2026-08-25, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Sydsvenskans artikel om dagens rättegång:
https://www.sydsvenskan.se/lund/mans-zelmerlow-infor-ratta-for-bidragsbrott/

För er som eventuellt inte kan läsa den citerar jag följande godbitar:
Efter barnens flytt förra sommaren mådde Måns Zelmerlöw mycket dåligt.

– Det var den värsta tiden i mitt liv, säger han under rättegången och överväldigas av känslor.

Rösten bär knappt när han fortsätter.

– Allt föll på en och samma gång.

Han torkar ögonen med en näsduk.

– Barnen tas ifrån mig och veckan efter försvinner alla jobb. Sedan följer fem otroligt mörka månader.
Den intresserade kan säkert räkna ut vilka fem månader det gäller och vad som hände när de fem månaderna var slut.

Vidare:
Han trodde inte att barnens ändrade boendeförhållande var något han behövde anmäla, utan att det registrerades av myndigheterna.

– Och i Måns värld hade barnen bara tillfälligt lämnat Sverige, säger Hanna Lindblom, som är Måns Zelmerlöws försvarare.
Sällan har väl uttrycket att "leva i sin egen värld" illustrerats så tydligt.

Vidare:
Vårdnadstvisten är ännu inte avgjord, men Måns Zelmerlöw säger att han mår bättre nu.

– Idag känns det ljusare, men jag har inget jobb och mina barn bor fortfarande i England.
Kanske är det värt att understryka att Trådens Huvudperson alltså idag, den 24 augusti 2026, i rättegång säger "jag har inget jobb". De anhängare och Bagdad-Bobs som i denna och andra trådar har hävdat att han jobbar och ligger i som en igel med vineriet utanför Kyrkheddinge och kafferiet i Båstad etc kanske kan begrunda att Trådens Huvudperson alltså nu själv säger att han "har inget jobb". Det betyder alltså att han saknar arbete, inte jobbar, icke knegar. Är det nu någon som tvivlar på om Trådens Huvudperson har ett jobb eller inte just nu?
Så barnen ”togs ifrån honom” och ”jobben försvann”? Hans sätt att framställa sig som ett offer är väldigt vanligt bland missbrukare. Han är fortfarande oförmögen att se att det var hans egna livsval som satte honom i den situationen där han är idag. Han målar upp en bild hur hans värld föll samman för att barnen togs ifrån honom, men sanningen är att hans värld föll samman för att han inte kunde låta bli droger och sex.

Hans påstående om att jobben försvann stämmer dåligt med det officiella uttalandet att han ställde in sommarturnén för att kunna ”fokusera på sina barn”. Han försöker i alla lägen gömma sig bakom en omsorg om sina barn, samtidigt bevisar hans egoistiska livsval och hans missbruk motsatsen. Hans barn är attribut som ska finnas där för hans skull, inte han som ska finnas där för barnens skull.

Omsorgen om barnen fanns inte i där när kokainet blev en ”normaliserad del av en utekväll” eller när tillfällena till sex dök upp. Omsorgen om barnen kom när allt rasade samman - som en följd av hans egna val.

För alla som påstår att han har genomgått rehab borde det framgå väldigt tydligt att så inte är fallet, hans tankemönster har inte ändrats på minsta sätt av det som hänt. Hans offerkofta sitter stadigare på än någonsin och han använder fortfarande barnen som alibi för allt. Han verkar fortfarande vara lika oförmögen som tidigare att se sin egen roll i det som har hänt och tar inte heller något ansvar för sitt agerande.

Hur svårt hade det varit att säga som det var i rätten?
”Jag fuckade upp mitt liv och det körde ihop sig, förlåt. Men jag jobbar med mig själv så det inte ska hända igen”.

Men nej, istället var det barnen som togs ifrån honom och jobben som försvann och han blev återigen offret…inte förövaren. Precis så tänker en missbrukare.

Livet är ljusare men han har ”fortfarande inga jobb och barnen bor fortfarande i England”. Men gör någonting åt ditt liv då! Reparera förtroendet som du själv har raserat, visa att du har blivit en bättre människa. Ta ansvar och dra gränser för din egocentrism. Tänk efter hur du ska leva för att du ska kunna finnas där för dina barn, inte hur dom ska kunna finnas där för dig. Sluta vara ett offer MånsPetter, bli en vuxen man.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-08-25 kl. 04:59.
Citera
2026-08-25, 07:47
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Att du inte ens kan skriva ett eget inlägg i den här tråden utan att bara kopiera någon annans långa text är nog ett betydligt större skämt.

