2025-09-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Det framgår av förhöret att barntanten tog hand om barnen runt 30 timmar i veckan max. Ofta assisterade hon Ciara eftersom Måns lämnade henne ensam hemma med 3 barn dygnet runt större delen av året.
Ciara är egen företagare, konstnär och frilansande skådespelerska och tar väldigt väl hand om sin kropp med regelbunden träning.
Barntanten tog frivilligt jobbet att på flexibla tider assistera eller hoppa in.
Nejdu. Du får dubbla tiden.
Och om hon hade "tre barn dygnet runt större delen av året" är hennes exfiancé lika skyldig som Måns.
Citera
2025-09-13, 20:48
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Och detta vet du för att du själv bor på ett "sorts" boende, eller bara för att du har behov av att avslöja ytterligare detaljer om din unkna människosyn?

Förresten är det inte ”unken människosyn” att säga som det är, vi har boenden i Sverige och det är bra, så att människor kan få vara självständiga vuxna och inte bo kvar hemma hos sina föräldrar när de är vuxna, bara för att de har utvecklingsstörning eller autism typ 2/3.
Citera
2025-09-13, 20:51
Citat:
Och om hon hade "tre barn dygnet runt större delen av året" är hennes exfiancé lika skyldig som Måns.

Du får lämna källa för annars är det bara falsk ryktesspridning vilket är ett regelbrott på Flashback. Lägg upp en kopia på hennes schema mellan 2023-2024 där det står ”60 hours a week”.
Annars är det bara smutskastning och tomma lögner.
Att Måns la 0 timmar på sina barn från 2017-2025 kan vi ju däremot konstatera, och det är därför han anställde Lauren istället.
Citera
2025-09-13, 20:53
Medlem
Citat:
Hahahaha, nej, för att jag känner väldigt många musiker . Sen har jag kompisar som jobbade på boenden under studierna när Måns var på tapeten under/direkt efter Idol, och minns att jag fick höra att alla svärmade över Måns Zelmerlöw (inte personalen utan de boende).
Jag känner ingen som bor på boende och har heller -aldrig-, i hela mitt liv, träffat en enda människa som lyssnat på Måns Zelmerlöw.
Så för att du träffat någon, som träffat någon, som träffat någon som hört att "alla svärmade över Måns" så betyder det att det var bara/främst de som lyssnade på honom? Inte att de gillade att lyssna på samma artist som de allra flesta?

Jag tror att DU lyssnat på Måns MYCKET mer än du vill erkänna.
Citera
2025-09-13, 20:57
Citat:
Så för att du träffat någon, som träffat någon, som träffat någon som hört att "alla svärmade över Måns" så betyder det att det var bara/främst de som lyssnade på honom? Inte att de gillade att lyssna på samma artist som de allra flesta?

Jag tror att DU lyssnat på Måns MYCKET mer än du vill erkänna.

Jag har verkligen aldrig lyssnat på en enda Idolartist, det kan du vara lugn över.
Har aldrig ens kollat på Idol.
Tro mig om du vill eller förneka, jag säger bara vad jag minns.
Tittar man på vilka som försvarar honom på Facebook så stämmer det rätt bra in.
Citera
2025-09-13, 21:02
Medlem
Citat:
Du får lämna källa för annars är det bara falsk ryktesspridning vilket är ett regelbrott på Flashback. Lägg upp en kopia på hennes schema mellan 2023-2024 där det står ”60 hours a week”.
Att Måns la 0 timmar på sina barn från 2017-2025 kan vi ju däremot konstatera, och det är därför han anställde Lauren istället.
Källan är Stockholms tingsrätts slutliga beslut/ rättegångens ljudupptagning.
Leta själv.
Senast redigerad av Lazydell 2025-09-13 kl. 21:11.
Citera
2025-09-13, 21:11
Medlem
Citat:
Förresten är det inte ”unken människosyn” att säga som det är, vi har boenden i Sverige och det är bra, så att människor kan få vara självständiga vuxna och inte bo kvar hemma hos sina föräldrar när de är vuxna, bara för att de har utvecklingsstörning eller autism typ 2/3.
Du har klargjort att du tycker riktigt illa om MZ. Och i samma anda påstår du att det bara är personer på olika boenden som lyssnar på honom. Vad du därmed vill ha sagt är att det bara är dåliga personer som lyssnar på dåliga artister. Tror ingen missförstår vad du vill säga.
Citera
2025-09-13, 21:11
Medlem
Citat:
Du borde kanske vara försiktig så att du inte blir avstängd på grund av den regeln...

Ciara sa själv i rätten att Lauren i genomsnitt arbetade 40-60 timmar i veckan. Inte för att det redan har nämnts 5423 gånger...

Och MZ tillbringade mycket tid med sina barn, reste tillbaka extra under pauserna mellan sitt arbete osv., vilket också har nämnts tillräckligt ofta.

Men jag förstår varför du glömmer det hela tiden...
Citera
2025-09-13, 21:13
Medlem
Citat:
Jag har verkligen aldrig lyssnat på en enda Idolartist, det kan du vara lugn över.
Har aldrig ens kollat på Idol.
Tro mig om du vill eller förneka, jag säger bara vad jag minns.
Tittar man på vilka som försvarar honom på Facebook så stämmer det rätt bra in.
Åh, så om du aldrig riktigt har hört honom, hur kan du då påstå att han inte kan sjunga?
Fäller du alla dina omdömen på det här sättet?
Citera
2025-09-13, 21:24
Avstängd
Citat:

Ja det var en intressant synpunkt på vilket sätt bidrar CJ förstföddes pappa till hennes utgifter, boende, skolavgifter och annat kan man ju undra.
Citera
2025-09-13, 21:24
Avstängd
Citat:
Källan är Stockholms tingsrätts slutliga beslut/ rättegångens ljudupptagning.
Leta själv.
Varför inte citera? Det är inte så svårt faktiskt.

Citat:
Under de veckor Ciara varit i Storbritannien utan Albert och Ossian har Lauren Wight haft det huvudsakliga ansvaret för barnens dagliga omsorg och omvårdnad. Måns har ett betungande arbete som innefattar resor och arbete på annan ort helger och kvällar.
Senast redigerad av N.Armstark 2025-09-13 kl. 21:29.
Citera
2025-09-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fråga personalen på ditt boende vad underhåll är för nåt. I framtiden kanske MånsPetter hamnar i ekonomiskt trångmål, då går staten in och hjälper honom. Sen kan han så klart lägga till lite extra beroende på hur mycket han månar om sina barn. Vill han att de ska växa upp i ett finare område, gå i bättre skolor och ha snygga kläder så kostar det. Han är förmodligen lite intelligentare i det fallet än du.
Varför önskar ni CJ-anhängare honom egentligen alltid bara det värsta? Om han verkligen skulle hamna i ekonomiska svårigheter, skulle väl er favorit CJ få stå för honom och betala underhåll, eller hur? Hur kan ni vilja det?

Och vad gäller huset. Om hon behåller det, så är det ju inte precis litet. Har hon ens råd med det löpande underhållet? När hon måste betala för el, vatten, drift och underhåll osv. Klarar hon det eller måste hon måla betydligt fler tavlor?

Eller kanske hennes nya bästa vän Läckberg tar på sig de stora kostnaderna och hjälper till ekonomiskt även här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in