Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-15, 16:49
  #13
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Kan tänka mig att man kan komma ner i de priserna om det är slitet, litet och säljs privat utan mäklare.

Det är litet och slitet och har inget avlopp. Men mäklare hade de.
Citera
2007-12-16, 14:43
  #14
Medlem
buyzabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Kan tänka mig att man kan komma ner i de priserna om det är slitet, litet och säljs privat utan mäklare.
I Kalmar/Kronobergs län kan du få mindre hus för den summan, hela och fina, via mäklare. Men sen får man ju också långt till allting av värde.
Citera
2007-12-16, 16:48
  #15
Medlem
poojks avatar
såg att dom hade en fd järnvägstation till salu nånstans i sverige (tippar på norrland) säljes för 50.000:- men vart jag såg det kommer jag fan inte ihåg
Citera
2007-12-17, 15:10
  #16
Medlem
buyzabas avatar
Jörn i Västerbotten lär vara bland det billigaste:
http://www.blocket.se/vi/14373476.htm?ca=2_s

Har sett ett hus för 30.000 kr där på blocket, verkade iallafall vara beboeligt.
Citera
2007-12-17, 16:25
  #17
Medlem
Ni$$es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Kramfors lät som en riktig vinnare. Vad händer med den byggden egentligen?

Jag pluggade på sandö för några år sedan (1 mil från kramfors stad). Det var bland de finaste platser jag sett i vårt avlånga land, hela kramfors omnejd med Ångermanälvens dalgång och Höga kusten är sjukt fint. Inne i kramfors finns allt man behöver 2 uteställen affärer resturanger. Dock har själva Kramfors stadskärna en vedervärdig arkitektur och hela samhället ger ett intryck Östeuropa för 20 år sedan.

Om man sedan vill dra till en storstad för att se på fotboll, hockey, konserter m.m. så ligger Kramfors ca: 7-8 mil från både Övik och Sundsvall. Jag är personligen ganska säker på att jag kommer flytta till Ådalen inom en snar framtid.

Man kan köpa riktiga Herrgårdar som ligger längst Älven får runt 200 - 300k. Bygdes en massa balla hus under glansdagarna då sågverken låg täta och flottningen var i full gång. Kolla på blocket så får ni ett litet hum om priserna
Citera
2007-12-17, 16:34
  #18
Medlem
mrharakiris avatar
Problemet är väl att hitta ett arbete i ådalen.
Citera
2007-12-17, 16:44
  #19
Medlem
Ni$$es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrharakiri
Problemet är väl att hitta ett arbete i ådalen.

Beror på hur kreativ man är. Om man är händig med datorer och har fantasi kan man ju alltid försöka försörja sig via den sedan finns det så gott som alltid jobb på Folksam i Kramfors som kan generera bra stålar för den med övertalningsförmåga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback