Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Ärligt talat så blev jag förvånad att ingen svarade som du gjorde nu, ännu tidigare
Men håll med om att byråkrati dödar färre, än krig...
Ja, jo, men du skiter nog i vad någon kostymnisse säger eller låter bli att säga när du sitter i en dammig dörröppning och hör någon börja smattra på andra sidan gatan.
Njae, om man kan räkna in att byråkrati kan döda genom att inte röra på sig, då kan man nog komma ganska nära.
Sen kan man ju alltid räkna alla krigsförklaringar och snedsteg som leder till urartande konflikter som byråkrati, bara misslyckad sådan.
Det är ju vad krig är, misslyckad byråkrati.
Om huvudfrågan:
Jag tycker att det är lite märkligt att störa sig på en sån grej och, även om jag kan tycka att den inte är så där jättesnyggt gjord, ännu märkligare att kastrera den för att göra den mer "jämställd". Hur fan gör du något jämställt genom att ta bort könsorganet på en symbol för en organisation som till överväldigande majoritet byggts och drivs av samma kön?
Okej, kuken var ful, inte ens hälften så stilfull som de andra exemplen. Dem gillade jag faktiskt för att de var så subtila, men att retuchera bilden, utan ägarens tillåtelse till råga på allt, det är lite väl mycket för min smak.
Vad är det som är fel med penisar egentligen? Vill mig minnas att det kom upp i debatt ett annat alster med en erigerad fallos, och att den då censurerades. Är manlig sexualitet något så förödande smutsigt och fult att det måste tas bort?
Tycker själv att bilden blev snyggare när den var ändrad, men sedan upptäckte jag att de hade förbättrat en del andra saker också för att göra den mer tilltalande. Smygpropaganda någon?