2007-12-13, 10:37
Medlem
hejsan

jag har ett problem. min familj har en tendens att logga ut min användare när jag inte sitter vid datorn. detta stänger ner allt jag hade igång (nedtankningar, word document m.m) jag är innerligt trött på att behöva vänta dubbelt så länge på att mina nedtankningar ska bli klara eller att behöva skriva om en hel uppsats för att dom tror att min användare "slöar" ner datorn.

jag skulle vilja veta om det finns ett program som förhindrar andra användare på en dator att logga ut min användare. alla användare har admin konton och vi är sammanlagt 5 stycken användare.

vet någon intelligent själ här om det finns något som kan hjälpa mig att kämpa emot dessa orättvisor?
Citera
2007-12-13, 11:09
Medlem
Pjosks avatar
Säga att dom inte ska logga ut din användare, med de argument som du just gav?
Citera
2007-12-13, 11:45
Medlem
manetenetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
Säga att dom inte ska logga ut din användare, med de argument som du just gav?
precis,,eller be dom att växla användare? istället för att logga ut dig
Citera
2007-12-13, 14:58
Medlem
Exabytes avatar
Det skulle hjälpa om man visste vilken version utav Windows du har. Jag har ett tips som skulle kunna hjälpa om du har Windows XP Professional.

Gå in i kör på start-menyn.
Skriv 'gpedit.msc' (utan apostrofer såklart), tryck OK.
Gå in i 'Administrativa mallar' under 'Användarkonfiguration'.
Gå in i mappen för 'Start-menyn och Aktivitetshanteraren'.
Dubbelklicka på alternativet 'Ta bort Logga ut på start-menyn'.
Kryssa i 'Aktiverad' & tryck OK.
Stäng alla fönster.

Du kan även ta bort "stäng av datorn"-knappen om det är nödvändigt. Nackdelen är väl att dom inte heller kommer att kunna logga ut sina användare men huvudsaken är väl att du vet hur man gör antar jag?

OBS. Du kan inte starta gpedit.msc om du inte har XP Pro.
Citera
2007-12-13, 17:18
Medlem
Går det inte sätta ett lösenord på sitt användarkonto och låsa sin session?
Citera
2007-12-13, 19:14
Medlem
Flytande_argots avatar
Du lär nog försöka resonera dig fram till en lösnning då ingenting av det du kan göra på datorn förhindrar att de helt enkelt startar om burken på knappen vilket är vad som troligen kommer att ske om du låser upp datorn till ditt användarkonto på något vis.
Citera
2007-12-13, 19:29
Bannlyst
Lås din användare?

Windows knappen+L

Då måste dom ha ditt lösenord.

Fast det finns en nackdel med det som du inte behöver tala om det för dom är att För att låsa upp datorn behöver dom bara skriva sitt användarnamn och lösenord för att låsa upp datorn igen... Använde det i skolan då vi hade gemensama datorer och andra hade låst datorn ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in