2025-07-30, 00:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Som jag uppfattar det skulle bägge villkoren vara uppfyllda, han skulle alltså både ge fan i kokainet och att knulla andra.

Har du någon annan uppfattning?

Dessutom tolkar jag det jag minns från det Mumsens mamma sa under rättegången, som att Mumsen även varit ute och viftat med snabeln i närtid och att det var en av orsakerna till att förhållandet spruckit. Om det stämmer så har han ju brutit mot båda villkoren för att dom skulle försöka rädda äktenskapet.
Det är ju utopi och ett stort skämt att Mums helt plötsligt skulle sluta att vara otrogen och speciellt som han snortar den sexhöjande drogen kokain dagligen. Han borde vara stammis på veneriska kliniken om inte annat för att kontrollera sin status. Det är knappast attraktivt att bete sig som en apa på Skansen.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-30 kl. 00:33.
Citera
2025-07-30, 00:24
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nu svarar jag dig för sista gången om det här:
1. Det var inte du som ställde en fråga - det var jag.
2. Jag har har aldrig påstått att det har en betydelse så hur/varför vill du ha svar på det från mig? Fråga dig själv istället.
3. Jag drar den slutsatsen för att jag har ställt frågan 4-5 gånger utan att får svar.
4. Ingen, varken du eller någon annan, har svarat att ni inte vet. Du/ni har svarat att frågan är galen och ej betydelsefull.
5. Vem är det som skriver märkligt, sa du?

Vad är det här för märklig utläggning? Jag har ställt en fråga bara och vill ha svar på den.
Citera
2025-07-30, 00:31
Medlem
Citat:
Som jag uppfattar det skulle bägge villkoren vara uppfyllda, han skulle alltså både ge fan i kokainet och att knulla andra.

Dessutom tolkar jag det jag minns från det Mumsens mamma sa under rättegången, som att Mumsen även varit ute och viftat med snabeln i närtid och att det var en av orsakerna till att förhållandet spruckit. Om det stämmer så har han ju brutit mot båda villkoren för att dom skulle försöka rädda äktenskapet.
Jag har ingen annan uppfattning - som jag vill dela med mig av just nu.
Eftersökte bara svar på en oerhört okomplicerad fråga.
Måns mamma pratade om förra våren, alltså innan hennes regler, inför flytten till Sverige.
Citera
2025-07-30, 00:41
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Det var ett av två led i löftet som skulle infrias. Varför har du så svårt att acceptera att jag vill veta om han infriade den delen?
Det framstår som att du anser att man enbart får lov att fokusera på drogdelen. Dvs den delen där du anser att han misslyckats.
Varför är det så?

Aha, så Ciara krävde att Måns Petter Albert endera skulle sluta med kokain eller sluta att idka sexlekar med andra män/kvinnor, dvs om ett av dessa krav uppfylldes så skulle de inte bryta sitt äktenskap, hur vet du detta?

Eftersom Ciara nu vill skiljas så innebär väl det då att Mums både varit otrogen mot henne och fortsatt med sitt bruk av kokain.
Citera
2025-07-30, 00:43
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Herregud! Hon måste vara stolt över sin son!
Citera
2025-07-30, 00:51
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Aha, så Ciara krävde att Måns Petter Albert endera skulle sluta med kokain eller sluta att idka sexlekar med andra män/kvinnor, dvs om ett av dessa krav uppfylldes så skulle de inte bryta sitt äktenskap, hur vet du detta?

Eftersom Ciara nu vill skiljas så innebär väl det då att Mums både varit otrogen mot henne och fortsatt med sitt bruk av kokain.
Vilket djävla ultimatum. Man baxnar när man läser villkoren. Ännu mer galet blir det eftersom det ena leder till det andra. Kokain är ju själva orsaken till det enorma sexbehovet. Ciara kan inte varit vid sina fulla sinnes bruk som gick in i det "avtalet" och förmodligen var det hingsten själv som brutit ner henne mentalt,. Fy f*n.. ....
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-30 kl. 00:54.
Citera
2025-07-30, 00:53
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej inte "knuffar". Hon har polisanmält för en "knuff", singularis.
För 4,5 månader sedan. Tror du snuten satt sina skarpaste utredare på det här? Är det därför det dröjer så länge? Håller de på att dna-testa väggen och ta fotavtryck på golvet där C och MZ stod?
Eller räcker inte de ekonomiska resurserna till längre? De kanske behöver hyra in en sniffhund också. När kommer åtalet om en knuff?

