Citat:
Så barnen ”togs ifrån honom” och ”jobben försvann”? Hans sätt att framställa sig som ett offer är väldigt vanligt bland missbrukare. Han är fortfarande oförmögen att se att det var hans egna livsval som satte honom i den situationen där han är idag. Han målar upp en bild hur hans värld föll samman för att barnen togs ifrån honom, men sanningen är att hans värld föll samman för att han inte kunde låta bli droger och sex.
Sydsvenskans artikel om dagens rättegång:
https://www.sydsvenskan.se/lund/mans-zelmerlow-infor-ratta-for-bidragsbrott/
För er som eventuellt inte kan läsa den citerar jag följande godbitar:
Vidare:
Vidare:
https://www.sydsvenskan.se/lund/mans-zelmerlow-infor-ratta-for-bidragsbrott/
För er som eventuellt inte kan läsa den citerar jag följande godbitar:
Efter barnens flytt förra sommaren mådde Måns Zelmerlöw mycket dåligt.Den intresserade kan säkert räkna ut vilka fem månader det gäller och vad som hände när de fem månaderna var slut.
– Det var den värsta tiden i mitt liv, säger han under rättegången och överväldigas av känslor.
Rösten bär knappt när han fortsätter.
– Allt föll på en och samma gång.
Han torkar ögonen med en näsduk.
– Barnen tas ifrån mig och veckan efter försvinner alla jobb. Sedan följer fem otroligt mörka månader.
Vidare:
Han trodde inte att barnens ändrade boendeförhållande var något han behövde anmäla, utan att det registrerades av myndigheterna.Sällan har väl uttrycket att "leva i sin egen värld" illustrerats så tydligt.
– Och i Måns värld hade barnen bara tillfälligt lämnat Sverige, säger Hanna Lindblom, som är Måns Zelmerlöws försvarare.
Vidare:
Vårdnadstvisten är ännu inte avgjord, men Måns Zelmerlöw säger att han mår bättre nu.Kanske är det värt att understryka att Trådens Huvudperson alltså idag, den 24 augusti 2026, i rättegång säger "jag har inget jobb". De anhängare och Bagdad-Bobs som i denna och andra trådar har hävdat att han jobbar och ligger i som en igel med vineriet utanför Kyrkheddinge och kafferiet i Båstad etc kanske kan begrunda att Trådens Huvudperson alltså nu själv säger att han "har inget jobb". Det betyder alltså att han saknar arbete, inte jobbar, icke knegar. Är det nu någon som tvivlar på om Trådens Huvudperson har ett jobb eller inte just nu?
– Idag känns det ljusare, men jag har inget jobb och mina barn bor fortfarande i England.
Hans påstående om att jobben försvann stämmer dåligt med det officiella uttalandet att han ställde in sommarturnén för att kunna ”fokusera på sina barn”. Han försöker i alla lägen gömma sig bakom en omsorg om sina barn, samtidigt bevisar hans egoistiska livsval och hans missbruk motsatsen. Hans barn är attribut som ska finnas där för hans skull, inte han som ska finnas där för barnens skull.
Omsorgen om barnen fanns inte i där när kokainet blev en ”normaliserad del av en utekväll” eller när tillfällena till sex dök upp. Omsorgen om barnen kom när allt rasade samman - som en följd av hans egna val.
För alla som påstår att han har genomgått rehab borde det framgå väldigt tydligt att så inte är fallet, hans tankemönster har inte ändrats på minsta sätt av det som hänt. Hans offerkofta sitter stadigare på än någonsin och han använder fortfarande barnen som alibi för allt. Han verkar fortfarande vara lika oförmögen som tidigare att se sin egen roll i det som har hänt och tar inte heller något ansvar för sitt agerande.
Hur svårt hade det varit att säga som det var i rätten?
”Jag fuckade upp mitt liv och det körde ihop sig, förlåt. Men jag jobbar med mig själv så det inte ska hända igen”.
Men nej, istället var det barnen som togs ifrån honom och jobben som försvann och han blev återigen offret…inte förövaren. Precis så tänker en missbrukare.
Livet är ljusare men han har ”fortfarande inga jobb och barnen bor fortfarande i England”. Men gör någonting åt ditt liv då! Reparera förtroendet som du själv har raserat, visa att du har blivit en bättre människa. Ta ansvar och dra gränser för din egocentrism. Tänk efter hur du ska leva för att du ska kunna finnas där för dina barn, inte hur dom ska kunna finnas där för dig. Sluta vara ett offer MånsPetter, bli en vuxen man.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-08-25 kl. 04:59.
Senast redigerad av N.Armstark 2026-08-25 kl. 04:59.