2025-10-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Menar du då ensamstående 5-barnsmamman "Ulla" 50+ som lever på Soc, röker ett pkt Prince om dagen, tullar av Vindunken varje kväll, för ngn annan vill knappast att Måns Petter Albert ska återta scenen igen!
Jag antar att vad du egentligen vill säga är att de som vill se MZ på en scen igen är misslyckade individer?
Du verkar lika oförstående inför att man kan tulla på vinboxen som ensamstående 5-barnsmamma på socialbidrag, som du är inför vad MZ kan ha gått igenom - både med Ciara och genom halva hans liv i rampljuset.
Synd att ditt privilegium inte innefattar medkänsla.

P.s. Ingen som är 50+ heter Ulla.
Citera
2025-10-18, 22:26
Medlem
Nu har jag suttit här och läst på Flashback länge utan konto, men nu får det räcka – jag måste säga nåt. Har insett att det verkar krylla av “perfekta” människor i Sverige som tror att de har rätt att sitta och döma andra. För alla ni som kastar skit på Måns, ni har väl aldrig gjort ett enda misstag själva eller?
Det han gjort – som han dessutom själv stått för – är inte direkt nåt som borde få honom raderad från jordens yta som vissa verkar vilja. Jag har gjort värre grejer i mitt liv och lyckats styra upp det, så det går. Det finns alltid en anledning till varför folk gör som de gör.
Jag tror faktiskt att en del av det här handlar om hur Ciara har behandlat honom. Ständigt småpikande, förminskande och gnäll – det knäcker vem som helst till slut. Jag gjorde så mot min man ett tag, och han var nära att vara otrogen och dra. Han sa hur sjukt ont det gjorde med alla små negativa kommentarer hela tiden. När jag fattade det och slutade, blev allt mycket bättre.
Och de där konstiga sms:en från Ciara, det verkar ju som om hon försöker spela offer medan hon själv beter sig rätt lömskt. Jag kan ha fel men det visar sig nog. Bara för att jag är kvinna betyder det inte att jag automatiskt tar kvinnans parti. Att hänga ut sin man offentligt – nej, bara nej. Så gör man inte. Måns verkar ha råkat ut för en riktigt falsk typ, det finns fler än man tror. Det heter ju att kvinnans list övergår mannens förstånd. Sett mer än en gång hur killar som är godtrogna råkat illa ut när kvinnan vill ha sin vilja igenom.
Folk verkar tro att om man bara upprepar samma skitsnack om honom tillräckligt länge så blir det sant. Svenskar älskar ju att gotta sig i andras misstag. Och det där snacket om att Måns skulle varit påverkad på spelningen i Båstad– snälla nån. Jag såg klippet, såg bara en glad kille som vanligt. Hade han stått stelt och spänt hade nån ändå skrivit att “han försöker dölja nåt”. Folk ser det de vill se.
Och på tal om Måns musik som ingen lyssnar på enligt nån här – jodå, jag lyssnar på Måns. Har hela hans låtlista både på Spotify och Apple Music, och jag vet att jag inte är ensam.
Jag tycker faktiskt synd om honom. Vad han än gör så hittar folk nåt att klaga på. Det är som att det finns mycket ondska bakom hatdrevet mot honom nu. Han måste vara en mycket stark person som står ut med allt negativt som sägs om honom. Det skulle knäcka vem som helst. Tack och lov finns det ändå några här som har lite sans och förstånd kvar – som Lazydell och dumbledoresarmy, till exempel.
Jag tvivlar inte en sekund på att Måns kommer tillbaka. Han är älskad och saknad av så många, i alla åldersgrupper.
Citera
2025-10-18, 22:30
Medlem
Citat:
Menar du då ensamstående 5-barnsmamman "Ulla" 50+ som lever på Soc, röker ett pkt Prince om dagen, tullar av Vindunken varje kväll, för ngn annan vill knappast att Måns Petter Albert ska återta scenen igen!

Där håller jag inte med dig. Det finns ett flertal olika personer och åldrar som uppskattar MZ och väntar på hans nästa scenframträdande inte bara den stereotyp som du beskriver.

Även Camilla Läckberg hade ju MZ som bröllopssångare och hon var ju då bara 40+ men uppenbarligen var han uppskattad även av henne annars tror jag aldrig hon hade haft med honom på sitt bröllop.

