2025-08-13, 12:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Er idol ägnar sig heltid åt förtal och lögner så klart ni gör likadant men det är ett brott. M*ns är oskyldig och ni fortsätter.

Självklart är M*ns oskyldig, tyvärr finns det mindre begåvade människor som inte kan acceptera detta.
Citera
2025-08-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Jag tar inte emot order så du får vända dig till någon annan men ett är säkert att ert fantiserande världsfrånvända aldrig upphör, det går liksom runt runt runt. Avhandlade ämnen i ärendet tuggas om och om igen som att ni hoppas att det nästa gång skall ses på annat sätt mot vad som redan framkommit. Saker står redan i tråden och ge mig en anledning till varför just jag skulle upprepa mig för din skull. Kommer aldrig att ske, du får helt enkelt läsa igen och vi är så många som är eniga. Ni är några få som jag faktiskt inte vet varför jag lägger tid på. Tycker historien kring Måns är obehaglig och som ni låter blir det värre. Önskar Måns all lycka och styrka att gå igenom detta för det är så s j u k t.

Det du upprepar är det du tycker dig utläsa när du fantiserar kring dynamiken runt Ciara och Måns relations som i senaste inlägget att Måns är tystad genom att Ciara bussar Camilla Löckberg på honom. Vad har du för belägg för det? Han har ju sökt upp press och bjuder in pressen till spelning på vin vin och kaffebar i Båstad. Lättystad beskriver väl inte Måns? Berätta gärna mer kring fakta kring det precis som jag ger exempel när han yttrar sig. Och varför skulle Måns låta sig tystas av Camilla Läckberg menar du?

Du tuggar gärna om dina fantasier men kan aldrig vara konkret. Men nu vill du absolut inte upprepa dig. Harkel.

Och du påstår att Måns anhängare i tråden är i numerärt överläge. Vad baserar du det på?

Din känslor ör känslor, inte verklighet och fakta.

I nästa steg bevisar inte ett numerärt överläge heller något eftersom många som har fel kan samlas på ett ställe, men ändå intressant att visa vad du baserar det på.

Gissningsvis kommer du att undvika att svara på det, eftersom du inte baserar det på fakta. Precis som du inte kan ge några exempel på ditt tidigare påstående hur ”alla” ”snygga” kändisar blir anklagade för sexmissbruk och otrohet av avundsjuka människor.

Det som blir jobbigt är att du skriver så många inlägg i tråden. Tro det eller ej, men du bidrar också till ”tuggandet” i tråden.

Sen är det säkert obehagligt för Måns att gå in i tråden då ingen direkt hänsyn tas till hans känslor här. Men dina utfall mot Ciara, som dessutom saknar verklighetsgrund, är inte på något sätt behagliga heller.
Citera
2025-08-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Hur kan du veta det? Har du insyn i fallet? Det kan lika gärna ha funnits kameraövervakning. Det är till och med mycket möjligt på Strawberry. Och kanske visar filmen bara att hennes påstående var mer dramatiskt än sanningen.

Ja det är där kanske där men jag menade hotellet Måns o Ciara var på...
Citera
2025-08-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
12 aug:

13 aug:

Tror det är första gången hotellet pekas ut. Har inte läst det tidigare i tråden eller i media.
Du kanske är insatt? Berätta gärna mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja det är där kanske där men jag menade hotellet Måns o Ciara var på...
Av en slump följde jag Mello. Och alla artister bodde på Strawberry, som ligger precis vid arenan. Måns har också postat stories därifrån. I pressen står det att det ska ha hänt den 6 mars i samband med Mello. Så det var Strawberry, han var där.
Citera
2025-08-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ingen annan avsikt än att dels försöka få en uppfattning om proportionerna mellan CJ och MZ (eftersom det har diskuterats flera gånger i tråden) samt försöka fånga upp på ett rättvist sätt (utan att genomföra en vetenskaplig studie) vin- och alkoholförekomst på instagramkontona.

