Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vad gjorde barntanten 60 timmar varje vecka? Var ungarna så krävande och hade dom så stökigt hemma? Normalt klarar man av att själv ta hand om 2 barn och ett hem utom då om man måste jobba. Du snackar bara en massa skit. Konstigt att du inte drog till med att Ciara var berusad av vin hela dagarna också eller har du tänkt till där att det inte stämmer? Sen kan man undra över vad den bakfulle MånsPetter gjorde när han kom hem efter knulleriet? Tog han tag i långborsten och läste sagor för barnen? Människan Lauren klarade ju inte ens av att städa sitt eget rum enligt hur det såg ut i TV-programmet.

Jag håller med om att man b ö r kunna ta hand om sina barn själv. De där frågorna får du nog ställa till Ciara. Du måste nog läsa tråden lite noggrannare så du hänger med. Någon sade att Måns arbetade och Ciara var med barnen och att hon därför skulle fått mer av honom efter skilsmässan men andra har bestämt påstått att Ciara minsann jobbat. Nå då så, då behöver hon väl varken hus hem eller pengar av honom som själv är sååå e n o r m t känd och förmögen.
Citera
2025-09-13, 19:20
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Jag håller med om att man b ö r kunna ta hand om sina barn själv. De där frågorna får du nog ställa till Ciara. Du måste nog läsa tråden lite noggrannare så du hänger med. Någon sade att Måns arbetade och Ciara var med barnen och att hon därför skulle fått mer av honom efter skilsmässan men andra har bestämt påstått att Ciara minsann jobbat. Nå då så, då behöver hon väl varken hus hem eller pengar av honom som själv är sååå e n o r m t känd och förmögen.
Ciara har i alla fall äran och hedern i behåll. Det kan man inte säga om MånsPetter där både gamla kollegor, arrangörer och TV-bolag inte vill ha med honom att göra. Han har själv sagt i intervju att folk varken ringer eller vill prata med honom längre.
Citera
2025-09-13, 19:42
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Fast nu var det nog mest nannyn som tog hand om barnen och hennes lön har han redan betalat.

Och det där med han tyckte det var "plågsamt att ge upp kändisskapet" är bara så otroligt löjligt skrivet.

Att Måns inte bara är kolatorsk utan även bekräftelsetorsk är väl uppenbart för alla. Frågan är vad han ska göra 2026 och framåt om vi bortser från enstaka eurovisionpartyn och lokala bögfester.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-09-13 kl. 20:14.
Citera
2025-09-13, 19:43
Medlem
Citat:
Fast nu var det nog mest nannyn som tog hand om barnen och hennes lön har han redan betalat.

Och det där med han tyckte det var "plågsamt att ge upp kändisskapet" är bara så otroligt löjligt skrivet.

” Nog” mest, betyder absolut ingenting. Det betyder att du inte har en aning.

Jag har för mig att det avhandlades tidigare i tråden att Måns tyckte det var jobbigt att vara anonym medan Ciara hade en mer avslappnad inställning till det ok därför var ok med att arbeta i hemmet med barnen när de var små. Eftersom det inte spelar ngn roll för min poäng, orkar jag inte lägga tid på att leta upp det.

Bortse från det, och fokusera på att de har gjort en gemensam arbetsfördelning, där Ciara inte ”lever på Måns” utan också bidrog med viktig insats till det gemensamma genom att ge en trygg bas för barnen hemma när Måns reste, och naturligtvis ska kompenseras för det.
Citera
2025-09-13, 19:52
Medlem
Citat:
Fråga personalen på ditt boende vad underhåll är för nåt. I framtiden kanske MånsPetter hamnar i ekonomiskt trångmål, då går staten in och hjälper honom. Sen kan han så klart lägga till lite extra beroende på hur mycket han månar om sina barn. Vill han att de ska växa upp i ett finare område, gå i bättre skolor och ha snygga kläder så kostar det. Han är förmodligen lite intelligentare i det fallet än du.
Citera
2025-09-13, 20:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Läckberg har varit bekant med både Måns och Ciara sedan de medverkade tillsammans i Masked Singer.

En som är sexmissbrukare och notoriskt otrogen kan jag tänka mig har en hel del spöken i garderoben som man inte gärna vill ska slippa ut.

Ja så kanske det kan vara angående sexmissbrukare och spöken i garderoben.

Med tanke på den omtalade boken som kommit nu.