Därefter verkar något ha hänt, kan det vara den kommentaren som hennes nuvarande make ska ha fällt att Camilla borde vara mer som MZ som jag läst i tråden?
Citera
2025-10-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelargugge
Nu har jag suttit här och läst på Flashback länge utan konto, men nu får det räcka – jag måste säga nåt. Har insett att det verkar krylla av “perfekta” människor i Sverige som tror att de har rätt att sitta och döma andra. För alla ni som kastar skit på Måns, ni har väl aldrig gjort ett enda misstag själva eller?
Det han gjort – som han dessutom själv stått för – är inte direkt nåt som borde få honom raderad från jordens yta som vissa verkar vilja. Jag har gjort värre grejer i mitt liv och lyckats styra upp det, så det går. Det finns alltid en anledning till varför folk gör som de gör.
Jag tror faktiskt att en del av det här handlar om hur Ciara har behandlat honom. Ständigt småpikande, förminskande och gnäll – det knäcker vem som helst till slut. Jag gjorde så mot min man ett tag, och han var nära att vara otrogen och dra. Han sa hur sjukt ont det gjorde med alla små negativa kommentarer hela tiden. När jag fattade det och slutade, blev allt mycket bättre.
Och de där konstiga sms:en från Ciara, det verkar ju som om hon försöker spela offer medan hon själv beter sig rätt lömskt. Jag kan ha fel men det visar sig nog. Bara för att jag är kvinna betyder det inte att jag automatiskt tar kvinnans parti. Att hänga ut sin man offentligt – nej, bara nej. Så gör man inte. Måns verkar ha råkat ut för en riktigt falsk typ, det finns fler än man tror. Det heter ju att kvinnans list övergår mannens förstånd. Sett mer än en gång hur killar som är godtrogna råkat illa ut när kvinnan vill ha sin vilja igenom.
Folk verkar tro att om man bara upprepar samma skitsnack om honom tillräckligt länge så blir det sant. Svenskar älskar ju att gotta sig i andras misstag. Och det där snacket om att Måns skulle varit påverkad på spelningen i Båstad– snälla nån. Jag såg klippet, såg bara en glad kille som vanligt. Hade han stått stelt och spänt hade nån ändå skrivit att “han försöker dölja nåt”. Folk ser det de vill se.
Och på tal om Måns musik som ingen lyssnar på enligt nån här – jodå, jag lyssnar på Måns. Har hela hans låtlista både på Spotify och Apple Music, och jag vet att jag inte är ensam.
Jag tycker faktiskt synd om honom. Vad han än gör så hittar folk nåt att klaga på. Det är som att det finns mycket ondska bakom hatdrevet mot honom nu. Han måste vara en mycket stark person som står ut med allt negativt som sägs om honom. Det skulle knäcka vem som helst. Tack och lov finns det ändå några här som har lite sans och förstånd kvar – som Lazydell och dumbledoresarmy, till exempel.
Jag tvivlar inte en sekund på att Måns kommer tillbaka. Han är älskad och saknad av så många, i alla åldersgrupper.

Bra skrivet.

Jag tror som du att Ciara kunde inte glädjas med MZ framgångar och hans artisteri pga. hennes egna dåliga självförtroende/självkänsla så ville hon förminska honom på ALLA sätt hon kunde. Hon hånade hans namn som fånigt, hon ville gärna degradera honom till en bröllopssångare med bög varning mm mm mm.

Ciara sa väl själv i en intervju att hon höll honom på mattan typ.

Ingen NORMAL människa hänger ut sin man och pappa till sina barn inför hela världen.

Jag såg också bara en fin artist med ett stort engagemang i det omtalade klippet.

GEMENE man som det skrivits om en del i tråden vrider inte till saker till det värsta det gör ENDAST MZ hatarna i tråden.

Ciara krigarna kan få ALLT till något negativt det går att läsa om man tittar tillbaka i tråden.
Citera
2025-10-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Varför behövde då polisen hämta ungarna om dom inte var tillfångatagna? Fråga som kräver svar..

Men var det inte du som sa att de var beslagtagna låter ju som att man kunnat hämta ut dem från hittegods avdelningen.

Och sedan har det väl framgått att barn överlämnandet skedde utan varken polis eller annan då föräldrarna löste detta själva.
Citera
2025-10-19, 00:20
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Men var det inte du som sa att de var beslagtagna låter ju som att man kunnat hämta ut dem från hittegods avdelningen.

