Citat:
Ursprungligen postat av Werrock
All som spelade 95'an känner nog till "runda-målvakten-så-att-hans-egna-backar-åker-in-i-målet-och-står-ivägen-för-honom"-tricket. Sen var det bara att lägga in pucken.
Faktiskt inte.
Citat:
Dessutom var det givet mål om man åkte rakt fram och lade den åt samma håll som man hade klubbfattningen på gubbe. Det var ett särskilt avstånd man skulle skjuta på men den timingen får man nog igång när man får känna lite på spelet igen.
Jo, många gånger har jag fintat lite och dragit pucken från sida till sida, när man är ensam och backarna är en bit efter. Sen måste man dra åt rätt håll så är det bara att lägga in den rätt kyligt.
Citat:
Ville man ha någon utmaning fick man förbjuda sig själv att använda sina trick och enbart köra direktskott. Men det är inte jätteroligt i längden heller.
Vet att ja utnyttjat det när jag kört med Nieminen och andra spelare med kraftiga skott. Skjuter man så hårt det går är det stor chans att målvakten tappar pucken (tappar den in i mål).
Det enda egentliga måltrick som jag använder flitigt är just att åka bakom målet och komma från sidan, åka förbi målvakten och lägga in pucken.
Ett annat roligt trick, när man kör straffar mot människor. Tryck på passaknappen och pucken glider in hur lätt som helst mellan benen på målvakten.
Funkar när målvakten inte gör en
räddningsrörelse, utan bara står still. Funkar ibland in-game, mot datorn också.
Kommer ihåg när jag körde straffar med brorsan en gång. Hans tur att skjuta. "Hey, kolla där". *trycka på b-knappen*.... mål........

Fult att distrahera sin lillebror sådär och köra med tjuvknep.