2025-10-13, 18:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej, jag läser det inte så bara för att DU säger det.
Han hade ett kokainproblem som han tog tag i. Hon hade dock varken tid att vänta eller lust att vara en stöttande hand. Inte särskilt mycket "i lust och nöd" där, inte.
Snacket om transor är bara trams och har passerat bäst före-datumet sedan länge.
Vad betyder ens att knarka "bort henne"? Det indikerar ju att han förlorat någon - som han förmodligen inte ens ville ha. Märkligt, som sagt.
Vad gnäller du för då? Kokainproblem? Tror du att det låter förmildrande? Samma sak som missbruk för annars var det inget problem.
Citera
2025-10-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Man kan väl inte skriva ett äktenskapsförord om var man ska bo? Det gäller tillgångar. Ska man tvingas bo på samma ställe resten av sitt liv då för att man skrev ett papper? Abnormt. Barnen är där dom hör hemma. Punkt. Slut.
Jaså? Varför gjordes det då? Och varför skrev hon under? Abnormt DUMT av henne kanske?
Önskar man både far och barn illa så antar jag att man tycker att de är där de hör hemma, ja.
Citera
2025-10-13, 18:26
Medlem
pruttaren-1s avatar
Citat:
Nej, jag läser det inte så bara för att DU säger det.
Han hade ett kokainproblem som han tog tag i. Hon hade dock varken tid att vänta eller lust att vara en stöttande hand. Inte särskilt mycket "i lust och nöd" där, inte.
Snacket om transor är bara trams och har passerat bäst före-datumet sedan länge.
Vad betyder ens att knarka "bort henne"? Det indikerar ju att han förlorat någon - som han förmodligen inte ens ville ha. Märkligt, som sagt.
missbruk heter det på ren svenska. alla kvinnor har en gräns för hur mycket dom står ut med, droger, otrohet och transor var det ja. legat och sovit hela tiden han var hemma och hälsade på, så stort ansvar tog han. plus vinnarskallen, men han kunde inte tävla sig ur sitsen han satt sin familj i . Han trodde nog att han kunde charma henne hur långt som helst. stöttande hand, ja jäklar. tror du att han sökte hos henne om att få en stöttande hand?
Citera
2025-10-13, 18:33
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jaså? Varför gjordes det då? Och varför skrev hon under? Abnormt DUMT av henne kanske?
Önskar man både far och barn illa så antar jag att man tycker att de är där de hör hemma, ja.
Du verkar snacka i nattmössan. Alla önskar nog barnen det bästa och då skickar man inte över dom till ett knarknäste.
Citera
2025-10-13, 18:37
Medlem
Citat:
Varför skrev du då som du gjorde??
Därför att du frågade vad som var problemet. Då svarade jag att problemet är att han inte kan umgås med sina barn.
Citera
2025-10-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttaren-1
han fick nog limma på henne rätt bra innan han kom innanför troskanten på henne.
vi får inte glömma bort att hon trodde han var fikus, bröllop-sångare som han var.
till och med hans mor trodde ju att han var akterseglare
nu får han återuppta karriären igen som ovan nämnde näktergal.
Hon tog sig mycket tid att bestämma sig för honom, menar du?
Kanske måste man se på situationen ur ett annat perspektiv? När jag tänker på podcasten med Ciara och Bathina slår mig flera saker.
Som vi har sett tidigare är hon mycket mån om att ha ett strålande image. Förmodligen tyckte hon att en bröllopssångare inte var prestigefylld nog, så hon avvisade honom?
Som man hör i podden har han hållit kontakten med henne och vid något tillfälle bjudit in henne på en konsert med Beyoncé, men hon har tydligen väntat länge med sitt svar. Och när hon sedan ändå ville gå med honom hade han sagt att han skulle gå med någon annan. Och hon verkade lite irriterad över att han nu avvisade henne och också hade erkänt det så öppet.
”I missed up on Beyoncé, that's probably the worst part of the answer actually.” Så mannen är bara en bisak, hon missade chansen att få gratisbiljetter till Beyoncé. Det är det som är viktigt...
Efter det insåg hon väl att han var intressant för henne, efter att hon fått veta mer om honom?
Citera
2025-10-13, 19:07
Medlem
Citat:
Man kan väl inte skriva ett äktenskapsförord om var man ska bo? Det gäller tillgångar. Ska man tvingas bo på samma ställe resten av sitt liv då för att man skrev ett papper? Abnormt. Barnen är där dom hör hemma. Punkt. Slut.
Och ändå har hon undertecknat det. Och nu försöker hon dessutom göra det ogjort, som någon med insyn i domstolsdokumenten tydligen har skrivit här? Är det kanske det som driver henne? Genom domstolarna har hon ändå lyckats få barnen tillbaka till England. Nu hoppas hon kanske att hon också kan få tag på det andra? Tillgångarna?
Citera
2025-10-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttaren-1
missbruk heter det på ren svenska. alla kvinnor har en gräns för hur mycket dom står ut med, droger, otrohet och transor var det ja. legat och sovit hela tiden han var hemma och hälsade på, så stort ansvar tog han. plus vinnarskallen, men han kunde inte tävla sig ur sitsen han satt sin familj i . Han trodde nog att han kunde charma henne hur långt som helst. stöttande hand, ja jäklar. tror du att han sökte hos henne om att få en stöttande hand?
Hennes gräns verkar då ligga väldigt lågt. Cirka två veckor? Så lång tid gav hon honom för att kunna arbeta med en sponsor innan hon skrek ut allt offentligt.
Och det tog bara två veckor innan hon inte längre kunde stå ut med pendlandet mellan Storbritannien och Sverige, efter att han hade gjort det i åtta år.
Vem vet vad hon redan betraktade som otrohet. Av det hon nämnde i podcasten verkade hon vara extremt svartsjuk när han bara hade kontakt med ”vackra människor”.
Och ni börjar igen med att han bara sov hemma? Det har vi inte hört på länge. Men man behöver fortfarande inte fråga efter belagda källor för det... Vad gjorde hon egentligen hemma när nannyn passade barnen 40-60 timmar i veckan?
Kanske sov hon inte, men lackade naglarna och gick till frisören? Nannyn skötte ju det mesta av hushållet och barnuppfostran, så det kan inte ha varit det. Och hon satte ju också sitt jobb i bakgrunden.
Citera
2025-10-13, 19:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Och ändå har hon undertecknat det. Och nu försöker hon dessutom göra det ogjort, som någon med insyn i domstolsdokumenten tydligen har skrivit här? Är det kanske det som driver henne? Genom domstolarna har hon ändå lyckats få barnen tillbaka till England. Nu hoppas hon kanske att hon också kan få tag på det andra? Tillgångarna?
Hur mycket hon än har undertecknat det så gäller det inte. Enskild egendom är vad som ska undertecknas. Det går inte att tvinga någon var dom ska bo. Vore hemskt och påminner om ett fängelse i så fall.

