Citat:
Jag vill nog passa denna diskussionen. Eftersom att ingen psykiatriker någonsin skulle kladda en diagnos på en person på distans. Det måste vara någon de känner väl och har haft som patient länge.
Jag vill minnas sedan min tid som mentalskötare att det måste vara tre läkare som kommer till samma slutsats. Det var länge sedan så regler har kanske ändrat sig.
Och du är ju inte ens psykiatriker.
Angående C inlägg på IG.
Jag tycker att skrika ut på IG som hämnd för att hennes make lagt in om skilsmässa ifrån henne säger en hel del. Måns har inte yttrat ett ont ord om C. Var det i förebyggande syfte eller var det hennes önskan om att hålla det privat som föranledde henne att för barnens välbefinnande komma med allvarliga anklagelser mot deras pappa?
Sedan när hon förstod att hon kunde bli dömd för förtal så tog hon bort det.
Istället för att ta ansvar för det skyllde hon ifrån sig och skrev väldigt insinuerande,- Tystad.
Så att Måns advokat tvingades gå ut och dementera att de skulle försökt tysta henne.
Sedan när MZ skrev (eller hans advokat) ett inlägg i Aftonbladet som var balanserat och avvägt.
En vädjan om lugn och ro för familjens skull.
Då får C tuppjuck och går ut på IG igen. Det var ett väldigt känslomässigt obalanserat inlägg.
Och så låta hela offentligheten förstå att Camilla L kommit ända till Skåne för att stötta C.
Som ett statement! Mee too eller nåt.
Jag vill inte kladda diagnoser på nån. Men jag tycker att hon uppfört sig intrigant.
En trubbelmakerska. Det är de vibbarna jag får.
Jag hade förstått henne om Måns förtalat henne först.
Att hon ville ge sin sida av det.
Men han har inte sagt ett ord mer än att det är sårade känslor på båda sidor.
Och så brukar det vara i en skilsmässa.
Jag vill minnas sedan min tid som mentalskötare att det måste vara tre läkare som kommer till samma slutsats. Det var länge sedan så regler har kanske ändrat sig.
Och du är ju inte ens psykiatriker.
Angående C inlägg på IG.
Jag tycker att skrika ut på IG som hämnd för att hennes make lagt in om skilsmässa ifrån henne säger en hel del. Måns har inte yttrat ett ont ord om C. Var det i förebyggande syfte eller var det hennes önskan om att hålla det privat som föranledde henne att för barnens välbefinnande komma med allvarliga anklagelser mot deras pappa?
Sedan när hon förstod att hon kunde bli dömd för förtal så tog hon bort det.
Istället för att ta ansvar för det skyllde hon ifrån sig och skrev väldigt insinuerande,- Tystad.
Så att Måns advokat tvingades gå ut och dementera att de skulle försökt tysta henne.
Sedan när MZ skrev (eller hans advokat) ett inlägg i Aftonbladet som var balanserat och avvägt.
En vädjan om lugn och ro för familjens skull.
Då får C tuppjuck och går ut på IG igen. Det var ett väldigt känslomässigt obalanserat inlägg.
Och så låta hela offentligheten förstå att Camilla L kommit ända till Skåne för att stötta C.
Som ett statement! Mee too eller nåt.
Jag vill inte kladda diagnoser på nån. Men jag tycker att hon uppfört sig intrigant.
En trubbelmakerska. Det är de vibbarna jag får.
Jag hade förstått henne om Måns förtalat henne först.
Att hon ville ge sin sida av det.
Men han har inte sagt ett ord mer än att det är sårade känslor på båda sidor.
Och så brukar det vara i en skilsmässa.
Var och en med minsta intelligens och intresse i ämnet kan läsa sig till vilka symptom som är framträdande för vilken diagnos. Har man dessutom jobbat med personer med diagnoser är det inte särskilt svårt att förstå vad de lider av.
Om en person exempelvis beter sig som en grav narcissist, så är han/hon med största sannolikhet narcissist och inte något helt annat. Det behövs ingen psykiatriker för att avgöra det.
Angående Ciaras inlägg på Instagram:
Jag har redan förklarat att hon förmodligen skrev det hon skrev för att hon inte står ut med att både tiga och lida, och med att media fortsätter gulla med Måns som om inget har hänt.
Hon har inte skrikit ut något eller fått "tuppjuck" eller betett sig känslomässigt obalanserat som du påstår. Det är dina överdrivna och grundlösa tolkningar.
Måns har utsatt henne för så mycket värre saker än förtal, och det under en lång tid, och därför är hennes uttalanden helt berättigade.
Om du inbillar (och intalar) dig att detta är en vanlig, ordinär skilsmässa med lite sårade känslor på båda sidor så lider du av en rejält skev verklighetsuppfattning.