Citat:
Ursprungligen postat av
Pelargugge
Nu har jag suttit här och läst på Flashback länge utan konto, men nu får det räcka – jag måste säga nåt. Har insett att det verkar krylla av “perfekta” människor i Sverige som tror att de har rätt att sitta och döma andra. För alla ni som kastar skit på Måns, ni har väl aldrig gjort ett enda misstag själva eller?
Det han gjort – som han dessutom själv stått för – är inte direkt nåt som borde få honom raderad från jordens yta som vissa verkar vilja. Jag har gjort värre grejer i mitt liv och lyckats styra upp det, så det går. Det finns alltid en anledning till varför folk gör som de gör.
Jag tror faktiskt att en del av det här handlar om hur Ciara har behandlat honom. Ständigt småpikande, förminskande och gnäll – det knäcker vem som helst till slut. Jag gjorde så mot min man ett tag, och han var nära att vara otrogen och dra. Han sa hur sjukt ont det gjorde med alla små negativa kommentarer hela tiden. När jag fattade det och slutade, blev allt mycket bättre.
Och de där konstiga sms:en från Ciara, det verkar ju som om hon försöker spela offer medan hon själv beter sig rätt lömskt. Jag kan ha fel men det visar sig nog. Bara för att jag är kvinna betyder det inte att jag automatiskt tar kvinnans parti. Att hänga ut sin man offentligt – nej, bara nej. Så gör man inte. Måns verkar ha råkat ut för en riktigt falsk typ, det finns fler än man tror. Det heter ju att kvinnans list övergår mannens förstånd. Sett mer än en gång hur killar som är godtrogna råkat illa ut när kvinnan vill ha sin vilja igenom.
Folk verkar tro att om man bara upprepar samma skitsnack om honom tillräckligt länge så blir det sant. Svenskar älskar ju att gotta sig i andras misstag. Och det där snacket om att Måns skulle varit påverkad på spelningen i Båstad– snälla nån. Jag såg klippet, såg bara en glad kille som vanligt. Hade han stått stelt och spänt hade nån ändå skrivit att “han försöker dölja nåt”. Folk ser det de vill se.
Och på tal om Måns musik som ingen lyssnar på enligt nån här – jodå, jag lyssnar på Måns. Har hela hans låtlista både på Spotify och Apple Music, och jag vet att jag inte är ensam.
Jag tycker faktiskt synd om honom. Vad han än gör så hittar folk nåt att klaga på. Det är som att det finns mycket ondska bakom hatdrevet mot honom nu. Han måste vara en mycket stark person som står ut med allt negativt som sägs om honom. Det skulle knäcka vem som helst. Tack och lov finns det ändå några här som har lite sans och förstånd kvar – som Lazydell och dumbledoresarmy, till exempel.
Jag tvivlar inte en sekund på att Måns kommer tillbaka. Han är älskad och saknad av så många, i alla åldersgrupper.
Bra skrivet.
Jag tror som du att Ciara kunde inte glädjas med MZ framgångar och hans artisteri pga. hennes egna dåliga självförtroende/självkänsla så ville hon förminska honom på ALLA sätt hon kunde. Hon hånade hans namn som fånigt, hon ville gärna degradera honom till en bröllopssångare med bög varning mm mm mm.
Ciara sa väl själv i en intervju att hon höll honom på mattan typ.
Ingen NORMAL människa hänger ut sin man och pappa till sina barn inför hela världen.
Jag såg också bara en fin artist med ett stort engagemang i det omtalade klippet.
GEMENE man som det skrivits om en del i tråden vrider inte till saker till det värsta det gör ENDAST MZ hatarna i tråden.
Ciara krigarna kan få ALLT till något negativt det går att läsa om man tittar tillbaka i tråden.