Men det är ju ganska talande för nivån i ert läger just nu.

Kunde inte Ciara också vara lite proaktiv och själv kolla upp vilka lagar och regler som gäller i Sverige för bidrag, skolor och skatteregler om man nu ska bo och arbeta här? Måste precis ALLT i hennes liv vara helt avhängt MZ?

Som ni själva beskriver henne här inne så verkar hon ju ha varit fullständigt handfallen vad gäller allt möjligt i vardagen hon kan tydligen inte hyra en bil, inte ordna en bostad och inte ens få fram sina egna intjänade pengar??!! När hon enligt er egen utsago blev utslängd (med all rätt), så var hennes första drag alltså att direkt be MZ om mer pengar? Vart går egentligen gränsen för detta sjuka och extremt osjälvständiga beteende hos en vuxen kvinna?

Jag är helt övertygad om att MZ själv tog reda på exakt vilka regler som gällde när han flyttade till England. Och oavsett hur mycket ni desperat vill försöka misskreditera hans karaktär och ekonomi nu inför torsdagens domstol, så har vi ALDRIG någonsin hört att han på något sätt har haft några ekonomiska problem privat eller i sina bolag.

Han har skött sin försörjningsplikt dygnet runt.

Han har inget jobb och polisen var tvungna att komma och hämta barnen. Där har du sanningen, direkt från hästens mun.
Citera
2026-08-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så barnen ”togs ifrån honom” och ”jobben försvann”? Hans sätt att framställa sig som ett offer är väldigt vanligt bland missbrukare. Han är fortfarande oförmögen att se att det var hans egna livsval som satte honom i den situationen där han är idag. Han målar upp en bild hur hans värld föll samman för att barnen togs ifrån honom, men sanningen är att hans värld föll samman för att han inte kunde låta bli droger och sex.

Hans påstående om att jobben försvann stämmer dåligt med det officiella uttalandet att han ställde in sommarturnén för att kunna ”fokusera på sina barn”. Han försöker i alla lägen gömma sig bakom en omsorg om sina barn, samtidigt bevisar hans egoistiska livsval och hans missbruk motsatsen. Hans barn är attribut som ska finnas där för hans skull, inte han som ska finnas där för barnens skull.

Omsorgen om barnen fanns inte i där när kokainet blev en ”normaliserad del av en utekväll” eller när tillfällena till sex dök upp. Omsorgen om barnen kom när allt rasade samman - som en följd av hans egna val.

För alla som påstår att han har genomgått rehab borde det framgå väldigt tydligt att så inte är fallet, hans tankemönster har inte ändrats på minsta sätt av det som hänt. Hans offerkofta sitter stadigare på än någonsin och han använder fortfarande barnen som alibi för allt. Han verkar fortfarande vara lika oförmögen som tidigare att se sin egen roll i det som har hänt och tar inte heller något ansvar för sitt agerande.

”Jag fuckade upp mitt liv och det körde ihop sig, förlåt. Men jag jobbar med mig själv så det inte ska hända igen”.

Men nej, istället var det barnen som togs ifrån honom och jobben som försvann och han blev återigen offret…inte förövaren. Precis så tänker en missbrukare.

Livet är ljusare men han har ”fortfarande inga jobb och barnen bor fortfarande i England”. Men gör någonting åt ditt liv då! Reparera förtroendet som du själv har raserat, visa att du har blivit en bättre människa. Ta ansvar och dra gränser för din egocentrism. Tänk efter hur du ska leva för att du ska kunna finnas där för dina barn, inte hur dom ska kunna finnas där för dig. Sluta vara ett offer MånsPetter, bli en vuxen man.

Utmärkt analys, tycker jag.

Man kan också lägga till att när varken barnen eller jobbet tog så mycket av hans tid hade han haft tid över att sköta sin ekonomi, om han nu inte haft vanan att kolla sitt kontoutdrag tidigare under alla hektiska år.
Citera
2026-08-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Dom ungarna kostar väl inte mer än andra. Om han överdriver och köper en massa dyra saker så var det väl hans egna val. Så löjlig kommentar på rättegången och man skämdes på hans vägnar. Tror få tyckte det lät charmigt. "- Dra runt familjen". Vem säger så?
Så du menar att de flesta "ungar" går i privatskola, har nanny 60 tim/vecka samt två länder man fördelar tiden mellan, pga familj och arbete?
Vad för dyra saker? Privatskola? Nej det var tydligen inte hans val alls. Detsamma gäller nannyn.
Den som känner sig som en nomad och levande bankomat kanske säger så men det kan ju vara lite svårt för dig att leva dig in i.
Det är nog få som tycker det är charmigt när man kallar andras barn för "ungar".
Citera
2026-08-25, 11:20
Medlem
Citat:
Det har ju hela tiden hetat att det är på grund av hans omfattande åtaganden i vineri- och kafferibranscherna som han inte har tid att uppträda. Men nu bekräftar han alltså själv att han inte har något jobb, och en rimlig tolkning för de allra flesta är att "jobb" inte bara innefattar artistuppträdanden. Annars är det många som har trott att de jobbar som får en överraskning.
Hmm. Jag har hängt med rätt bra i tråden men har missat detta totalt. Om det "hela tiden" hetat så borde det vara lätt för dig att ge ett exempel på det? Hänvisa till något?

Vet du varför det det är en rimlig tolkning för de allra flesta? För att de allra flesta INTE har artistuppträdanden som sitt jobb.
Citera
2026-08-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hmm. Jag har hängt med rätt bra i tråden men har missat detta totalt. Om det "hela tiden" hetat så borde det vara lätt för dig att ge ett exempel på det? Hänvisa till något?

Vet du varför det det är en rimlig tolkning för de allra flesta? För att de allra flesta INTE har artistuppträdanden som sitt jobb.

Det är alltid lättare att komma ihåg det som stämmer med ens egen uppfattning. Du får själv leta.

Naturligtvis har inte de flesta som jobb att uppträda som artist. Men därmed går det ju inte att låta en artist tycka att driva vingård bara är en hobby. Om inte annat kommer ju skattemyndigheten att ha synpunkter.
Citera
2026-08-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Mycket bra skrivet. Exakt så är det, och man jar ju kunnat konstatera att hans föräldrar inte direkt hjälpt honom att bli en ansvarstagande, självständig vuxen, utan de har curlat sönder honom, och verkar fortsätta med det. Svassa runt honom som kring en gud, precis som somliga skribenter här inne, som inte heller lever i den vanliga världen.

Tänk om Måns ändå uppvisade NÅGOT litet tecken på att försöka vara en man, istället för en feg narcissist, det hade varit hoppingivande för de stackars barnens skull!
Men hittills - nada.

Kul, förresten, att sanningen om att polisen hämtade barnen mot hans vilja och att han inte längre fick några jobb, nu har kommit från hans egen mun. Det enda "försvar" dårarna har kvar när de inte längre kan försöka förvränga sanningen om Måns, är att fortsätta försöka förvanska uppgifter om Ciara.

Som om det skulle hjälpa.
Patetiskt, och så otroligt lågt.
Senast redigerad av vinter-natt7 2026-08-25 kl. 13:20.
Citera
2026-08-25, 13:32
Medlem
Finns jobb inom hemtjänsten men han kanske tycker han är för fin för det. Ynklig person som har mycket att jobba med för att få ordning på sig själv vilket går trögt. Som någon skrev här. Missbrukare ljuger och skyller allt på andra som i det här fallet ungarnas mamma. Tror att bidragsbrottet blir spiken I kistan.
Citera
2026-08-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Så du menar att de flesta "ungar" går i privatskola, har nanny 60 tim/vecka samt två länder man fördelar tiden mellan, pga familj och arbete?
Vad för dyra saker? Privatskola? Nej det var tydligen inte hans val alls. Detsamma gäller nannyn.
Den som känner sig som en nomad och levande bankomat kanske säger så men det kan ju vara lite svårt för dig att leva dig in i.
Det är nog få som tycker det är charmigt när man kallar andras barn för "ungar".
Vem är du som bestämmer att man inte får kalla hans ungar för ungar? Är han någon djävla kunglighet i dina ögon? I mina är han en katastrof och ger ordet ynkrygg ett ansikte.
Citera
2026-08-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Vem är du som bestämmer att man inte får kalla hans ungar för ungar? Är han någon djävla kunglighet i dina ögon? I mina är han en katastrof och ger ordet ynkrygg ett ansikte.

Djur har ungar, människor har barn.
Citera
2026-08-25, 19:09
Medlem
Citat:
Djur har ungar, människor har barn.
Ja, men då stämmer det. MånsPetter är ett odjur!
Citera
2026-08-25, 20:16
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Artikeln nämner ingenting om någon "vingård". Var har du den uppgiften ifrån? (Fastigheten där han är skriven är som bekant en remsa mellan två åkrar och ägs av hans far.)

Det är känt sedan flera år!

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlows-nya-vingard-prislappen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in