Den första du nämnde har väl i alla fall en spökskrivare.
Citera
2025-09-13, 20:30
Citat:
Men detta krockar med att de hade barnflicka 60 timmar per vecka vilket verkligen borde innebära att hon då arbetade eller vad? Eller menar ni att hon gjorde annat som att bara träna och umgås med vänner som ni tagit upp?......

Hon jobbade inte 60 timmar i veckan i England varje vecka utan hade ett sjukt flexibelt schema som hon själv också ville ha, eftersom hon inte har egna vänner eller familj.
Visa källa på att hon jobbat 60 timmar i veckan i England mellan 2023-2024?
Citera
2025-09-13, 20:33
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vad gjorde barntanten 60 timmar varje vecka? Var ungarna så krävande och hade dom så stökigt hemma? Normalt klarar man av att själv ta hand om 2 barn och ett hem utom då om man måste jobba. Du snackar bara en massa skit. Konstigt att du inte drog till med att Ciara var berusad av vin hela dagarna också eller har du tänkt till där att det inte stämmer? Sen kan man undra över vad den bakfulle MånsPetter gjorde när han kom hem efter knulleriet? Tog han tag i långborsten och läste sagor för barnen? Människan Lauren klarade ju inte ens av att städa sitt eget rum enligt hur det såg ut i TV-programmet.

Nej Lauren är inte bara sjukt olämplig som nanny med sin inställning att drogmissbruk är no big deal som vårdnadshavare, eller att barns mammor/syskon inte är lika viktiga för dem som en nanny som varit anställd i typ 1 år och med glädje byter ut sitt jobb mot att bli sekretare för deras pappa och sluta jobba med dem.
Hon klarar heller inte av att städa sitt rum, hålla en någorlunda normal/lätt övervikt utan det ser verkligen ut som matmissbruk också.
Citera
2025-09-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
” Nog” mest, betyder absolut ingenting. Det betyder att du inte har en aning.

Jag har för mig att det avhandlades tidigare i tråden att Måns tyckte det var jobbigt att vara anonym medan Ciara hade en mer avslappnad inställning till det ok därför var ok med att arbeta i hemmet med barnen när de var små. Eftersom det inte spelar ngn roll för min poäng, orkar jag inte lägga tid på att leta upp det.

Bortse från det, och fokusera på att de har gjort en gemensam arbetsfördelning, där Ciara inte ”lever på Måns” utan också bidrog med viktig insats till det gemensamma genom att ge en trygg bas för barnen hemma när Måns reste, och naturligtvis ska kompenseras för det.
Jag skrev "nog" enbart för att jag inte har förstahandsinformation. Men det har väl aldrig spelat någon roll här? Enligt vad som sagts i rätten har nannyn jobbat upp till 60h per vecka. Ciaras advokat sa inte emot.

Såklart har dylikt avhandlats men det betyder på intet sätt att så är fallet. Vem säger ens att att "det är jobbigt att vara anonym"? Finns absolut heller inget som tyder på att Ciara tyckt det var ok att vara varken anonym, eller i hemmet.

Jag kan inte bortse från fakta och fokusera på det du vill när premissen inte stämmer. Och stämmer den inte ska hon inte kompenseras för den heller.
Senast redigerad av Lazydell 2025-09-13 kl. 21:15.
Citera
2025-09-13, 20:37
Citat:

Det framgår av förhöret att barntanten tog hand om barnen runt 30 timmar i veckan max. Ofta assisterade hon Ciara eftersom Måns lämnade henne ensam hemma med 3 barn dygnet runt större delen av året.
Ciara är egen företagare, konstnär och frilansande skådespelerska och tar väldigt väl hand om sin kropp med regelbunden träning.
Barntanten tog frivilligt jobbet att på flexibla tider assistera eller hoppa in.
Citera
2025-09-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Allvarligt talat så hade Måns sina fans främst på olika sorters boenden under och efter Idol.
Och detta vet du för att du själv bor på ett "sorts" boende, eller bara för att du har behov av att avslöja ytterligare detaljer om din unkna människosyn?
Citera
2025-09-13, 20:46
Citat:
Och detta vet du för att du själv bor på ett "sorts" boende, eller bara för att du har behov av att avslöja ytterligare detaljer om din unkna människosyn?

Hahahaha, nej, för att jag känner väldigt många musiker . Sen har jag kompisar som jobbade på boenden under studierna när Måns var på tapeten under/direkt efter Idol, och minns att jag fick höra att alla svärmade över Måns Zelmerlöw (inte personalen utan de boende).
Jag känner ingen som bor på boende och har heller -aldrig-, i hela mitt liv, träffat en enda människa som lyssnat på Måns Zelmerlöw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in