2025-03-25, 23:07
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag vill nog passa denna diskussionen. Eftersom att ingen psykiatriker någonsin skulle kladda en diagnos på en person på distans. Det måste vara någon de känner väl och har haft som patient länge.
Jag vill minnas sedan min tid som mentalskötare att det måste vara tre läkare som kommer till samma slutsats. Det var länge sedan så regler har kanske ändrat sig.
Och du är ju inte ens psykiatriker.

Angående C inlägg på IG.
Jag tycker att skrika ut på IG som hämnd för att hennes make lagt in om skilsmässa ifrån henne säger en hel del. Måns har inte yttrat ett ont ord om C. Var det i förebyggande syfte eller var det hennes önskan om att hålla det privat som föranledde henne att för barnens välbefinnande komma med allvarliga anklagelser mot deras pappa?

Sedan när hon förstod att hon kunde bli dömd för förtal så tog hon bort det.
Istället för att ta ansvar för det skyllde hon ifrån sig och skrev väldigt insinuerande,- Tystad.
Så att Måns advokat tvingades gå ut och dementera att de skulle försökt tysta henne.
Sedan när MZ skrev (eller hans advokat) ett inlägg i Aftonbladet som var balanserat och avvägt.
En vädjan om lugn och ro för familjens skull.
Då får C tuppjuck och går ut på IG igen. Det var ett väldigt känslomässigt obalanserat inlägg.

Och så låta hela offentligheten förstå att Camilla L kommit ända till Skåne för att stötta C.
Som ett statement! Mee too eller nåt.

Jag vill inte kladda diagnoser på nån. Men jag tycker att hon uppfört sig intrigant.
En trubbelmakerska. Det är de vibbarna jag får.

Jag hade förstått henne om Måns förtalat henne först.
Att hon ville ge sin sida av det.
Men han har inte sagt ett ord mer än att det är sårade känslor på båda sidor.

Och så brukar det vara i en skilsmässa.

Var och en med minsta intelligens och intresse i ämnet kan läsa sig till vilka symptom som är framträdande för vilken diagnos. Har man dessutom jobbat med personer med diagnoser är det inte särskilt svårt att förstå vad de lider av.

Om en person exempelvis beter sig som en grav narcissist, så är han/hon med största sannolikhet narcissist och inte något helt annat. Det behövs ingen psykiatriker för att avgöra det.

Angående Ciaras inlägg på Instagram:

Jag har redan förklarat att hon förmodligen skrev det hon skrev för att hon inte står ut med att både tiga och lida, och med att media fortsätter gulla med Måns som om inget har hänt.

Hon har inte skrikit ut något eller fått "tuppjuck" eller betett sig känslomässigt obalanserat som du påstår. Det är dina överdrivna och grundlösa tolkningar.

Måns har utsatt henne för så mycket värre saker än förtal, och det under en lång tid, och därför är hennes uttalanden helt berättigade.

Om du inbillar (och intalar) dig att detta är en vanlig, ordinär skilsmässa med lite sårade känslor på båda sidor så lider du av en rejält skev verklighetsuppfattning.
Citera
2025-03-25, 23:10
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Anledningen till varför jag svarar dig men inte ottoplommon är för att jag gjort några hopplösa försök till dialog med den användaren och har konstaterat att det verkar som om hjulet snurrar fast hamstern är död.

Helt OK. Jag har sett eländet. Kanske klarnar det även för otto om/när mer info kommer fram. Ciara kanske inte är oskyldig, men grundat på det vi sett hittills är Måns helt klart boven i dramat.
Citera
2025-03-25, 23:10
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag måste ställa några saker till rätta här. Även om jag vet att absolut INGEN på detta forum tar till sig annat än trådsanningar.
Du säger bland annat;
*Att "Måns har själv berättat att han [...] är sexmissbrukare." Nej, det har har inte sagt. Vad han har sagt är "..det är så in i helsicke förstorat. Jag är ju inte det men nu tror folk det på riktigt."
*Att han sagt att han blir paranoid av droger. Här är det viktigt att förtydliga att det gällde marijuana (och inte kokain som det pratas om) och att det räckte för honom att testa det för att inte vilja ha mer. Han är inte heller ensam då 30-50% av nya psykosutvecklingar och paranoier beror på cannabis.
*Att han verkar se sig själv dom entitled för att han är känd. Utveckla gärna detta. Eller ge åtminstone ett enda exempel på hur du menar då.
*Att att om han på riktigt bryr sig om Ciara och barnen så krävs bla slut med fest och droger. Jag tror två saker; ett, det är inte upp till oss att säga vad som skall göras. Vi sitter ju ändp bara här och gissar vilt. Två; jag tror han bryr sig om sina barn, därav sina låga profil jämfört med deras mamma. Men jag tror inte att han bryr sig om Ciara. Och har förmodligen aldrig gjort det heller.
*Att förövrigt gjorde hon rätt som outade honom. För det är skillnad på om en offentlig och en icke offentlig person bedrar någon. Oj,oj. Menar du verkligen det? Varför?

