Jag känner precis igen mig i din situation, men ditt fall verkar vara snäppet värre än vad jag går igenom just nu. Jag kan nämligen se fram emot saker, och bli exalterad över småsaker. Och när jag funderar på det kommer jag fram till att det finns två saker kvar att leva för:
A) Jag blickar tillbaka på mänsklighetens påfund och blir ganska förväntansfull över vad vi kan komma på härnäst. Alltså lever jag för att det är intressant typ.
B) Hör till A), men mer konkret. Det finns nämligen alltid saker man vill uppnå eller som kommer ske i framtiden, som man vet om eller har planerat för. Små, meningslösa moment av njutning eller tillfredställelse blir till timlång förvänting och hopp om att det skall gå som man tänkt sig.
Jag tror nog att jag vill råda dig att försöka hitta saker som intresserar dig. Och efter att ha läst tråden blev det inte lättare. Tänk om du t.ex. kunde upptäcka nya saker i det du tror bara är vardagen? En sak som nyligen jag fann spännande var något som kallas för "lucid dreaming". Det är ungefär konsten att kontrollera drömmar. Detta gjorde mig fanatisk, och häpnad, då jag fantiserade om att kunna uppleva och förverkliga drömmar, utan att behöva göra något speciellt mer än att lära sig detta i verkligheten.
Här kan du läsa mer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dreaming
Hoppas det hjälpt!