• 1
  • 2
2007-12-14, 15:24
Medlem
Davaeorns avatar
Gick igenom ett gäng gamla fantomen nyligen och återbekantade mig med den gamla Sci-Fi serien Achilles Wiggen. Dessvärre hittade jag bara fyra episoder av denna smått fantastiska serie och jag undrar om någon vet något sätt att få tag i de fantomen tidnigar där Wiggen är med i.

Någon mer än jag som minns denna serie?
Citera
2007-12-14, 16:03
Medlem
Fargoths avatar
Thorgal finns ju exempelvis på TPB, så AW borde väl finnas på något liknande ställe.
Citera
2007-12-14, 19:03
Medlem
yajirobis avatar
http://seriewikin.serieframjandet.se...chilles_Wiggen

Tror dock inte den finns samlad nånstans..
Citera
2007-12-14, 23:10
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davaeorn
Gick igenom ett gäng gamla fantomen nyligen och återbekantade mig med den gamla Sci-Fi serien Achilles Wiggen. Dessvärre hittade jag bara fyra episoder av denna smått fantastiska serie och jag undrar om någon vet något sätt att få tag i de fantomen tidnigar där Wiggen är med i.

Mmm, jag minns också den. Tyckte den var och är kanonbra och har ibland funderat på att börja söka efter tidningar med den serien.... Nostalgiska minnen väcks verkligen till liv när du tar upp saken här......
Citera
2007-12-14, 23:15
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:

Kommer också ihåg den serien, försökte få tag i den men utan framgång, finns inte på nätet, har hört med 2 st seriebutiker också hopplöst.
Citera
2007-12-15, 12:06
Medlem
Davaeorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Kommer också ihåg den serien, försökte få tag i den men utan framgång, finns inte på nätet, har hört med 2 st seriebutiker också hopplöst.

Känner igen det där, var själv nere på den lokala serietidnigskrängaren och gick igenom samtliga fantomen han hade men samtliga Wiggen var redan urplockade så uppenbarligen är serien fortfarande uppskattad.
Citera
2007-12-15, 12:31
Medlem
En länk till en förteckning över AW i Fantomen. Vet inte om den uppdaterats efter -99:

http://users.student.lth.se/e95gl/fa...es.wiggen.html

Det blir till att leta på tradera och i seriebutiker för att samla ihop alla avsnitt.

Leppänen är annars en av de populäraste Fantomentecknarna de senaste 20-25 åren. AW var ett av hans sidoprojekt.

Edit: Du fick visst ett bättre svar redan igår.
Citera
2007-12-16, 07:28
Medlem
Citat:
Känner igen det där, var själv nere på den lokala serietidnigskrängaren och gick igenom samtliga fantomen han hade men samtliga Wiggen var redan urplockade så uppenbarligen är serien fortfarande uppskattad.
Borde det inte vara dags att börja maila Egmont och försöka få dem att ge ut samlingsvolymer?
Wombat
Citera
2007-12-17, 22:37
Medlem
Ok snubben är finne men har ju mest jobbat för Team Fantomen, och jag håller med hans alster håller oftast högre klass än Fantomenäventyren.

Jag gillar iaf denna serie, jag hoppar över det vanligtvis trista Fantomenskräpet och läser detta i stället i den gamla blaskorna.

Egmont är kronarslen som inte skulle känna igen en bra serie i vlket fall, så tro inget på dem.

Egmont DIE! säger jag så kanske det blev lite ordning på serier i Sverige.

Jag hoppas ni noterat Torgal som gått i Fantomen med, det är kanske den bästa biserie de någonsin haft.
Citera
2007-12-21, 16:50
Medlem
BigFatCones avatar
nu har jag helt glömt av vad killen heters som har gjort wiggen men han är en jävel på att göra schyssta sci-fi-serier.. achilles wiggen är nog min absoluta favoritbiserie i fantomen.. om egmont skulle släppa ett samlingsalbum så hade lyckan varit gjord..
Citera
2007-12-22, 01:20
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
nu har jag helt glömt av vad killen heters som har gjort wiggen men han är en jävel på att göra schyssta sci-fi-serier

Kari Leppänen

http://seriewikin.serieframjandet.se..._Lepp%C3%A4nen

Han är ju en väldigt duktig tecknare, tecknar klart och tydligt. Däremot har jag aldrig riktigt fastnat för hans historier, det är för lite hisnande sci-fi-känsla i dom.
Citera
2009-02-06, 21:19
Medlem
Tuves avatar
Kör en liten bumb på den här gamla tråden då jag tänkte göra en egen först men hittade denna.

Någon som hört något om Achilles Wiggen? Om det kommit i något samlaralbum?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in