Vilket absolut inte blir 100 procent korrekt, eftersom vi inte vet vad som finns i glasen. Man kan dricka alkoholfritt.
Och i vissa inlägg med "vinglas-bilder" visas med glasen på bordet - då är det inte heller alltid lätt att veta vems glas som hör till vem på bilderna. Man får gissa lite ibland.
Men om man tittar på många år, så borde det ändå inte bli så stora fel.

Dessutom, ambitionen är inte på något vis att försöka slå fast att CJ har t ex exakt 3,5 procent vinglasbilder på kontot medan MZJ skulle ha t ex exakt 7,5.
Däremot tycker jag det är intressant att se att MZ har fler bilder där det förekommer alkohol (förmodat) även om man tar bort uppenbara reklambilder för egna vinmärket.

Vet inte vad du menar med privata bilder. Men jag tror det är rätt bra att inte börja utesluta för stora mängder av situationer, det finns en risk att det kan bli missvisande.
Men visst skulle man kunna ta bort MZ vinreklam, dvs inläggen där det visas MZ-vin enbart som reklam, dvs inte när man själv råkar ha valt ett eget vin för söndagsmiddagen med familjen.

Man kan notera att flera i tråden har kritiserat att CJ visar vinglas samtidigt som hon målar, vilket man kanske bör klassa som en professionell syssla så då kan ju även MZ "nu har jag efterfest" -med bandet-bilder ingå. Som sagt, tror det är bra att ha ganska stora mängder.

Tar man dock bort den uppenbara MZ-vin-reklamen för 10 år, så ser det ändå ut som det förekommer fler alkohol-inlägg på MZ-kontot jämfört med på CJ-kontot.
Men säg att det hamnar på cirka 7,5 procent av inläggen där man kan förmoda att det förekommer alkohol i glasen (MZ). Jämfört med kanske 3-4 procent på CJs konto över en tioårsperiod.

Om man låter sig fota med vinglaset på bordet framför sig tillsammans med ett litet barn, eller samtidigt som man håller i vinglaset - då är man ju inne och petar i små små detaljer.

Det många tittare ser, i det stora hela, kan väl ändå sammanfattas med:
"förälder med småbarn dricker (alkohol-)vin" (förmodligen).

Och det kan man se även på MZ instagramkonto, vid inte bara ett tillfälle.

Jag ville ändå komma tillbaka till dig. I mitt senaste svar till dig talade jag inte om statistik över vem som har postat mest. Din statistik är ändå inte fullständig, eftersom mycket av Ciara delades via stories som inte längre är tillgängliga.

Återigen, finns det någon bild av Måns där han håller barnen i handen OCH samtidigt har ett glas vin? Precis som i det exempel jag nämnde med Ciara? Jag menar inte inlägg där vin står någonstans i bakgrunden på matbordet. Och inte heller några där han (eller hon) är ensam på bilden med vin, och kanske ett barn springer förbi i bakgrunden.

Och åh, egentligen ville jag inte hänga upp mig så mycket på det. Men jag har nu gått igenom hans inlägg igen för att få en egen överblick. Och så irriterande, tyvärr för henne har han till och med lagt upp en bild. 21 oktober 2022. Hon ammar det yngsta barnet, de andra två till vänster och höger om henne, och hon skålar med ett vinglas mot kameran. Visst kan man inte se om det är alkoholfri vin. Men på något sätt tvivlar jag på att det är det.

Varför har du inte tagit med det i din lista, när du ändå har tittat så noggrant på allt???
Senast redigerad av sheannax 2025-08-13 kl. 14:26.
Citera
2025-08-13, 14:29
Medlem
Citat:
Av en slump följde jag Mello. Och alla artister bodde på Strawberry, som ligger precis vid arenan. Måns har också postat stories därifrån. I pressen står det att det ska ha hänt den 6 mars i samband med Mello. Så det var Strawberry, han var där.

Tyvärr du, det var i Helsingborg.
Citera
2025-08-13, 14:52
Medlem
Citat:
Tyvärr du, det var i Helsingborg.
Du verkar ha blandat ihop några saker här. Du kanske borde läsa igenom det igen, innan du fortsätter att sprida felaktiga påståenden.

Citat:
Expressen har tidigare berättat att Ciara Janson polisanmält Måns Zelmerlöw för relationsvåld. Enligt Expressens uppgifter anklagar hon honom för att ha knuffat in henne i en vägg.
...
I handlingar Expressen tagit del av framgår också att händelsen som utreds ska ha skett den 6 mars i Solna.
https://www.expressen.se/noje/just-n...or-misshandel/

Och i Solna ligger Strawberry Arena, där Mello-finalen ägde rum, och hotellet.
Citera
2025-08-13, 15:08
Medlem
Citat:
Du verkar ha blandat ihop några saker här. Du kanske borde läsa igenom det igen, innan du fortsätter att sprida felaktiga påståenden.

https://www.expressen.se/noje/just-n...or-misshandel/

Och i Solna ligger Strawberry Arena, där Mello-finalen ägde rum, och hotellet.

Ciara var inte med på Mellofinalen. Du menar hon väntade på hotellet?
Citera
2025-08-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ciara var inte med på Mellofinalen. Du menar hon väntade på hotellet?
Är det ett försök att dölja fakta genom att ni nu låtsas som om ni plötsligt inte vet något längre? Den 6 mars var två dagar före finalen. Det fanns tillräckligt med artiklar som skrev att det var i samband med Mello. Han var där under hela tiden, för repetitioner och otaliga pressmöten.
Även om du inte vill tro det. Det är mycket möjligt att polisen har sett en video från hotellet om den nämnda incidenten, där ingenting av det som hon påstår har hänt. Och följaktligen finns det inga bevis för att han har varit våldsam mot henne. Och inte heller något annat under deras förhållande. Precis som han har sagt hela tiden.
Citera
2025-08-13, 16:21
Citat:
Om det fanns en kamera, vilket är fullt möjligt på Strawberry Hotel i Stockholm, och det verkligen skulle ha filmats, så var det troligen i korridoren.
Citat:
Tror det är första gången hotellet pekas ut. Har inte läst det tidigare i tråden eller i media.
Du kanske är insatt? Berätta gärna mer.
Citat:
Citat:
det var i Helsingborg.

Ja, jag tror det kan stämma med Strawberry i Solna.
Det här med Helsingborg har nämnts några gånger tidigare i tråden, men efter att Expressen skrev om polisanmälan i maj så verkar det vara Solna.
Däremot är det första gången jag hör om Strawberry hotell efter sheannax inlägg om hotellet igår och idag.

Expressen skrev att det skulle ha skett den 6 mars.
Det framgick även i C:s advokats sakframställan om hemvist, att händelsen ska ha inträffat i början av mars.

Lägger i spoilern ett svar till sheannax som nyss frågat, om Instagram och vinglas.

Senast redigerad av 12.Steg 2025-08-13 kl. 16:29. Anledning: citat och tillägg
Citera
2025-08-13, 16:30
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Och åh, egentligen ville jag inte hänga upp mig så mycket på det. Men jag har nu gått igenom hans inlägg igen för att få en egen överblick. Och så irriterande, tyvärr för henne har han till och med lagt upp en bild. 21 oktober 2022. Hon ammar det yngsta barnet, de andra två till vänster och höger om henne, och hon skålar med ett vinglas mot kameran. Visst kan man inte se om det är alkoholfri vin. Men på något sätt tvivlar jag på att det är det.

Varför har du inte tagit med det i din lista, när du ändå har tittat så noggrant på allt???

Varför har du hakat upp dig på att hon ammar med ett vinglas i handen? Det är ju ingenting och inget som du kan anklaga någon för.
Citera
2025-08-13, 17:08
Medlem
Giant Squids avatar
Ciara bör nog alltid se till att ha en kamera på vid träffar med Måns Petter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in