2007-12-13, 14:26
Medlem
AdaLovelaces avatar
Man kan sammanfatta det med att det är bra att nån reagerat på det, för den är ful

Hittar inte heller en historisk förankring för pungkulor på lejon och gripar i vapen, så jag tror att Vladimir har fel helt enkelt och ritar dit dem på det sättet för att han är fixerad, eller kanske bara omdömeslöst inbillar sig att hans kommatecken till snoppar är estetiskt tilltalande. Jag tycker det mest liknar klotter på herrtoaletten som sagt.
Citera
2007-12-13, 15:35
Medlem
Sunners avatar
Jag tycker just inte att den gör varken till eller från rent estetiskt.

Att någon däremot känner sig stött av den...vad ska man säga?
Är man så enormt känslig ska man nog inte vara inom armen, utan snarast kanske jobba som...hmm, det var ju svårt att komma på ett passande yrke för så känsliga människor.

Om polisen kniper mig för fortkörning ska jag nog ställa till med lite bråk om att jag vägrar bli dömd av en lättklädd kvinna, utan kräva att få bli dömd av en propert(läs: kostymklädd, med ordentliga byxor) kvinna, eller ännu bättre, en androgyn individ.
Citera
2007-12-13, 15:59
Medlem
Så gär det när kärringar överlåter makten till de riktiga kärringarna. undrar hur fasiken dessa hönor skulle ta det om dom skickas ut i fiendezon. Skulle dom skicka in en anmälan till eu istället för att skjuta tillbaka kanske?
Citera
2007-12-13, 16:13
Bannlyst
Bilden stämmer inte!

http://www.heraldik.se/borgare/Sagerlund_1.jpg

Sagerlunds bild ser ut så här! Någon har uppenbarligen något att tjäna på förvanskningen???
Citera
2007-12-13, 16:37
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
- Ett heraldiskt lejon är en kraftfull och ståtlig symbol med genitalierna i behåll och jag kan inte stå för en beskuren bild, säger han besviket. Försvarets traditionsnämnd gjorde ändringen utan mitt medgivande. Försvaret är okunnigt om heraldik. Vapensköldar med lejon utan genitalier gavs förr till dem som förrått Kronan.

Man kan ju då tolka det som att NGB, en som symbol för det nya insatsförsvaret är fördåder kronan då uppgiften inte är svenskarnas säkerhet, utan att kasta polkagrisar på negerungar.
Citera
2007-12-13, 16:59
Bannlyst
Det vore det bästa som kunde hända...

Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Så gär det när kärringar överlåter makten till de riktiga kärringarna. undrar hur fasiken dessa hönor skulle ta det om dom skickas ut i fiendezon. Skulle dom skicka in en anmälan till eu istället för att skjuta tillbaka kanske?

OT: Tänk så lite tid det skulle bli över till dödandet om man skulle vara tvungen att vänta på EU:s byråkrati innan man fick döda någon i krig

I övrigt så tycker jag att Traditionsnämnden har gjor helt fel om de har ändrat på en bild utan konstnärens godkännande. Det är något skumt med den här historien...
Citera
2007-12-13, 17:07
Medlem
Hokkestadts avatar
Har och läst att lejon ska ha genetalia, hittar dock inte boken nu. Två bilder i brist på bättre:
Lejon 1
Lejon 2

I jämnlikhetens namn kommer här ett kvinnligt lejon:
Lejon med bröst
Citera
2007-12-13, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hokkestadt
Har och läst att lejon ska ha genetalia, hittar dock inte boken nu. Två bilder i brist på bättre:
Lejon 1
Lejon 2

I jämnlikhetens namn kommer här ett kvinnligt lejon:
Lejon med bröst

Men i den här artikeln hänvisas till just Sagerlunds bild. Det är inte vilket lejon som helst!
Citera
2007-12-13, 17:48
Medlem
På vilket sätt blir bilden jämnlik? Könslöst hörde jag att dom motiverade det med. Men könslöst är ju varken pro man/pro kvinna eller pro jämnlikt. det är ju ingenting. Finns nog inte ett enda lejon (med man desstuom) som någonsin fötts könslöst.
Citera
2007-12-13, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
På vilket sätt blir bilden jämnlik? Könslöst hörde jag att dom motiverade det med. Men könslöst är ju varken pro man/pro kvinna eller pro jämnlikt. det är ju ingenting. Finns nog inte ett enda lejon (med man desstuom) som någonsin fötts könslöst.

Jag håller med dig. Det är något som inte stämmer med alla påståenden i den här artikeln. Är det någon som har försökt att få kontakt med Sagerlund? Jag har - men jag har inte fått något svar än!
Citera
2007-12-13, 18:34
Medlem
Hokkestadts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Men i den här artikeln hänvisas till just Sagerlunds bild. Det är inte vilket lejon som helst!
Mitt inlägg var ett svar till
Citat:
Ursprungligen postat av AdaLovelace
visa hur genitalierna ser ut på gamla vapensköldar, så kan vi snacka sedan du?)
Skulle citerat bättre, mea culpa.
Citera
2007-12-14, 18:33
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
http://www.heraldik.se/borgare/Sagerlund_1.jpg

Sagerlunds bild ser ut så här! Någon har uppenbarligen något att tjäna på förvanskningen???

Vet inte vad du menar, men det handlar ju inte om Sagerlunds personliga vapen (eller vad det nu är du länkar till) utan om Nordic Battle Groups.

Angående lejonpenisens vara eller inte vara. Tydligen skall lejon ha könsorgan på vapensköldar. Kan säga att jag aldrig lagt märke till det innan trots att de funnits där. Anledningen är att det oftast ser mer diskret ut än på Sagerlunds vapen. Som en hudflik eller lite päls vilket gör att man inte tänker på det. På Nordic Battle Groups ursprungliga vapen ser det däremot ut som toalettklotter som någon redan nämnt. Förmodligen p.g.a. den runda, markerade pungen. Rätt fult om du frågar mig. Sen så är ju uppståndelsen väldigt löjlig. Från båda sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in