• 1
  • 2
2007-12-15, 11:36
Medlem
Hej!
Det är så att jag har försökt att få till glftpd men det fungerar inte, finns det ingen lättare grafisk ftp server som man kan köra igång?

Citera
2007-12-15, 11:51
Medlem
judaass avatar
Jag brukar personligen köra G6ftp serv (bulletproof ftp serv). Enkel som få, om den fungerar till Ubuntu vet jag ej dock.
Citera
2007-12-15, 12:23
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Vad har du för nytta av ett GUI?
pure-ftpd är väldigt simpel. I princip är det bara att installera och sätta en användare i grupen ftp. Mycket enkelt alltså.
Det finns även ett GUI till den men det fyller, som alltid när det gäller sådana här applikationer, ingen som helst funktion.

EDIT: Vad var problemet med glftpd då? Kanske är något jättesimpelt som du bara missat.
Citera
2007-12-15, 12:26
Medlem
Marcel Pagnols avatar
efter lite Googlande hittade jag detta http://85.214.17.244/gadmintools/ind...d=15&Itemid=29

finns säker många mer där ute. OBS inte använt detta själv så jag vet inte hur kvalitén ser ut. lycka till
Citera
2007-12-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kratz
Vad har du för nytta av ett GUI?
pure-ftpd är väldigt simpel. I princip är det bara att installera och sätta en användare i grupen ftp. Mycket enkelt alltså.
Det finns även ett GUI till den men det fyller, som alltid när det gäller sådana här applikationer, ingen som helst funktion.

EDIT: Vad var problemet med glftpd då? Kanske är något jättesimpelt som du bara missat.

jag skriver : site change "username" ration 0

men det blir inte leech acc ändå :S
Citera
2007-12-15, 14:09
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar

Var skriver du det, och i vilken FTP-klient?
Citera
2007-12-15, 14:11
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar

site change <username> ratio 0, och det blir ratio 0.
Citera
2007-12-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kratz
Var skriver du det, och i vilken FTP-klient?

Jag skrev det i gftp, men bytte från gftp till IglooFTP-PRO men hittar inte vart man kan skriva in site commands Någon som vet?
Citera
2007-12-15, 16:31
Medlem
vXds avatar
lättaste ftp-klienten måste väl vara den inbyggada ftp... eller yafc eller ncftp eller liknande console program

EDIT: Finns det inget "Send raw command" eller liknande i nån option?
i t.ex yafc så skriver man bara "quote help" för att skicka help till ftp'n.

Måste det nödvändigtvis vara en grafisk ftp-klient du ska köra?

EDIT2: Och vad är det med glftpd som du inte får igång?
Citera
2007-12-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judaas
Jag brukar personligen köra G6ftp serv (bulletproof ftp serv). Enkel som få, om den fungerar till Ubuntu vet jag ej dock.

Faktum är att den, åtminstone när jag testade, fungerar utmärkt med Wine! Även "Minimize to tray" fungerade vilket jag tyckte var imponerande...

Men sen huruvida man ska köra grafiskt gränssnitt på en server eller ej är väl en annan fråga, men det får trådskaparen avgöra
Citera
2007-12-15, 20:00
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killer00
Men sen huruvida man ska köra grafiskt gränssnitt på en server eller ej är väl en annan fråga, men det får trådskaparen avgöra

Eller om det är värt att emulera, när det finns så många utmärkta, och bättre, ftpds som fungerar native.
Citera
2007-12-15, 20:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killer00
Faktum är att den, åtminstone när jag testade, fungerar utmärkt med Wine! Även "Minimize to tray" fungerade vilket jag tyckte var imponerande...

Fast frågan är om man valt rätt OS om man måste köra genom Wine och använda Windowsapplikationer. Jag kör själv BPFTP (gamla G6) på min Windowsdator, men det finns gott om alternativ till linuxvarianterna. Är du inte så hemma på det här med datorer så skulle jag avråda dig från att använda vsftpd eftersom det blir lite trixigt med användare, särskilt om man är van vid ett GUI och funktioner i G6.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in