Det finns ingen FUP ute så du kan inte veta vad hon polisanmält och inte. Men Måns Petter Z är misstänkt för misshandel, inte ofredande.
Det dröjer inte länge, mordrättegångar kan ta längre tid.
Dock ingen nyhet att kvinnomisshandel inte är topp-prio för polisen (det heller). Varför tror du Aftonbladet har sina artikelserier om dödade kvinnor? För att ”snuten släpper allt och DNA-testar väggen och löser alla problem på en vecka”?
Citera
2025-07-30, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Det finns ingen FUP ute så du kan inte veta vad hon polisanmält och inte. Men Måns Petter Z är misstänkt för misshandel, inte ofredande.
Det dröjer inte länge, mordrättegångar kan ta längre tid.
Dock ingen nyhet att kvinnomisshandel inte är topp-prio för polisen (det heller). Varför tror du Aftonbladet har sina artikelserier om dödade kvinnor? För att ”snuten släpper allt och DNA-testar väggen och löser alla problem på en vecka”?
Det kanske hade haft resurser över till allvarligare brottslighet om folk lät bli att polisanmäla för att ge
X-maken dålig publicitet och rättfärdiga sitt eget offentliga påstående om fysisk misshandel.
EDIT: Om hon polisanmält något annat så hade MZ blivit delgiven och C hade säkert inte försummat att tipsa kvällspressen om polisanmälningar.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-30 kl. 01:06.
Citera
2025-07-30, 01:05
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kanske hade haft resurser över till allvarligare brottslighet om folk lät bli att polisanmäla för att ge
X-maken dålig publicitet och rättfärdiga sitt eget offentliga påstående om fysisk misshandel.

Du vet ingenting om hennes anledning eller vad Måns gjort mot henne.
Vi får väl se. Ska bli intressant att läsa FUP:en.
Ni som läser och vet, kan ni inte skvallra lite?
Måns hade ju Insekterna som direkt outade sig själv som ”Måns vän” som förtalade Ciara i tråden, kan han kan väl andra också hinta lite mer?
Citera
2025-07-30, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Du vet ingenting om hennes anledning eller vad Måns gjort mot henne.
Vi får väl se. Ska bli intressant att läsa FUP:en.
Ni som läser och vet, kan ni inte skvallra lite?
Måns hade ju Insekterna som direkt outade sig själv som ”Måns vän” som förtalade Ciara i tråden, kan han kan väl andra också hinta lite mer?
Nej det får du bakläxa på. Den personen var rätt så objektiv. Hen försvarade C och tyckte att MZ förändrats mycket det sista året. Den personen förtalade inte alls C mer än, att hen tyckte att det var onödigt att hon offentligt förtalat MZ.
Du fabulerar mycket har jag märkt. Vid ett tillfälle påstod du att det fanns vittnen i tråden som skvallrat om MZ.
Vilka vittnen då om jag får fråga? Allt smaskigt skvaller är enbart hörsägen från hörsägen från säker anonym källa i långa banor.
EDIT: Vad är Isekterna? Jag känner bara till en person som påstod sig tillhöra kretsen runt MZ som skrivit i tråden. Tänker vi på samma person?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-07-30 kl. 01:19.
Citera
2025-07-30, 01:41
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Jag har ingen annan uppfattning - som jag vill dela med mig av just nu.
Eftersökte bara svar på en oerhört okomplicerad fråga.
Måns mamma pratade om förra våren, alltså innan hennes regler, inför flytten till Sverige.
Ja du har rätt, kollade igen nu.
Men det har ingen större betydelse eftersom drogmissbruket har fortgått och villkoret för att rädda äktenskapet därmed inte är uppfyllt.
Ska man försöka sig på en gissning så har det troligen viftats en del med snabeln i närtid också, men det är inget som jag kan redovisa någon säker källa på.

Otroligt vad kärringen svamlar och slingrar sig för övrigt, åklagaren är tvungen att fråga om flera gånger och till slut ställa specifikt riktade detaljfrågor innan kärringen svarar på vad hon vet och inte vet...
Hon jobbar på högtryck för att försköna barnens situation här i Sverige, trots att dom tidigare levt (nästan) hela sitt liv i England.
Hon försöker också till varje pris slippa berätta vad hon VET om Mums tidigare bravader och missbruk.
Citera
2025-07-30, 01:48
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Herregud! Hon måste vara stolt över sin son!
Hon är säkert stolt över sig själv också, eller förresten, kanske ändå inte...
Eftersom hon tydligen ogillade att rättegången fanns bandad och spreds till allmänt beskådande, eller heter det kanske åhörande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in