Citat:
Ursprungligen postat av
sheannax
Menar du inte att du snarare beskriver CJ-fanklubbens beteende här? När det gäller uttalanden som talar till Måns fördel är ni envisa och kan inte se sammanhangen. Men när det gäller att förtala Måns blir ni otroligt kreativa och uppfinningsrika i era lögnhistorier, eller avleder ni skickligt från ämnet, och framför allt är ni mycket manipulativa. Likaså ren FBI-taktik.
Som redan nämnts är det avgörande faktorn här inte vad hon säger, utan vad hon GÖR. Och det gäller i lika hög grad för Måns.
1. För mig är det generellt sett inget problem att han har gått i terapi, oavsett vad den konkret handlade om. Och eftersom du formulerar det som att han borde ha gått i terapi för att kunna vara en fungerande partner för någon, har du uppenbarligen missförstått något helt grundläggande. Det är inte meningsfullt att göra något sådant för någon annan. Det måste vara en egen tanke, för sig själv, annars kommer det aldrig att vara så effektivt.
2. Det finns heller INGA tecken på att Ciara skulle ha låtit honom besöka barnen när som helst. Hur det fungerar mellan de två vet nog bara de närmaste. Men det är helt klart att sådana scenarier skulle vara möjliga, som att hon bara låter honom träffa barnen mot garantier om olika ekonomiska medel. Eftersom barnen är hos henne i England har hon kontrollen. Hon kan ge honom tillgång till barnen, men hon kan också ta barnen ifrån honom för tillfället.
3. Det har inget med Måns att göra? Du har själv skrivit att han är viljestark. Viljestyrka är en allmän egenskap. Och den har visat sig hos honom på många områden. Jag minns till exempel hans vad efter Mello 2015. Och att han sedan genomförde en svensk klassiker. Om det inte är viljestyrka, uthållighet och målmedvetenhet, vad är det då? Något som säkert också kommer honom till nytta när det gäller att hålla sig borta från droger.
4. Kanske inte du specifikt, men dina CJ fanclubmedlemmar är till stor del av denna övertygelse och delar den som en "fastställd sanning".
Igen och igen och igen. Vi är olika individer här, du får adressera mig utifrån det jag skriver. Och då får du precisera.
1. Öh. Hur påverkar mina ev. insikter Måns terapi? Relationerna fungerar inte för han är otrogen. Han går i terapi för att adressera detta ( och troligen ångest efter vissa andra uttalanden att han inte vill var ensam för att slippa tänka osv). Då invänder du att han inte gick i terapi bla för bekräftelsebehov, trots att han säger detta i artiklar och podd. Det var det vi diskuterade.
2. Hon har väl inga juridiska rättigheter att undanhålla barnen. Då skulle han aldrig låta henne stoppa honom om han ville träffa barnen. Måns är ju viljestark!!!! Eller hur? !!!!! Hon uttalade också tydligt att han fick träffa barnen. Måns springer ju till pressen för snyfthistorier så vi hade garanterat fått höra om han inte fått träffa barnen. Skribenter nära familjen i England , skrev i tråden att han inte ens ringde barnen i somras. Att det gick veckor. Allt Detta talar FÖR att han fick träffa barnen, om han hade prioriterat det.
3. Igen. Viljestyrka är toppen, BEROENDE ( pun unintentional) på vart du riktar den. Det är inte ett automatiskt formeln viljestark=Drogfri som du vill låta påskina i ditt tidigare inlägg.
4. Jaså. Du får nog utgå från mig när du adresserar mig.
Ingen här verkar just nu veta om Måns tar droger, men festande i sommar som rapporterats, är inget gott tecken. I seriös rehab ingår inte festande. Och seriös rehab behövs för tillfrisknande.