Och sedan har det väl framgått att barn överlämnandet skedde utan varken polis eller annan då föräldrarna löste detta själva.

Tacka fan för att Måns Petter Albert släppte hennes barn fria när Polis blev inblandad, sen att Polisen inte behövde vara fysiskt behjälpliga vid själva överlämnadet är väl inte konstigt, Mums må vara korkad men inte fullständigt iq-befriad.
Citera
2025-10-19, 01:10
Medlem
[quote=EAGLEofGOLD|93259187]
Tacka fan för att Måns Petter Albert släppte hennes barn fria när Polis blev inblandad, sen att Polisen inte behövde vara fysiskt behjälpliga vid själva överlämnandet är väl inte konstigt, Mums må vara korkad men inte fullständigt iq-befriad.
[/QUOTE

Polis blev aldrig inblandad, det löste sig mellan föräldrarna själva, angående barnen.

Jag tror MZ är smart och han behöver inte lägga sig på din nivå!!
Citera
2025-10-19, 12:21
Medlem
Citat:
Citat:
Tacka fan för att Måns Petter Albert släppte hennes barn fria när Polis blev inblandad, sen att Polisen inte behövde vara fysiskt behjälpliga vid själva överlämnadet är väl inte konstigt, Mums må vara korkad men inte fullständigt iq-befriad.
Är du så nedlåtande mot alla att du nu skriver en sådan kommentar om ensamstående mödrar? Förhoppningsvis har du inga barn... Och som redan skrivits många gånger och som du också fått bekräftat av andra, finns det tillräckligt många människor som vill se Måns igen. I alla åldrar. Kvinnor, män, barn. Det kanske inte passar in i era önskedrömmar, men så är det när man går omkring med en begränsad bild i huvudet och bara vill se det värsta i någon, som ni gör med Måns.

Och varför skriver du egentligen ”hennes barn”? Det är precis lika mycket hans barn. Att polisen inte behövde ingripa är mycket uppenbart utifrån den information som finns. Men hur ser det egentligen ut tvärtom? Ger Ciara honom tillgång till barnen? Vi har redan hört att han definitivt måste lämna drogtester till henne. Vilka andra hinder sätter hon upp för honom? Låter hon honom ens träffa barnen eller insisterar hon på att vakta över dem som en hönsmamma? För han har också rätt att träffa sina barn. Och det utan den mamma som har gjort så mycket för att skada honom de senaste månaderna.
Senast redigerad av sheannax 2025-10-19 kl. 12:30.
Citera
2025-10-19, 15:03
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
[...]
Men hur ser det egentligen ut tvärtom? Ger Ciara honom tillgång till barnen? Vi har redan hört att han definitivt måste lämna drogtester till henne. Vilka andra hinder sätter hon upp för honom? Låter hon honom ens träffa barnen eller insisterar hon på att vakta över dem som en hönsmamma? För han har också rätt att träffa sina barn. Och det utan den mamma som har gjort så mycket för att skada honom de senaste månaderna.
Att Ciara kräver att Måns Petter Albert ska vara ren från Kokain när han har barnen verkar du tycka vara dumt, en ytterst märklig inställning av dej!
Alla krav som Ciara ställer på Mums har ju han enbart sej själv att skylla för, man blir fan mörkrädd av att läsa era inlägg om hur lite ni bryr er om barnen, bara Mums får ha dem så låt han dra en lina, låt en påse ligga i ngn låda, vad gör väl det!!!
Du t.o.m kallar att det är ett hinder utlagt av Ciara när hon bara vill vara säker på att barnen slipper umgås med en pappa hög på Kokain, HERREGUD!!!
Citera
2025-10-19, 17:41
Medlem
Citat:
Att Ciara kräver att Måns Petter Albert ska vara ren från Kokain när han har barnen verkar du tycka vara dumt, en ytterst märklig inställning av dej!
Alla krav som Ciara ställer på Mums har ju han enbart sej själv att skylla för, man blir fan mörkrädd av att läsa era inlägg om hur lite ni bryr er om barnen, bara Mums får ha dem så låt han dra en lina, låt en påse ligga i ngn låda, vad gör väl det!!!
Du t.o.m kallar att det är ett hinder utlagt av Ciara när hon bara vill vara säker på att barnen slipper umgås med en pappa hög på Kokain, HERREGUD!!!
Om det fanns aktuella, aktiva bevis på bruk skulle det vara förståeligt. Men så är inte fallet. Alla hans tester var negativa i slutet. Dessutom har han sagt att han aldrig tog det när barnen var i närheten, bara utanför hemmet, på fester etc. Och det är mycket trovärdigt. Att han hade kokain hemma är något som Ciara uppenbarligen ville anklaga honom för med hjälp av falska bevis. Se Laurens vittnesmål i domstolen om att Ciara ville placera något, vilket hon uppenbarligen också gjorde. Annars går det inte att förklara det märkliga sms en hel dag efter det påstådda fyndet. Och det är långt ifrån allt...