Måns har berättat att han gått i terapi för sin otrohet. Man går inte i terapi för något om det inte är ett allvarligt problem. Jag ser ingen större skillnad på allvarligt problem och missbruk här. Det ena är inte bättre än det andra.

Det är viktigt att påpeka att Måns bytte drog från marijuana till kokain. Kokain är en sexdrog, vilket ökar sannolikheten avsevärt för att han faktiskt varit notoriskt otrogen.

Jag har redan givit exempel på hur han verkar se sig som entitled. Jag skrev: "Han verkar ursäkta otroheten och missbruket med att det är klart att kända och snygga personer måste få festa och ta för sig. Det skulle inte förvåna mig om han t o m gjort klart för Ciara att han är above her och att hon ska vara tacksam för att han gifte sig med henne."

Det är lätt att avgöra vad som bör göras. Det finns bara ett alternativ. Måns måste sluta missbruka droger och sluta vara otrogen. Detta är grunden för att äktenskapet ska kunna räddas.

Jag har redan svarat på varför det är skillnad på en offentlig och icke offentlig person (och skilsmässa). Icke offentliga personer behöver inte se sitt vider till otrogna ex gullas med i tv-soffor som om de vore guds gåva till världens kvinnor.

Försök fatta det jag skriver, och försök fråga om sånt jag inte redan tydligt förklarat!
Citera
2025-03-25, 23:15
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja sanningen brukar komma fram till sist.

Om vi ponerar att det var MZ som hämtade ut pengar ur en bank automat på väg med en kompis, en transa han kände sedan tidigare. Att de var på väg hem till transan för att dra en lina kokain eller bara dricka troligare (eftersom polisen inte fann spår efter kokain).

Det är ju en rätt dråplig historia faktiskt. Polisen håller alltså koll på transan som de misstänker säljer sex. Så stormar de in o där sitter MZ och tranzan och läppjar på vin.
Vid visitering hittar polisen mkt kontanter på MZ. Han förklarar att han ska iväg imorgon och köpa en släpvagn som han köpt på blocket. Polisen gör en rutincheck med blocket och det visar sig stämma.
Polisen upprättar inte ens en fup. Inget sex och inget knark. Inget brott alls.

Borde inte storyn vara slut där? Men här lever den vidare som en trådsanning. Det spelar ju ingen roll vem kändisen var. Eftersom det inte var brottsligt alls. Helt oskyldigt

EDIT: Det var en transexuell kvinna enligt stoppa pressarna. Mao en kvinna. Så kanske inte helt oskyldigt. Men inget brott.

Jag tror det kan räknas som brottsligt att försöka köpa sex. I detta fallet har dock polisen valt att avskriva misstankar om det.

Undra vem som läckte storyn till Stoppa Pressarna? Eller om det trots allt upprättades något dokument kring det hela.
Citera
2025-03-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Var och en med minsta intelligens och intresse i ämnet kan läsa sig till vilka symptom som är framträdande för vilken diagnos. Har man dessutom jobbat med personer med diagnoser är det inte särskilt svårt att förstå vad de lider av.

Om en person exempelvis beter sig som en grav narcissist, så är han/hon med största sannolikhet narcissist och inte något helt annat. Det behövs ingen psykiatriker för att avgöra det.

Angående Ciaras inlägg på Instagram:

Jag har redan förklarat att hon förmodligen skrev det hon skrev för att hon inte står ut med att både tiga och lida, och med att media fortsätter gulla med Måns som om inget har hänt.

Hon har inte skrikit ut något eller fått "tuppjuck" eller betett sig känslomässigt obalanserat som du påstår. Det är dina överdrivna och grundlösa tolkningar.

Måns har utsatt henne för så mycket värre saker än förtal, och det under en lång tid, och därför är hennes uttalanden helt berättigade.

Om du inbillar (och intalar) dig att detta är en vanlig, ordinär skilsmässa med lite sårade känslor på båda sidor så lider du av en rejält skev verklighetsuppfattning.

Tror att du kan styra och ställa. Tror att du har rätt. Anser att du har en hög befattning och är expert, Respekterar inte andras åsikter. Tar inte emot feedback från andra. Vilken diagnos är det?
PS Det verkar som att du umgåtts med paret och har insyn. Men det tror jag inte.
Och jag håller inte med dig.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-03-25 kl. 23:21.
Citera
2025-03-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Jag tror det kan räknas som brottsligt att försöka köpa sex. I detta fallet har dock polisen valt att avskriva misstankar om det.

Undra vem som läckte storyn till Stoppa Pressarna? Eller om det trots allt upprättades något dokument kring det hela.
Jag tror att tidningar kan ringa polisen och få nyheter, vad som hänt under natten. Så kanske de skrivit lite om det.
Citera
2025-03-25, 23:26
Medlem
Citat:
Helt OK. Jag har sett eländet. Kanske klarnar det även för otto om/när mer info kommer fram. Ciara kanske inte är oskyldig, men grundat på det vi sett hittills är Måns helt klart boven i dramat.

