Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-13, 11:37
Medlem
miloudots avatar
Hej !

Jag har ett problem med min dator, helt plötsligt så stänger den av sig själv och vid omstart så refererar den till "Temperature error". Jag googlade på det och kom fram till att jag skulle tanka hem ett program som heter Throttlewatch. Och det jag kan konstatera med Throttlewatch är att när jag kollar på film så går "throttling" stapeln upp på 100% och efter en stund så stänger datorn av sig.

Hur ska jag lösa detta ? Är datorn för varm ? Iså fall, hur kan den helt plötsligt få för sig att det är för varmt efter ett år på samma plats med samma temperatur i rummet ?
Citera
2007-12-13, 13:21
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Kanske är mycket damm i datorn, efter 1 år! ladda hem något program som kollar hur varmt det är i datorn...
Citera
2007-12-13, 13:48
Moderator
MondoBizarros avatar
Japp, kan nästan sätta pengar på att det är dammet som ställer till det.
Öppna burken, plocka ur alla kort (försiktigt!) och blås rent.
Kontrollera framförallt grafikkort och då eventuella kylflänsar på detta.
Mitt brukar bli igensatt med jämna mellanrum, men en snabb blåsning med tryckluft på burk löser snabbt det problemet.
Citera
2007-12-13, 23:32
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxUxxxx
Kanske är mycket damm i datorn, efter 1 år! ladda hem något program som kollar hur varmt det är i datorn...

Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Japp, kan nästan sätta pengar på att det är dammet som ställer till det.
Öppna burken, plocka ur alla kort (försiktigt!) och blås rent.
Kontrollera framförallt grafikkort och då eventuella kylflänsar på detta.
Mitt brukar bli igensatt med jämna mellanrum, men en snabb blåsning med tryckluft på burk löser snabbt det problemet.

Jag öppnade burken, dammsög den och låter den nu stå öppen tillsvidare. Den blev MYCKET piggare !

Tänkte inte på att vi har precis fått nya element i kåken och dom har inte ännu installerat någon termostat på dom så att temperaturen inomhus ligger kring 27grader, vilket förklarar att datorn har det lite svettigt haha

Tack för hjälpen !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in