2007-12-13, 08:51
Medlem
Neffins avatar
Tänkte höra om någon råkar har kvar detta spel eller kanske kommer ihåg, Vem var spelaren i Djurgården som alltid hamnade i slagsmål i detta spel? Det var ju alltid samma person från alla lag.

Puss
Citera
2007-12-13, 08:57
Bannlyst
Jag har kvar elitserien 96 till mega drive, men minns inte att det var samma person som kom i slagsmål. Dock spelade jag mest med andra lag än djurgården.
Citera
2007-12-13, 08:58
Medlem
Neffins avatar
Är ganska säker på att det var så, Iallafall i Djurgården. Kommer ihåg att farsan kände just den spelaren och att jag någon gång har sagt till honom att "När det blir slagsmål så är det alltid du som slåss!"

Du tror inte du kan kolla upp det?
Citera
2007-12-13, 19:42
Medlem
Har faktiskt precis köpt Elitserien 96. Så jag vet inte.

I 95 kan man inte slåss...
Citera
2007-12-14, 14:54
Medlem
Grillen89s avatar
Har elitserien 95 hemma, spelar det några gåner i veckan med polare. Lätt ett av de roligaste sportspelen
Vad är det för skillnad på 96 och 95? Hört att man kan slåss men är det något mycket mer märkvärdigt? Ingen som kan langa upp lite screenshots?
Citera
2007-12-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillen89
Har elitserien 95 hemma, spelar det några gåner i veckan med polare. Lätt ett av de roligaste sportspelen
Vad är det för skillnad på 96 och 95? Hört att man kan slåss men är det något mycket mer märkvärdigt? Ingen som kan langa upp lite screenshots?
I '96 svänger gubbarna mer stelt och är inte alls lika rörliga. Jag brukar, i 95, trycka som fan på knappen man tacklar med (C va?) och då få en jävla speed-boost. När man gör det i 96 går det inte att svänga speciellt bra.
I 95 kan man som ensam spelare mot datorns målvakt, åka från ena sidan till den andra och lätt slänga in pucken i mål. Har inte lyckats göra det i 96.
Finare grafik i 96, man kan slåss och plexiglaset är rörligt. Kan säkert gå sönder också, har inte kommit så långt.
Citera
2007-12-15, 02:10
Medlem
Grillen89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
I '96 svänger gubbarna mer stelt och är inte alls lika rörliga. Jag brukar, i 95, trycka som fan på knappen man tacklar med (C va?) och då få en jävla speed-boost. När man gör det i 96 går det inte att svänga speciellt bra.
I 95 kan man som ensam spelare mot datorns målvakt, åka från ena sidan till den andra och lätt slänga in pucken i mål. Har inte lyckats göra det i 96.
Finare grafik i 96, man kan slåss och plexiglaset är rörligt. Kan säkert gå sönder också, har inte kommit så långt.
Hehe okej. Pexiglaset går faktiskt att ha sönder i 95 också, fast oddsen år väldigt låga
Känner igen mig ganska bra att man kan åka från sidan från sidan och göra mål men det är så fegt så jag kör direktskott mål. Nja, tror jag står över 96 och håller mig till 95.

Ursäkta om det är felstavning, är inte nykter för tillfället.
Citera
2007-12-15, 16:06
Medlem
Citat:
Hehe okej. Pexiglaset går faktiskt att ha sönder i 95 också, fast oddsen år väldigt låga
Bullshit!

Citat:
Känner igen mig ganska bra att man kan åka från sidan från sidan och göra mål
Kan du det på 96?
Citera
2007-12-15, 18:36
Medlem
Grillen89s avatar
Citat:
Bullshit!
Klart man kan skjuta sönder plexiglaset, bara för att du är för kass betyder det inte alla är kass
Citera
2007-12-15, 18:53
Medlem
Citat:
Klart man kan skjuta sönder plexiglaset, bara för att du är för kass betyder det inte alla är kass
Är man kass om man missar målet och har sönder glaset istället?

Men visst.. upp till bevis.
Citera
2007-12-18, 17:46
Medlem
Werrocks avatar
Citat:
Är man kass om man missar målet och har sönder glaset istället?

Men visst.. upp till bevis.

Heh...dock stämmer det att det går att skjuta sönder plexit i Elitserien 95. Det minns jag att jag gjort ett par gånger. Det stämmer även att detta var en synnerligen ovanlig händelse. Det kan bli tidskrävande om någon skulle bevisa detta.

Det största problemet med 95 var att det var för enkelt. Jag har för mig att elitserien 96 hade en inställning för svårighetsgraden. Något som saknades i 95'an tyvärr. 95 har jag kvar i hyllan men 96 spelade jag enbart i butiken.
Citera
2007-12-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werrock
Heh...dock stämmer det att det går att skjuta sönder plexit i Elitserien 95. Det minns jag att jag gjort ett par gånger. Det stämmer även att detta var en synnerligen ovanlig händelse. Det kan bli tidskrävande om någon skulle bevisa detta.
Då kan vi konstatera att jag är för bra för att skjuta sönder plexit.

Citat:
Ursprungligen postat av Werrock
Det största problemet med 95 var att det var för enkelt. Jag har för mig att elitserien 96 hade en inställning för svårighetsgraden. Något som saknades i 95'an tyvärr. 95 har jag kvar i hyllan men 96 spelade jag enbart i butiken.
Det stämmer att man kan ställa in svårighetsgrad i 96.
Men hallå? Välj ett dåligt lag i '95? Dom skjuter kasst, tacklar som krattor och tröttar ut sig snabbt. Vilket lag var sämst? Rögle?
Kanske inte håller på säsong.. Men ta det sämsta laget mot Allstars Syd så får du en markant skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in