• 1
  • 2
2007-12-14, 23:52
Medlem
datajesuss avatar
inte för att krångla till det, men du kan "ta tag" i bilderna och helt enkelt släpa ut dom på skrivbordet om du vill
Citera
2008-02-07, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iquit
Jodå!
bara att högerklicka; antingen med ctrl, extern mus eller 2 fingrar på plattan. (kolla systeminställningar)

Hrm också helt ny macanvändare...men man måste alltså hålla in ctrl+klicka med musen? Om man köper en annan mus med vettiga knappar(som jag inte tycker orginal musen har) går det då att högerklicka "normalt"?
Läste också att man kunde dra bilder till skrivbordet, öh hur lyckas man med det, för det har då aldrig fungerat för mig?
Citera
2008-02-07, 07:11
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Hrm också helt ny macanvändare...men man måste alltså hålla in ctrl+klicka med musen? Om man köper en annan mus med vettiga knappar(som jag inte tycker orginal musen har) går det då att högerklicka "normalt"?
Läste också att man kunde dra bilder till skrivbordet, öh hur lyckas man med det, för det har då aldrig fungerat för mig?

Nej, du måste inte hålla inne ctrl. Kör du med en tvåknappsmus är det bara att högerklicka som vanligt. För övrigt så kan man högerklicka med Mighty Mouse också. Dock är den ruuuskigt obekväm enligt mig.

Dra bilder fungerar precis som det låter. Öppna din webbläsare.. leta reda på bilden du vill ha.. tryck ned musknappen och dra till skrivbordet, sen släpper du. Voila!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in