• 4
  • 5
2007-12-17, 22:49
Medlem
MrTambourineMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardestroyer
Jag skulle tippa på att du känner dig som du gör just p.g.a att du inte har nåt som driver dig, det enda som tycks existera är 'rutiner och grå vardag' och det gör dig känslo-, gjädjelös. Fast det känns som att du inte har lust att resa, dra ut i skogen eller knarka svamp så kanske det är det som krävs för att livet skall öppna upp sig i sakta mak.
Eller som Carl Jung sa "Man can not bare a meaningless existence".
Citera
2007-12-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklasss
Jag tror inte man kommer någonstans om man börjar knarka, visst kanske känns schyst i början men sen när man slutar så ere samma sak igen om inte värre.

Nej, jag vill inte börja knarka. Det är onödig utgift.

Jag vill bara hitta lite glädje, är det för mycket begärt?
Citera
2007-12-19, 04:20
Medlem
Kan känna igen mig i mycket av det du skriver. Kommer inte på den senaste gången jag kände glädje, men det stör mig inte. Det har kommit till en sådan grad att jag nästan är likgiltlig till mina sinneslag. Är nu i tonåren och kanske är det inget annan än en "period" som jag går igenom.

På sistonde har betygen börjat dala, från ambitiös till medel. Jag ser helt enkelt inte mycket mening i att lägga ner arbete på diverse uppgifter och åtagande längre. På fritiden sitter jag mest framför datorn med WoW eller något annat spel. Men faktum är att jag endast spelar i brist på annan aktivitet. Det blir antingen spelandet eller att ligga och glo i taket.

Kanske låter som någon typ av deprision eller liknande, men det känns annorlunda. Jag är aldrig nerstämmd, på samma sätt som jag aldrig är glad. Ibland känns det som att jag går på tåget till skolan bara för att strömmen leder mig dit. När jag skriver detta får det mig kanske att låta som någon hjärndöd robot eller liknande. Kanske är detta en passande beskrivning.
Citera
2007-12-23, 15:15
Medlem
Så var det jul igen då, har inte köpt någonting alls till någon och har inte ens julpyntat, jag bryr mig inte om julen även fast jag inte har någonting emot den.

Jag hade underbara jular när jag var liten, men nu bryr jag mig inte alls.

Borde jag inte bry mig mera? Varför känns jag så tråkig?
Citera
2007-12-28, 02:03
Medlem
niklassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Så var det jul igen då, har inte köpt någonting alls till någon och har inte ens julpyntat, jag bryr mig inte om julen även fast jag inte har någonting emot den.

Jag hade underbara jular när jag var liten, men nu bryr jag mig inte alls.

Borde jag inte bry mig mera? Varför känns jag så tråkig?

Jag bryr mig inte heller ett dugg om julen. Spenderade den helt själv i ett annat land.
Hade inga som helst problem med det.
Tyckte också att julen var riktigt rolig när jag var liten.
Citera
2007-12-28, 15:17
Bannlyst
Testa lite olika droger brukar kunna sätta sprätt på vardagen
Citera
2007-12-30, 04:53
Medlem
Jag känner likadant, men jag har en jättefin framtidsplan som ska lösa allt. Jag beställde också D-vitamin, det kanske kan vara något med det om ni som jag sällan är ute på sommaren eller på vinterns få ljusa timmar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in