• 1
  • 2
2007-12-16, 22:05
Medlem
TomBakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jallaballa
Om man kopplar ihop två datorer med en sladd ska en korsad sladd användas. Du skriver ju själv att en sådan ska användas vid ihopkoppling av bl a två nätverkskort.

Om man inte har en korskopplad sladd hemma och inte klarar av att göra en själv kan de vara ganska dyra att köpa. En alternativ är ju att plocka ur hårddisken ur ena datorn och sätta in den i den andra.

Jag rörde nog ihop det där.

USB-minne skulle inte fungerat eftersom filerna är runt 4 gig, har inte något så stort minne. Har testat DC med mig själv en gång i tiden, och det fungerade väl helt okej.

Citat:
Jag löste det iallafall genom att koppla in båda datorerna till routern, och lägga filerna i någon share mapp. Ganska segt att kopiera från share mappen till någon annan mapp bara

Tack för svaren!

Har du nätverk färdigt eller? Det är ju bara att kopiera direkt över windowsnätverk. Vad är det för share du pratar om?
Citera
2007-12-17, 00:08
Medlem
1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBaker
Har du nätverk färdigt eller? Det är ju bara att kopiera direkt över windowsnätverk. Vad är det för share du pratar om?
Kanske var lite otydlig, men shared folder, delad mapp borde det kanske heta om man har svensk OS. Fick det att funka iallafall, det rullar på bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in