Och vem ger henne egentligen rätten att ständigt kräva tester av honom? Hur länge vill hon fortsätta med det? Hela livet? Med vilken argumentation?

Och vem säkerställer att hon inte är påverkad av till exempel alkohol när barnen är hos henne? Kan hon bevisa det genom tester om Måns skulle kräva det? För att hon dricker alkohol i form av vin när hon har barnen i sin vård har hon själv visat i olika inlägg på Instagram. Tycker du att det är ansvarsfullt att vara berusad när man passar små barn? Det vore en skrämmande inställning.
Citera
2025-10-19, 17:54
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Om det fanns aktuella, aktiva bevis på bruk skulle det vara förståeligt. Men så är inte fallet. Alla hans tester var negativa i slutet. Dessutom har han sagt att han aldrig tog det när barnen var i närheten, bara utanför hemmet, på fester etc. Och det är mycket trovärdigt. Att han hade kokain hemma är något som Ciara uppenbarligen ville anklaga honom för med hjälp av falska bevis. Se Laurens vittnesmål i domstolen om att Ciara ville placera något, vilket hon uppenbarligen också gjorde. Annars går det inte att förklara det märkliga sms en hel dag efter det påstådda fyndet. Och det är långt ifrån allt...

Och vem ger henne egentligen rätten att ständigt kräva tester av honom? Hur länge vill hon fortsätta med det? Hela livet? Med vilken argumentation?

Och vem säkerställer att hon inte är påverkad av till exempel alkohol när barnen är hos henne? Kan hon bevisa det genom tester om Måns skulle kräva det? För att hon dricker alkohol i form av vin när hon har barnen i sin vård har hon själv visat i olika inlägg på Instagram. Tycker du att det är ansvarsfullt att vara berusad när man passar små barn? Det vore en skrämmande inställning.

Allvarligt talat, läs vad du skriver, förnekelse är fan bara ditt förnamn. Mums har "fuckat upp" och då får han acceptera att ta drogtester så länge det överhuvudtaget krävs. Men just denna förnekelse du lever i är ju liknande som Mums har visat upp för all skit han gjort.
Väx upp båda två är mitt råd!
Citera
2025-10-19, 19:05
Medlem
Citat:
Allvarligt talat, läs vad du skriver, förnekelse är fan bara ditt förnamn. Mums har "fuckat upp" och då får han acceptera att ta drogtester så länge det överhuvudtaget krävs. Men just denna förnekelse du lever i är ju liknande som Mums har visat upp för all skit han gjort.
Väx upp båda två är mitt råd!
Ett råd från någon som hela tiden skriver så nedlåtande skit och smuts? Nej tack, jag och säkert även Måns klarar oss bättre utan ditt råd. För det är helt uppenbart att du blundar och förnekar allt som på något sätt talar för Måns och mot Ciara. Och det finns så otroligt mycket som du och dina vänner försöker förvränga.

Till exempel det där att han lockade henne till Sverige. Men året innan hade hon i podden skrytit om att hon inte var bunden till någon viss bostadsort. Kanske skulle de redan nästa dag vara i Spanien, man behövde bara ordna det med barnen på något sätt. Då var det uppenbarligen inget problem att hennes äldsta barn var i England. Och det var hon som ville ha tillbaka Måns. Det var hon som kontaktade honom två gånger. Inte tvärtom. Och för att vara med honom accepterade hon också flytten, hon tänkte nog inte riktigt på barnen just då.

Allt detta är klart och logiskt, men ni föredrar att lägga hela skulden på Måns och ignorera det uppenbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in