2007-12-13, 16:51
Bannlyst
http://www.aff.a.se/vf2005_1/Debatt%20Konow%20sid%206.htm

- Är det en tillfällighet att när män ändrar något inom det militära så är män lika neutrala som "man" är?

När kvinnor ändrar något inom det militära så är de inget annat än kvinnor, eller kärringar, som inte borde lägga sig i det militära kulturarvet.

Finns det någon som har en bra förklaring till varför det är på detta viset?
Citera
2007-12-13, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone

- Är det en tillfällighet att när män ändrar något inom det militära så är män lika neutrala som "man" är?

När kvinnor ändrar något inom det militära så är de inget annat än kvinnor, eller kärringar, som inte borde lägga sig i det militära kulturarvet.

Om män ändrar något idag så är det på grund av ekonomi och dylikt, ändrar kvinnor något så är det på grund av deras fientlighet mot militären i allmänhet..

Klart man tycker att män ska uttala sig om det militära, det är ju ett manligt område! Att kvinnor nuförtiden kan säga till om saker inom det militära området förändrar inte det, och kvinnor ska hellst inte lägga sig i militära frågor om dom inte är promilitära av sig!

Det finns ingen tollerans mot kvinnors ”blaha” inom den frågan, det krävs att en man som vet landets bästa sköter det där, klart man blir arg när kvinnor kommer med sina nedrustnings förslag!

PS: Jag blir lika sur på män som nedrustar, man vill ju ha en upprustning nämligen! Jag tycker militärparader är MÄKTIGA!!! Vad har vi??: gayparader...
Citera
2007-12-14, 07:33
Bannlyst
Mr Nygren!

Om män ändrar något idag så är det på grund av ekonomi och dylikt, ändrar kvinnor något så är det på grund av deras fientlighet mot militären i allmänhet..

Självklart är det så - att jag inte kom på det själv? Kvinnor som vill tillhöra det militära har så klart inget annat syfte än att visa sin fientlighet

Klart man tycker att män ska uttala sig om det militära, det är ju ett manligt område! Att kvinnor nuförtiden kan säga till om saker inom det militära området förändrar inte det, och kvinnor ska hellst inte lägga sig i militära frågor om dom inte är promilitära av sig!

Du är bara en gammal stofil som inte hänger med i utvecklingen

Det finns ingen tollerans mot kvinnors ”blaha” inom den frågan, det krävs att en man som vet landets bästa sköter det där, klart man blir arg när kvinnor kommer med sina nedrustnings förslag!

Klart som korvspad!

PS: Jag blir lika sur på män som nedrustar, man vill ju ha en upprustning nämligen! Jag tycker militärparader är MÄKTIGA!!! Vad har vi??: gayparader...

Håll med om att det är fest och glamour över gayparader? Militärparader tycker jag är lite smålöjliga
Citera
2007-12-14, 17:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Ja...

Citat:

...det har onda män gjort. Men kvinnorna gör sitt bästa för att dra sitt strå till stacken och förstöra det de kan. I själva verket kan man diskutera om inte det kompetenstillskott som kvinnor i det militära utgör, i allt väsentligt motsvaras av de problem med ställer till med i al sin lättkränkthet.

Se senast: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_682923.svd

Svaret borde istället blivit. "Håll käften kärring och gilla det heraldiska läget!"
Citera
2007-12-14, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...det har onda män gjort. Men kvinnorna gör sitt bästa för att dra sitt strå till stacken och förstöra det de kan. I själva verket kan man diskutera om inte det kompetenstillskott som kvinnor i det militära utgör, i allt väsentligt motsvaras av de problem med ställer till med i al sin lättkränkthet.

Svaret borde istället blivit. "Håll käften kärring och gilla det heraldiska läget!"

ÅHH!!! Kvinnor har inget i FÖRSVARET ATT GÖRA!!! Sverige går utför... (Se bara, om kvinnor kommer in i försvaret så blir det en jävla massa klagomål och skit om feministiska saker, det där med könsorganet bryr man sig bara om som feminist!)..

