tillsammans.

Vi blev tillsammans och en kort tid efteråt kommer den där killen fram till mig och vill varna mig för henne. De hade inte alls gjort slut när hon inledde förhållandet med mig, men han gjorde slut när han kom på henne med att hänga med mig. Jag kände mig givetvis som en skit som inte hade bättre koll på läget. Han berättade att de också hade träffats när hon var tillsammans med någon annan.

Jag konfronterade henne efteråt och förklarade att jag inte kände till att hon var i ett förhållande när hon träffade mig. Hon verkade inte bry sig så mycket om min reaktion, men hävdade i alla fall att hon hade gjort slut med honom strax innan.

Man var ung och tänkte inte mer på det. Vi var tillsammans några år innan jag kom på henne med en av mina bekanta. Hennes reaktion då var lika känslokall och jag kände för första gången att jag hade träffat en person som inte verkade förstå att hon sårade mig. Hon sa till och med "Men, blev du ledsen?" och jag uppfattade det som att hon antingen var helt känslokall eller så njöt hon av det hela.

De hade alltså haft ett sexuellt förhållande bakom min rygg i flera månader utan att jag kände till det. Hemma så var allt som vanligt under den tiden. Jag kunde inte förstå hur hon känslomässigt fungerade för jag hade aldrig träffat en person som visade sig vara två helt olika personligheter.

Jag gjorde i alla fall slut och fick senare höra att hon kört på i samma stil genom alla sina förhållanden och gör så än idag.

Hon var ingen sexmissbrukare men jag tror att hon blev upphetsad av att gå bakom ryggen på den hon var tillsammans med. Jag själv tog det som att hon njöt av att såra andra människor.
Citera
2025-03-26, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LugnetsAbbe
Fast jag ser/hör så ofta sjuksköterskor, lärare, undersköterskor, socialpedagoger, läkare, elevassistenter m.fl. ”diagnostisera” folk med autism, ADHD, bipolaritet osv. baserat på att de mött eller observerat dem. Så det är mycket vanligt. Jag ifrågasätter att de ens finns. Men eftersom de gör det tycker jag att Måns beter sig narcissistiskt i sina uttalanden i media.
Ja, fast det är inte professionellt av dessa människor att slänga ur sig diagnoser på det viset. Det är inte de som ska sätta diagnoserna heller.
Citera
2025-03-26, 09:03
Avslutad
Citat:
Vart kan man se programmet då?
Citera
2025-03-26, 09:18
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Skälet är nog att de inte har råd att förlora en förtalsrättegång till. Och betala skadestånd.
Är det dessutom lögnaktigt förtal så blir nog skadeståndet väldigt högt.
Jag önskar att alla kändisar som blir förtalade av Stoppa pressarna hade råd att stämma dem för förtal. Så att blaskan går i konkurs.

I det här fallet är det ju uppgifter hon skrivit själv på Instagram, så det är ju inte påhittat. Frågan är vad hon skrev som är så känsligt att inte ens Stoppa Pressarna vill publicera det (de har skrivit om hennes inlägg om ständig otrohet och droger).

Det är alltså något värre. Har han köpt sex...?
Citera
2025-03-26, 09:26
Avslutad
Citat:
Fast det kanske inte rör sig om ett sexmissbruk. Han kanske är en sån person som får en kick av att vara otrogen?

När jag var ung så träffade jag en tjej som sa att hon nyligen gjort slut med sin pojkvän. Han var en i utkanten av min umgängeskrets, så jag visste vem han var men jag kände inte till att de hade varit tillsammans.

Vi blev tillsammans och en kort tid efteråt kommer den där killen fram till mig och vill varna mig för henne. De hade inte alls gjort slut när hon inledde förhållandet med mig, men han gjorde slut när han kom på henne med att hänga med mig. Jag kände mig givetvis som en skit som inte hade bättre koll på läget. Han berättade att de också hade träffats när hon var tillsammans med någon annan.

Jag konfronterade henne efteråt och förklarade att jag inte kände till att hon var i ett förhållande när hon träffade mig. Hon verkade inte bry sig så mycket om min reaktion, men hävdade i alla fall att hon hade gjort slut med honom strax innan.

Man var ung och tänkte inte mer på det. Vi var tillsammans några år innan jag kom på henne med en av mina bekanta. Hennes reaktion då var lika känslokall och jag kände för första gången att jag hade träffat en person som inte verkade förstå att hon sårade mig. Hon sa till och med "Men, blev du ledsen?" och jag uppfattade det som att hon antingen var helt känslokall eller så njöt hon av det hela.

De hade alltså haft ett sexuellt förhållande bakom min rygg i flera månader utan att jag kände till det. Hemma så var allt som vanligt under den tiden. Jag kunde inte förstå hur hon känslomässigt fungerade för jag hade aldrig träffat en person som visade sig vara två helt olika personligheter.

Jag gjorde i alla fall slut och fick senare höra att hon kört på i samma stil genom alla sina förhållanden och gör så än idag.

Hon var ingen sexmissbrukare men jag tror att hon blev upphetsad av att gå bakom ryggen på den hon var tillsammans med. Jag själv tog det som att hon njöt av att såra andra människor.

Exakt det du tror tror jag också att det handlar om för MZ.
Utan att sätta en etikett på det då, så just ”njuter av att vara otrogen” tror jag på. Eftersom han inte vill vara ärlig med det och bestämma från början att man ska ha ett polygamt förhållande.

Citat:
Ja, fast det är inte professionellt av dessa människor att slänga ur sig diagnoser på det viset. Det är inte de som ska sätta diagnoserna heller.

Nej. Det är det inte. Sen sätter de inte diagnoserna men det kastas ur munnen titt som tätt från både skol och vårdpersonal, både mindre och mer kvalificerad.
Jag tycker själv att det är fel att diagnoserna breddats så mycket att typ 25% av alla barn har ”npf” som samtidigt är en psykiatrisk diagnos, varför inte bara bredda vad som anses ”normalt” tillbaka igen och inse att där inryms även introverta, lägre stresströskel, känslighet för ljud, varierande grad av behov av lugn och ro för att kunna koncentrera sig, tydligare instruktioner osv.
Men det är en annan fråga.
När det gäller Måns tycker jag inte att hans beteende som artist är ”normalt”. Man måste kunna acceptera att andra vinner och är mer populära. Och är man gift i ett monogamt förhållande måste man respektera det och inte ligga till höger och vänster bakom ryggen på den andra och ljuga på löpande band.
Citat:
Vart kan man se programmet då?

Jag länkade det högre upp i tråden. Det är ett podd-avsnitt som finns på Spotify.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in