Jag tror dig. MZ är iallafall den av dessa två som uppvisat mer oroväckande beteenden. Men man får ha expektans och se vad som framkommer och hur det mottages.
Citera
2025-03-25, 23:34
Medlem
Citat:
Måns har berättat att han gått i terapi för sin otrohet. Man går inte i terapi för något om det inte är ett allvarligt problem. Jag ser ingen större skillnad på allvarligt problem och missbruk här. Det ena är inte bättre än det andra.

Det är viktigt att påpeka att Måns bytte drog från marijuana till kokain. Kokain är en sexdrog, vilket ökar sannolikheten avsevärt för att han faktiskt varit notoriskt otrogen.

Jag har redan givit exempel på hur han verkar se sig som entitled. Jag skrev: "Han verkar ursäkta otroheten och missbruket med att det är klart att kända och snygga personer måste få festa och ta för sig. Det skulle inte förvåna mig om han t o m gjort klart för Ciara att han är above her och att hon ska vara tacksam för att han gifte sig med henne."

Det är lätt att avgöra vad som bör göras. Det finns bara ett alternativ. Måns måste sluta missbruka droger och sluta vara otrogen. Detta är grunden för att äktenskapet ska kunna räddas.

Jag har redan svarat på varför det är skillnad på en offentlig och icke offentlig person (och skilsmässa). Icke offentliga personer behöver inte se sitt vider till otrogna ex gullas med i tv-soffor som om de vore guds gåva till världens kvinnor.

Försök fatta det jag skriver, och försök fråga om sånt jag inte redan tydligt förklarat!
Ok. Vi tar det igen. Denna gången är det du som får försöka fatta enkel skrift.
1. Måns har INTE berättat att han går i terapi för sin otrohet. Han gick i terapi i allmänhet. För saker som kom upp i hans vardag. Läs ordentligt.
2. Du säger att han bytt drog från marijuana till kokain. Mao ljuger han, enligt dig, när han säger att han ej tar droger?
3. Det är inget exempel. Vet du vad ett underbyggt exempel är?
4. Tv-soffa eller mammas och pappas soffa kan vara lika illa. Men du har klart och tydligt - utan att kunna kunna backa upp på en enda punkt varför - gjort klart vem som enligt dig är skyldig här.
Det är tydligt att du är både osaklig och partisk.
Citera
2025-03-25, 23:44
Medlem
picapicans avatar
Har Ciara skrivit om mer än otrohet och droger? Psykisk misshandel? Enligt Stoppa Pressarna, så ville de inte publicera detta av pressetiska skäl. Det enda jag sett är just droger och otrohet.

Hon har alltså skrivt mer som hon raderat?
Citera
2025-03-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Jag tror dig. MZ är iallafall den av dessa två som uppvisat mer oroväckande beteenden. Men man får ha expektans och se vad som framkommer och hur det mottages.
Jag skulle tro att Ciaras föräldrar har en del synpunkter på hennes äktenskap med Måns.Dom har väl sett att hon haft det jobbigt med honom så som hon upplever det, och kanske måste stötta henne i den här situationen.Dom kanske har hjälpt henne att ansöka om skilsmässa.Men det är inget som jag vet men som jag tror verkar rimligt.
Citera
2025-03-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Har Ciara skrivit om mer än otrohet och droger? Psykisk misshandel? Enligt Stoppa Pressarna, så ville de inte publicera detta av pressetiska skäl. Det enda jag sett är just droger och otrohet.

Hon har alltså skrivt mer som hon raderat?
Skälet är nog att de inte har råd att förlora en förtalsrättegång till. Och betala skadestånd.
Är det dessutom lögnaktigt förtal så blir nog skadeståndet väldigt högt.
Jag önskar att alla kändisar som blir förtalade av Stoppa pressarna hade råd att stämma dem för förtal. Så att blaskan går i konkurs.
Citera
2025-03-26, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga

Om jag går på stan och tänker köpa sex vem ska hindra mig från att tänka den brottsliga tanken?
Det viktiga är väl vad man gör och inte vad man tänker. Brottsliga tankar är ju väldigt svårt att bevisa.
Om jag befinner mig med en vän som brukar sälja sex ibland och har mycket pengar på mig för ett köp jag ska genomföra under nästa dag tex, Då får ju polisen kolla upp den uppgiften, att det stämmer både med köpet och summan. De kan inte gripa någon för att de tror att de tänkt tanken att köpa sex.

Om jag inte är Runar. För då har jag ingen trovärdighet alls!
Nädå. Polisen har kollat Runars uppgifter också, innan de avfärdar det som ej trovärdiga uppgifter.
Och så blev han dömd till fängelse, igen.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-03-26 kl. 02:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in