Ett manligt lejon har snopp, är det svårt att FÖRSTÅ??! Och ett kvinnligt lejon är inte lika ståtlig som symbol!!
Citera
2007-12-14, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Jag förstår inte att män inte lyckas hålla ordning på kärringarna? Män som kan och vet allt bäst. Hur kan det komma sig att de inte klarar att hålla kärringar borta från det militära?
Citera
2007-12-14, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
ÅHH!!! Kvinnor har inget i FÖRSVARET ATT GÖRA!!! Sverige går utför... (Se bara, om kvinnor kommer in i försvaret så blir det en jävla massa klagomål och skit om feministiska saker, det där med könsorganet bryr man sig bara om som feminist!)..

Ett manligt lejon har snopp, är det svårt att FÖRSTÅ??! Och ett kvinnligt lejon är inte lika ståtlig som symbol!!

...för att inte tala om alla män som kallas kärringar för att de inte vill kriga!

Män är karlar Kvinnor är kärringar.

Kvinnor som presterar bra, beter sig som en karl...
Män som presterar dåligt beter sig som en kärring...

Med andra ord: Män kan aldrig prestera dåligt och kvinnor kan aldrig prestera bra... DET tycker jag är svårt att förstå!
Citera
2007-12-14, 23:52
Medlem
Citat:
...för att inte tala om alla män som kallas kärringar för att de inte vill kriga!

Med andra ord: Män kan aldrig prestera dåligt och kvinnor kan aldrig prestera bra... DET tycker jag är svårt att förstå!

Så med andra ord är ett fittlejon sämre än ett kuklejon, egentligen? Eller hur var det nu, hanlejonen jagar väll inte i flock, det är väll honorna som gör det. Så egentligen borde väll det militära arbetet (som till största del handlar om teamwork) representeras av flera honlejon, eller?

Huruvida synen på män och kvinnor som vill förändra och "förskingra" vårt fina militära kulturarv (när var vi senast i krig egentligen?) handlar väll om att det är mäns plikt, varvid män som grupp ses som mer "representativa" när det kommer till vad som är bäst för militären, medan kvinnor inte har där att göra.
Lite som abort egentligen.
Citera
2007-12-15, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HittaHimler
Så med andra ord är ett fittlejon sämre än ett kuklejon, egentligen? Eller hur var det nu, hanlejonen jagar väll inte i flock, det är väll honorna som gör det. Så egentligen borde väll det militära arbetet (som till största del handlar om teamwork) representeras av flera honlejon, eller?

Ett fittlejon är precis lika bra eller dåligt som ett kuklejon tycker jag!

Citat:
Huruvida synen på män och kvinnor som vill förändra och "förskingra" vårt fina militära kulturarv (när var vi senast i krig egentligen?) handlar väll om att det är mäns plikt, varvid män som grupp ses som mer "representativa" när det kommer till vad som är bäst för militären, medan kvinnor inte har där att göra.
Lite som abort egentligen.

Om det är männens plikt att kriga, så borde kvinnors plikt i samma utsträckning handla om att ta ett samhällsansvar medan männen krigar?

Kvinnor som grupp borde ses som mer "representativa" att avgöra vad som är bäst för vårt fina samhälle oavsett krig - eller?

Lite som prostatacancer egentligen!
Citera
2007-12-15, 00:50
Medlem
grens avatar
Citat:

Klockrent förklarat. Kunde inte skriva det bättre själv, trots att jag är man.
Citera
2007-12-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ett fittlejon är precis lika bra eller dåligt som ett kuklejon tycker jag!

Om det är männens plikt att kriga, så borde kvinnors plikt i samma utsträckning handla om att ta ett samhällsansvar medan männen krigar?

Kvinnor som grupp borde ses som mer "representativa" att avgöra vad som är bäst för vårt fina samhälle oavsett krig - eller?

Lite som prostatacancer egentligen!

Glömmer du inte den gamla dängan om svärd och enstaka män och rösträtt nu? Kan den inte ens utantill, så den är ju rätt förlegad, men den tjänade väll sitt syfte.

Eh, va? Prostatacancer. Nu hängde jag verkligen inte med i resonemanget.
Citera
2007-12-15, 14:45
Moderator
Strix m/94s avatar
Det...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren

...torde sammanhänga med att i den förenklade bildkonst som heraldiken utgör, så är det enklare att identifiera att det är ett lejon, om lejonet har stor man, dvs är ett hanlejon. Detta är också utrustat med andra kroppsliga attribut, vilka så att säga kommer på köpet. Ett hanlenjon utan könsattribut måste givetvis betraktas som kastrerat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in