Klart hon ska ha tillgång till hans förmögenhet om han har en sån. I England är dom noga med detta. Kanske därför han är så nervös och vill förhala processen.
Senast redigerad av Vipan 2025-10-13 kl. 19:51.
Citera
2025-10-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax

Hela den här situationen tyder på att CJ avsiktligt vilseledde MZ att skriva på äktenskapsförordet för att kunna gifta sig, och att hon redan vid tidpunkten för undertecknandet avsåg att inte tillämpa äktenskapsförordet. Jag är 100 % säker på att MZ aldrig skulle ha gift sig med CJ utan ett äktenskapsförord ​​med tanke på den enorma skillnaden i tillgångar. Och CJ skulle sälja sin röv för att gifta sig eftersom hon inte kunde få Frazer att gifta sig. Så kanske var hon initiativtagaren till äktenskapsförordet, och hon visste vid tidpunkten för undertecknandet att hon i händelse av en skilsmässa skulle spela offret och be domstolen att ogiltigförklara kontraktet... CJs mamma måste ha varit en bra rådgivare, med tanke på hennes två skilsmässor... Jag önskar MZ lycka till i detta... Jag hoppas att MZ har en mycket bra advokat... för MZ står inför en extremt beräknande person i form av CJ... vem vet, kanske finns det rättsliga skäl för att ogiltigförklara detta äktenskap eftersom MZ blev lurad genom falska löften.
Citera
2025-10-13, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Hela den här situationen tyder på att CJ avsiktligt vilseledde MZ att skriva på äktenskapsförordet för att kunna gifta sig, och att hon redan vid tidpunkten för undertecknandet avsåg att inte tillämpa äktenskapsförordet. Jag är 100 % säker på att MZ aldrig skulle ha gift sig med CJ utan ett äktenskapsförord ​​med tanke på den enorma skillnaden i tillgångar. Och CJ skulle sälja sin röv för att gifta sig eftersom hon inte kunde få Frazer att gifta sig. Så kanske var hon initiativtagaren till äktenskapsförordet, och hon visste vid tidpunkten för undertecknandet att hon i händelse av en skilsmässa skulle spela offret och be domstolen att ogiltigförklara kontraktet... CJs mamma måste ha varit en bra rådgivare, med tanke på hennes två skilsmässor... Jag önskar MZ lycka till i detta... Jag hoppas att MZ har en mycket bra advokat... för MZ står inför en extremt beräknande person i form av CJ... vem vet, kanske finns det rättsliga skäl för att ogiltigförklara detta äktenskap eftersom MZ blev lurad genom falska löften.
Det är ju tyvärr inte en bra advokat han har. Förstår inte varför han inte har bytt? Hon gjorde inte speciellt gott förra gången?
I övrigt håller jag med.
Citera
2025-10-13, 20:44
Medlem
Citat:
Hur mycket hon än har undertecknat det så gäller det inte. Enskild egendom är vad som ska undertecknas. Det går inte att tvinga någon var dom ska bo. Vore hemskt och påminner om ett fängelse i så fall.

Klart hon ska ha tillgång till hans förmögenhet om han har en sån. I England är dom noga med detta. Kanske därför han är så nervös och vill förhala processen.
Så, det är en expert som skriver nu?
De hade tydligen både svenska och engelska advokater vid upprättandet av äktenskapsförordet. Men du påstår alltså att ingen av advokaterna visste hur det går till? Till skillnad från dig? Och Ciara visste tydligen inte heller, men undertecknade det ändå?
Och hur kan det vara tvingande om båda parterna har gått med på det?

Nämn EN bra orsak till varför hon ska ha tillgång till hans pengar. Vad har hon gjort för att förtjäna en endaste krona??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in